Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Wystawa

Temat dnia: W muzeum.

 

1. Gimnastyka poranna:

Dzień dobry. Wyspani? Gotowi? Zaczynamy.

Masażyk - „Co robią różni ludzie?” – zapraszamy Was do wspólnej zabawy  ilustracyjnej w parach.

Najpierw rodzic masuje dziecko po plecach wypowiadając poniższy wierszyk a potem następuje zamiana.

 

 

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)

 Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach, mogą to być litery).

2.„Słyszę i liczę”

 

Ćwiczenia liczbowe poprzez odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Wrzucamy  do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie  dziecko układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z  naszego kubka liczmany i liczy.  Jeśli miało tyle samo, dobrze wykonało zadanie.

3.A teraz zagadka:


„Tutaj znajdziesz dawne zbroje,
tarcze, miecze oraz zwoje
dzbanki, kości, znaleziska,
co pochodzą z wykopaliska.
Obcy tutaj wiatru szum,
bo to jest...”

 

 

 Gdy dziecko odgadnie, że chodzi o muzeum, wówczas  pytamy dziecko, co wie o muzeum.  Wyjaśniamy mu co to jest muzeum i jakie są.

 

4.„Zgadnij kto to...”- zagadka słowna- swobodne wypowiedzi dziecka na temat usłyszanej zagadki- pobudzanie wyobraźni i twórczości dzieci.


„Ma wiadro i farbę używa też pędzla tworzy obrazy na ścianach lub kartkach.”

„Kim jest malarz”- rozmowa z dzieckiem - wypowiadają się na temat tego kim jest malarz oraz jakich narzędzi potrzebuje do wykonywania pracy.

 

5. Słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej "Malarze" i interpretacja ruchowa treści wiersza:


"Mam tu farby, wiadra dwa,
pędzli różnych pięć.
Pomalować co się da,
w przedszkolu mam chęć.
Macham pędzlem wzdłuż i w szerz
przyśpiewując w głos.
Wybielone ściany już
i także mój nos".

6.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem plastikowych butelek.

 

 

Proszę przygotować  dla dziecka wygodny  strój .

 

Mamo, tato - powiedz dziecku, aby przebrało się w strój gimnastyczny, a strój wierzchni złożyło w kostkę, to bardzo ważne, aby doskonalić samoobsługę. Ćwiczenia  wykonujemy z dzieckiem. Przygotowujemy  dla dziecka i dla siebie plastikową butelkę.

 

  1. Stań z dzieckiem w pewnej odległości od siebie. Przekładajcie  butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.
  2. Podrzucajcie butelki w górę i chwytajcie  oburącz.
  3.  Usiądźcie w siadzie skrzyżnym – podbijcie butelki dłońmi, a następnie toczcie ją po wyciągniętych ramionach  (ćwiczcie na zmianę podbijanie i toczenie).
  4. Stańcie  w rozkroku, butelkę w górze trzymajcie oburącz – róbcie skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.
  5. Połóżcie się z dzieckiem na brzuchu - leżenie przodem, ręce zegnij w łokciach, dłonie ułóż na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy –weź głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.
  6.  Nadal leżcie przodem, butelkę trzymajcie  w jednej ręce – przekazujcie butelkę ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku - cały czas ręce proste w łokciach.
  7. Połóżcie się na plecach -  leżenie tyłem, butelkę  za głową w położeniu poziomym trzymajcie oburącz – jednocześnie wznieście nogi i ręce i dążcie do spotkania stóp z butelką, a następnie zróbcie powrót do pozycji wyjściowej.
  8. Usiądźcie w siadzie  prostym podpartym, butelkę trzymajcie między stopami /pionowo/ - róbcie krążenie obunóż w prawo i w lewo, następnie krótki odpoczynek i powtórzenie ćwiczenia.
  9. Usiądźcie w siadzie skulnym podpartym, stopy na butelce – toczenie butelki palcami stóp w przód i w tył, następnie przetaczanie butelki między stopami od lewej do prawej, zwiększając stopniowo odległość.

10.Stańcie prosto. Ręce trzymajcie na biodrach, stopy złączone. Butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok.

 

 

7. 6 LATKI Praca z KP4.11 – ćwiczenia w logicznym myśleniu, dekodowanie informacji, posługiwanie się nożyczkami.

5 LATKI PRACA z KP4. 11 - klasyfikowanie.