Data: Piątek, 17.04.2020r.
Witam wszystkich w ostatnim dniu kolejnego tygodnia!
Mam nadzieję, że będziemy się świetnie bawić
i zdobędziemy nowe wiadomości.
TEMAT: Kwiecień, plecień...
Cele ogólne – utrwalenie wiadomości o pogodzie,
obserwacje, rozwijanie ekspresji plastycznej.
1. Zabawy ruchowe.
- „Bocian” – Rodzic włącza wesoły utwór muzyczny,
a dziecko naśladuje lot bociana.
Gdy Rodzic zatrzyma piosenkę, dziecko zatrzymuje się
i próbuje jak najdłużej stać na jednej nodze.
- „Jajka kukułki” – Rodzic rozkłada na dywanie w równej linii 5 gniazd – miseczek plastikowych
lub małych kartonów, dziecko w tym czasie przygotowuje 5 jajek – kulki z gazety,
jedna strona to jedno jajko. Należy zwrócić uwagę,
by dziecko zgniatało gazetę w kulek jedną ręką.
Od gniazd odliczamy trzy kroki i kładziemy jedną stronę gazety
– to miejsce z którego dziecko będzie rzucało jajkami do gniazd.
Wokół gazety dziecko układa jajka. Rodzic wyklaskuje rytm
do którego dziecko porusza się, wcielając się w kukułkę,
gdy Rodzic przestanie klaskać, dziecko szybko staje na gazecie
i próbuje trafić jajkami do gniazd tak,
aby 1 gniazdo miało 1 jajko. Po próbie rzutów,
jajka wracają na gazetę a zabawę powtarzamy.
Po dwóch próbach oddalamy gazetę od gniazd o dwa kroki i powtarzamy zabawę.
Druga wersja zabawy: Gazeta może znajdować się w środku
a na około gniazda (w równych odległościach od gazety).
Dziecko wciela się w kukułkę. Gdy Rodzic klaśnie 1 raz,
dziecko szybko staje na gazecie i rzuca do 1 gniazda 1 jajko.
I znowu wciela się w ptaka. Gdy Rodzic ponownie klaśnie,
dziecko znowu rzuca jajo do gniazda, gdy Rodzic klaśnie dwa, trzy razy,
dziecko musi wrzucić tyle jaj ile usłyszało klaśnięć.
2. Zabawa logopedyczna „Delikatny i mocny wiatr”.
Do zabawy można wykorzystać chmurkę i słońce,
stworzone w środę (tabliczki z rysunkami
i nazwami zjawisk atmosferycznych) lub narysować je od nowa.
.
Dziecko z różnym natężeniem dmucha na chmurkę – próbuje zdmuchnąć z dłoni przed siebie,
w bok, do góry.
Ustalamy wcześniej z dzieckiem czy to będzie delikatny wiaterek,
czy mocny wiatr, wichura.
Rodzic kładzie na stole/podłodze obrazek/rysunek słońca,
wyznacza linię „startu”, kładąc obrazek/rysunek chmury i prosi dziecko,
by dmuchało w taki sposób, aby chmura znalazła się obok słońca.
3. Piosenka + ćwiczenia oddechowe.
Dziecko słucha piosenki TUTAJ i śpiewa wraz z Rodzicem.
Na niebie wysoko
świeci wielkie słońce,
wiszą białe chmurki
na błękitnej łące.
Ref. I taka jest pogoda, pogoda, pogoda!
I taka jej uroda, uroda, uroda!
Codziennie nam się zmienia,
codziennie zmienia się!
A my nie narzekamy,
lubimy każdy dzień!
Czasem z ciemnej chmury
pada z góry deszcz,
czasem płatki śniegu,
kiedy zimno jest.
Ref. I taka jest pogoda, pogoda, pogoda!
I taka jej uroda, uroda, uroda!
Codziennie nam się zmienia,
codziennie zmienia się!
A my nie narzekamy,
lubimy każdy dzień!
Po wspólnym śpiewaniu proponuję kilka ćwiczeń oddechowych:
1. Dmuchanie w chusteczkę higieniczną,
próbując jak najdłużej utrzymać ją w powietrzu.
2. Zdmuchiwanie z ręki lekkiego przedmiotu
np. chusteczki higienicznej, waty, kawałka
papieru.
3. Puszczanie baniek mydlanych.
4. Chuchanie na lusterko i obserwowanie jak zaparowało.
4. Praca plastyczna „Kwitnące drzewo”.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
- papierowe tacki lub talerzyki
- pędzle, farby, kubek na wodę
- popcorn lub biała bibuła (należy zrobić z niej kuleczki)
- klej
- brązowa wełna, mulina, bibuła lub kawałki kartonu
Zadaniem dziecka jest wykonanie wiosennego drzewa
z dostępnych materiałów według własnego pomysłu.
Możemy wcześniej podpowiedzieć
lub pokazać na obrazku wiosenne drzewo,
zwrócić uwagę na pojawiające się pąki, listki.
Popcornowe drzewo powinno mieć piękne białe kwiaty,
jak np. kwitnące drzewa owocowe, zielone listki, brązowy pień.
Dziecko może również domalować tło.
Rodzic może porozmawiać z dzieckiem na temat
wyglądu drzew zimą i wiosną.
Do zobaczenia w przyszłym tygodniu!
Opracowała: Mariola Czarnecka