„Zabawa z głoskami”- czyli kilka praktycznych przykładów na to,
jak można poprzez zabawę uczyć poprawnej wymowy.
Zapraszam do wspólnej zabawy z głoską: s
Podczas wymawiania głoski s język leży płasko
za dolnymi zębami ( jak przy a ),
zęby są zbliżone i widoczne, usta rozchylone płasko,
przylegają do zębów ( jak przy uśmiechu ).
„Zabawa z rurka”
Weź rurkę albo słomkę, połóż ją na języku,
leciutko zagryź i dmuchaj: ssssssss........do rurki.
„Długi wąż”
Narysuj węża na kartce i poprowadź palec
wzdłuż węża, mówiąc: ssssss....
Pamiętaj: „grzeczny” język chowa się za zębami!!!
„Wąż samotnik”
Sssunie sssobie wąż sssssamotnik,
Za nim jego ssstryj grzechotnik.
I ssstu sssynów ssstryja z sssssykiem:
„przessssstań już być sssssamotnikiem!”
„Wesoła rodzinka”
Pięć paluszków twojej rączki - to rodzinka głoski S.
Weź kartkę papieru, połóż na niej swoją dłoń i obrysuj jej kształt.
Każdemu paluszkowi dorysuj minkę i czapeczkę według
własnego pomysłu. Nazwij paluszki tak, jak na podanym
przykładzie i powtórz głośno kilka razy imiona wszystkich
członków rodzinki.
„Smok”
Powtórz za mną wesoły wierszyk:
Szedł po drodze smok
do szkoły się uczyć.
I tak wciąż powtarzał:
sma-sma, smo-smo, smu-smu,
sme-sme, smy-smy, sma-sma, sme-sme.
Taki zielony smok, co uczyć się chciał.