Głównym celem zajęć było motywowanie dzieci do nauki języka angielskiego,
budzenie zainteresowanie językiem obcym oraz kształcenie
podstawowych kompetencji komunikacyjnych.
Uwrażliwienie dzieci na brzmienie i melodię języka angielskiego
poprzez umożliwienie im osłuchania się z tym językiem.
Podczas zajęć dzieci inspirowane były do działań twórczych
przez co wyzwalały dziecięcą wyobraźnię, jednocześnie wykorzystując
naturalne predyspozycje dzieci do rozwijania umiejętności językowych.
Podstawowe umiejętności, które rozwijały dzieci to rozumienie mowy (słuchanie)
oraz znajomość słownictwa. Dzieci wypowiadały się również w różnych formach,
np. ekspresji ruchowej, artystycznej i werbalnej na temat wysłuchanych historyjek.
Sprawności te staną się bazą dla rozwoju umiejętności komunikacyjnych
na następnych etapach edukacyjnych.
Przedszkolaki uczyły się języka angielskiego poprzez zabawę,
piosenki, rymowanki, wierszyki, a także ruch.
Tematyka zajęć dotyczyła najbliższego otoczenia dziecka:
przedstawiania się i powitania, zwrotów grzecznościowych, liczb,
kolorów, zabawek, jedzenia, części ciała, ubrań, rodziny, zwierząt,
pogody oraz wykonywania prostych czynności.
Wszystkie dzieci bardzo dobrze opanowały w/w słownictwo i zwroty.
W trakcie prowadzonych zajęć, wykorzystywane
były nowoczesne metody nauczania i ciekawe pomoce dydaktyczne.
Dużą pomocą podczas nabywania nowych umiejętności językowych były:
piosenki, historyjki, używanie kart obrazkowych (flashcards), pacynki, gry i zabawy.
Dzieci z entuzjazmem i wielkim zaangażowaniem uczestniczyły
w zajęciach, uczyły się nowych słówek, piosenek i wierszyków,
co z pewnością zaprocentuje w dalszych latach edukacji językowej.
Wszystkie przedszkolaki odniosły sukces i chęć dalszego
rozwijania kompetencji językowych.