Data: Poniedziałek, 23.03.2020r.
TEMAT: Dzień wiosny.
Cele ogólne – rozpoznawanie pierwszych oznak wiosny, obserwacja najbliższego otoczenia.
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci! W związku z decyzją rządu o zawieszeniu zajęć dydaktyczno -wychowawczych, zapraszam Państwa i dzieci do wspólnej nauki poprzez zabawę.
Będę codziennie przesyłała Państwu propozycje i materiały do wspólnej pracy
z dzieckiem. Zachęcam do skorzystania z nich.
1. Słuchanie fragmentu wiersza „Idzie wiosna”.
Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.
Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.
Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.
Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk ... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.
Rozmowa na temat nadejścia wiosny, jej pierwszych oznak oraz zmieniającego się świata.
2. Praca plastyczna – wyklejanka „Leci pszczoła”.
Wyklejankę można wyklejać na różne sposoby. Moim ulubionym jest plastelina lub ciastolina. Dziecko wykleja wtedy białe dziurki odpowiednimi kolorami plasteliny. Tworzenie kulek
i przyklejanie ich w odpowiednich miejscach to fajna zabawa, a jednocześnie nauka kolorów, precyzji i świetny trening motoryki małej. Do zabawy można wykorzystać również bibułę
lub kolorowe papiery. Można pokolorować je farbami lub odciskać paluszki w odpowiednich kolorach. Można posypać je kolorowym brokatem.
3. Zabawa ruchowa „Rzut do celu”.
Do zabawy będziecie potrzebować: gazet lub kartek, kosza. Zadaniem domowników jest przygotowanie po trzy kulki z gazety – dzięki zgniataniu papieru doskonalimy sprawność manualną dzieci. Gdy kulki są już przygotowane każdy rzuca nimi do kosza. Ciekawe komu uda się wrzucić wszystkie trzy kule?
Do zobaczenia jutro!
Data: Wtorek, 24.03.2020r.
1. Orientacja w przestrzeni.
Orientacja w przestrzeni, to odnoga matematycznych zmagań. Tutaj głównie uczymy dziecko odniesienia przedmiotu do innych rzeczy.
Przykłady: Rodzic pokazuje palcem na lalkę i mówi, że leży w wózku obok misia. Pokazuje obrazek i mówi, że wisi nad łóżeczkiem pomiędzy oknami. Pokazuje piłkę i stwierdza,
że leży pod stołem. W ten sam sposób można ukrywać rzeczy i nie pokazując ich, opowiadać gdzie są, tak by maluch sam je odnalazł.
Do zabaw może się również przydać powyższa karta pracy, do pobrania TUTAJ.
Dodatkowe propozycje zabawy:
https://www.domowyprzedszkolak.pl/
https://www.kolorowe-obrazki.pl/
Do zobaczenia jutro!
Data: Środa, 25.03.2020r.
TEMAT: Po zimie w ogrodzie
Cele ogólne – obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
1. Zabawa – „ Marsz mrówek”
Dziecko maszeruje po kręgu. Wdycha powietrze nosem z jednoczesnym uniesieniem
i wspięciem na palce, wydycha powietrze ustami – opuszcza ręce i maszeruje na całych stopach.
2. „Dzień wiosny”- słuchanie fragmentu wiersza.
Koniec zimy – nic miłego,
błoto, chlapa na całego,
niebo ciągle zachmurzone.
Tak wygląda świat bez wiosny
– widok przykry i żałosny.
Lecz na szczęście lada moment
wszystko zrobi się zielone!
Rozmowa na temat wyglądu świata w okresie przedwiośnia na podstawie wiersza. Jeśli jest
to możliwe, dzieci obserwują przez okno, jak wygląda ogródek. Rozmowa nad tym, co możemy zrobić, żeby świat był bardziej kolorowy. Pomysły dzieci.
3. Zestaw ćwiczeń ruchowych „Moje gniazdo”.
Dzieci udają, że są ptakami. Każde dziecko – ptak – układa z koca kształt swojego gniazda.
Na hasło Rodzica: Ptaki na spacer, dzieci biegają swobodnie po pokoju. Na hasło Rodzica: Ptaki do gniazd, dzieci jak najszybciej starają się wrócić do swoich gniazd, po czym przybierają określoną przez Rodzica pozycję, np. stanie na jednej nodze.
4. Słuchanie piosenki „Jestem sobie ogrodniczka”
Tekst piosenki:
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki,
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki,
bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki,
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Rozmowa na temat pracy ogrodnika, jego narzędzi. Rodzic może zadać dziecku pytania dotyczące tekstu: Kim jest bohaterka wiersza? Co miała w koszyczku? Jakie były te nasionka? Co wyrośnie z nasion? Jakie narzędzia ma ogrodniczka? Do czego służą grabie/łopata/ konewka?
5. Zajęcia Plastyczne „Przebiśniegi”.
Można korzystać z materiałów, jakie Państwo mają w domu - plastelina, farby, kredki, flamastry, itp.
Pobierz i wydrukuj kolorowankę
Do zobaczenia jutro!
Opracowała: Mariola Czarnecka