Zajęcia z jęz. angielskiego: „My toys – Moje zabawki”
1. Wprowadzenie nowego słownictwa:
teddy (tedi) – miś
doll (dol) – lalka
ball (bôl) – piłka
Każde nowe słowo przedstawiamy za pomocą gestu:
teddy – gest przytulania
doll – ruch przypominający kołysanie dziecka
ball – kopnięcie nóżką
car – ruchy rąk naśladujące kręcenie kierownicą
2. Piosenka „Toy song”
Dzieci słuchają piosenki wspólnie z rodzicami, utrwalają nowe słówka.
https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI&ab_channel=EnglishSingsing
Tekst angielski z tłumaczeniem na polski:
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
What’s in the box? - Co jest w pudełku?
A ball is in the box - Piłka jest w pudełku.
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
What’s in the box? - Co jest w pudełku?
A doll is in the box. - Lalka jest w pudełku.
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
What’s in the box? - Co jest w pudełku?
A car is in the box. - Samochód jest w pudełku.
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
What’s in the box? - Co jest w pudełku?
A robot is in the box. - Robot jest w pudełku.
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
What’s in the box? - Co jest w pudełku?
A yo-yo is in the box. - Jo-jo jest w pudełku.
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta
Doo ta ta doo ta ta doo ta ta, ta!
3. Karta pracy.
Na kartach pracy dziecko koloruje zabawki, które poznało na dzisiejszych zajęciach.