Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

"Czas na lody"

Witajcie po weekendzie!

- ćwiczymy spostrzegawczość

i bawimy się matematycznie.

Czy wśród nas znajdzie się ktoś,

kto nie lubi lodów? Chyba niee...... :)

A kto potrafi znaleźć dwa takie same lody?

 

 

"Idziemy na lody"- zabawa matematyczna.

Przygotujcie różne lody (możecie wyciąć te, które znajdują się na obrazku poniżej) oraz przedmioty służące za pieniądze (takie same klocki, fasolki, groszki, kamyczki).

Ustalcie, ile kosztuje każdy lód i umieśćcie cenę pod nim. Cena powinna zawierać odpowiednią ilość kropek, aby dziecko mogło sobie policzyć (czyli cena to 2 fasolki- pod lodem są dwie kropki). 

Dziecko na początku wciela się w rolę kupującego, a rodzic w sprzedawcę. Pamiętajcie o zwrotach grzecznościowych :). Następnie to dziecko sprzedaje, a rodzic kupując czasem się myli (ciekawe czy dziecko zauważy).

Gdy wszystkie lody zostaną wykupione, możecie zamienić fasolki( lub inne przedmioty, które wybraliście) na prawdziwe monety (jednak na tym etapie proponuję wybrać tylko 1 zł).

Jeśli uznacie, że dziecko jest gotowe, możecie pokazać mu, że 2 zł = 1 zł i 1 zł, a 5 zł = 1 zł i 1 zł i 1 zł i 1 zł i 1 zł.

Przy najbliższej okazji kupowania lodów w lodziarni lub sklepie, pokażcie dziecku cenę i spróbujcie razem wybrać potrzebne monety. 

Udanej zabawy!