Data: Czwartek, 16.04.2020r.
1. Zgadywanki.
Rodzice czytają zagadki, a dzieci starają się odgadnąć,
jakie jest rozwiązanie.
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (SŁOŃCE)
Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (CHMURA)
Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy.
Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić chcą bałwanki. (ŚNIEG)
Kropelki wody na głowy padają.
Wszyscy przed nimi pod dach uciekają. (DESZCZ)
Jasny zygzak na ciemnym niebie,
może podczas burzy przestraszyć i Ciebie! (PIORUN, BŁYSKAWICA)
Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (WIATR)
2. Zabawa muzyczna na podstawie piosenki „Kwiecień-plecień”.
Oglądaj i śpiewaj!
Rodzic zapoznaje dziecko z treścią oraz linią melodyczną i pyta je o nastrój piosenki, używając zwrotów: spokojna, szybka, żywa, radosna, smutna.Wyjaśnia dziecku przysłowie „Kwiecień-plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata” oraz niezrozumiałe słowa.
Można zadać pytania:
1) O jakim miesiącu jest mowa w piosence?
2) Jak nazywa się kwiatek z białymi płatkami i żółtym środkiem? (możemy wspomóc się zdjęciem stokrotki)
3) Jaki kwiatek pojawił się w piosence oprócz stokrotki? (możemy wspomóc się zdjęciem przebiśniegu)
4) Jakie pory roku przeplatają się w kwietniu?
5) Jak zmienia się przyroda wiosną? Jaka jest pogoda?
Rodzic może tu również wspomnieć o ptakach,
które przylatują wiosną do Polski (np. czajka,
żuraw, skowronek, bocian, jaskółka),
dzięki czemu dziecko utrwali wiadomości,
zdobyte w poprzednich tygodniach.
Do zobaczenia jutro!
Opracowała: Mariola Czarnecka