Witam,
Każde dziecko już na pewno miało okazję bawić się piłką.
Większość z Was posiada w domu chociaż jedną.
Jeśli macie ich więcej (dużą, małą, skórzaną, gumową, itp.)
zbierzcie wszystkie do jednego pojemnika i zaczynamy zabawę.
Na rozgrzewkę porzucajcie wraz z dzieckiem piłką z rąk do rąk. J
est to świetne ćwiczenie na koordynację
wzrokowo-ruchową Waszej pociechy.
Zacznijcie od największej piłki,
na koniec zostawcie tą najmniejszą.
Następnie pobawcie się w rzucanie do celu.
Może to być pudełko, większy kosz l
ub hula-hop trzymane przez rodzica.
"Piłka, piłeczka, kula, bila...?"- rozmowa
na podstawie obrazków.
Może znajdziecie jeszcze inne piłki?
Do jakich sportów są potrzebne.
Czy wszystkie piłki są okrągłe?
Jeśli macie kilka różnych piłek w domu poproście dziecko, aby:
-wskazało największą,
-wskazało najmniejszą,
-ułożyło od największej, do najmniejszej.
"Koło"- malowanie kół na kartce, małych i dużych.
Używajcie różnych kolorów, powtórzcie ich nazwy
(również w j. ang.) Pilnujcie właściwego kierunku malowania koła,
tj przeciwnego do ruchu wskazówek zegara
(ma to znaczenie w nauce pisania- tak piszemy litery).
Jeśli dziecko ma problem z samodzielnym
odtworzeniem kształtu koła, może malować po śladzie.
Miłego Dnia!