Data: Czwartek, 26.03.2020r.
1. Kolorowanie szablonu „Biedronka”.
Ćwiczenie rozwijające sprawność manualną oraz próbę utrzymania się w konturach.
Do zabaw może również przydać się powyższa karta pracy do pobrania TUTAJ.
2. Zabawa ruchowa „Zrób tak, jak ja”.
Rodzic w kilku kopertach umieszcza polecenia do wykonania (opis prostych ćwiczeń gimnastycznych lub ich graficzne symbole), tj. przysiad, skłon, podskok, pajacyk, obrót. Dziecko losuje listy, a Rodzic mówi, co ma zrobić lub pokazuje rysunek. Dziecko wykonuje ćwiczenie, a pozostali domownicy je naśladują.
Do zobaczenia jutro!
Data: Piątek, 27.03.2020r.
TEMAT: Porządki w ogrodzie.
Cele ogólne – obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
1. Zabawa ruchowa – „Głowa, ramiona, pięty”.
Kliknij oraz śpiewaj i baw się z nami!
Rodzice wraz z dziećmi śpiewają i wykonują ćwiczenia.
2. Zakładanie uprawy fasoli – „Fasolka w słoiku”.
Dziecko dostaje słoik, kawałek gazy, gumkę recepturkę, trzy ziarna fasoli. Nakłada gazę
na słoik i zakłada gumkę recepturkę. Delikatnie robi palcem dołek w gazie i kładzie w nim ziarna fasoli.
Rodzic zadaje pytania: Jak wygląda fasola? Czego potrzebuje, aby rosnąć? (wody, światła).
Dziecko koneweczką nalewa wodę do słoika tak, aby gaza i ziarenka były zanurzone.
Rodzic pyta: Jak myślisz, jak nasze ziarenka będą się zmieniać? Codziennie będziemy obserwować naszą uprawę. Rodzic podpisuje słoik, następnie ustawia go na parapecie.
3. Zagadka:
Jego zielona szyja
przez śnieg się przebija,
aby główka pachnąca
mogła wznieść się do słońca.
Jeszcze śnieg wokoło,
on w słoneczka stronę
wystawia białe płatki
i listki zielone.
Odpowiedzią jest przebiśnieg, który dziecko kolorowało poprzedniego dnia (zadanie nr 5
z poniedziałku, 30.03.2020r.). Link do pobrania kolorowanki.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o pierwszych kwiatach wiosennych, tłumaczy potrzebę ich ochrony, utrwala kolory (zielony, biały), tłumaczy że świat bez kwiatów byłby brzydki, ponury
i smutny.
4. Zabawa matematyczno- ruchowa - „Narzędzia ogrodnika”.
Do zabawy potrzebna jest duża kostka do gry ( można zrobić z kartonu), na której zamiast kropek są nalepione obrazki z narzędziami ogrodniczymi. Dziecko rzuca kostką i przelicza narzędzia ogrodnicze, utrwalając ich nazwy. Po przeliczeniu wykonuje tyle podskoków ile było narzędzi.
Link do pobrania i wydrukowania plansz ze zdjęciami i napisami.
Do zobaczenia w poniedziałek!
Opracowała: Mariola Czarnecka