Temat dnia: W muzeum.
1. Gimnastyka poranna:
Dzień dobry. Wyspani? Gotowi? Zaczynamy.
Masażyk - „Co robią różni ludzie?” – zapraszamy Was do wspólnej zabawy ilustracyjnej w parach.
Najpierw rodzic masuje dziecko po plecach wypowiadając poniższy wierszyk a potem następuje zamiana.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach, mogą to być litery).
2.„Słyszę i liczę”
Ćwiczenia liczbowe poprzez odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Wrzucamy do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie dziecko układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z naszego kubka liczmany i liczy. Jeśli miało tyle samo, dobrze wykonało zadanie.
3.A teraz zagadka:
„Tutaj znajdziesz dawne zbroje,
tarcze, miecze oraz zwoje
dzbanki, kości, znaleziska,
co pochodzą z wykopaliska.
Obcy tutaj wiatru szum,
bo to jest...”
Gdy dziecko odgadnie, że chodzi o muzeum, wówczas pytamy dziecko, co wie o muzeum. Wyjaśniamy mu co to jest muzeum i jakie są.
4.„Zgadnij kto to...”- zagadka słowna- swobodne wypowiedzi dziecka na temat usłyszanej zagadki- pobudzanie wyobraźni i twórczości dzieci.
„Ma wiadro i farbę używa też pędzla tworzy obrazy na ścianach lub kartkach.”
„Kim jest malarz”- rozmowa z dzieckiem - wypowiadają się na temat tego kim jest malarz oraz jakich narzędzi potrzebuje do wykonywania pracy.
5. Słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej "Malarze" i interpretacja ruchowa treści wiersza:
"Mam tu farby, wiadra dwa,
pędzli różnych pięć.
Pomalować co się da,
w przedszkolu mam chęć.
Macham pędzlem wzdłuż i w szerz
przyśpiewując w głos.
Wybielone ściany już
i także mój nos".
6.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem plastikowych butelek.
Proszę przygotować dla dziecka wygodny strój .
Mamo, tato - powiedz dziecku, aby przebrało się w strój gimnastyczny, a strój wierzchni złożyło w kostkę, to bardzo ważne, aby doskonalić samoobsługę. Ćwiczenia wykonujemy z dzieckiem. Przygotowujemy dla dziecka i dla siebie plastikową butelkę.
- Stań z dzieckiem w pewnej odległości od siebie. Przekładajcie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.
- Podrzucajcie butelki w górę i chwytajcie oburącz.
- Usiądźcie w siadzie skrzyżnym – podbijcie butelki dłońmi, a następnie toczcie ją po wyciągniętych ramionach (ćwiczcie na zmianę podbijanie i toczenie).
- Stańcie w rozkroku, butelkę w górze trzymajcie oburącz – róbcie skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.
- Połóżcie się z dzieckiem na brzuchu - leżenie przodem, ręce zegnij w łokciach, dłonie ułóż na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy –weź głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.
- Nadal leżcie przodem, butelkę trzymajcie w jednej ręce – przekazujcie butelkę ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku - cały czas ręce proste w łokciach.
- Połóżcie się na plecach - leżenie tyłem, butelkę za głową w położeniu poziomym trzymajcie oburącz – jednocześnie wznieście nogi i ręce i dążcie do spotkania stóp z butelką, a następnie zróbcie powrót do pozycji wyjściowej.
- Usiądźcie w siadzie prostym podpartym, butelkę trzymajcie między stopami /pionowo/ - róbcie krążenie obunóż w prawo i w lewo, następnie krótki odpoczynek i powtórzenie ćwiczenia.
- Usiądźcie w siadzie skulnym podpartym, stopy na butelce – toczenie butelki palcami stóp w przód i w tył, następnie przetaczanie butelki między stopami od lewej do prawej, zwiększając stopniowo odległość.
10.Stańcie prosto. Ręce trzymajcie na biodrach, stopy złączone. Butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok.
7. 6 LATKI Praca z KP4.11 – ćwiczenia w logicznym myśleniu, dekodowanie informacji, posługiwanie się nożyczkami.
5 LATKI PRACA z KP4. 11 - klasyfikowanie.