Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Grzybobranie.

Piątek 23.10.2020r

I.

O czym dzisiaj będziemy rozmawiać, zaraz się dowiecie,

kiedy tę zagadkę odgadniecie.

Ma nóżkę, nie ma buta.
Ma kapelusz, nie ma głowy,
czasem gorzki i trujący
częściej smaczny jest i zdrowy.

 

Grzybki” - zabawa ruchowo – naśladowcza z krążkami (koła wycięte z gazety). Układamy dróżkę, po jednej i drugiej stronie po 3 krążki (koła) – to kapelusze grzybów. Na jedno klaśnięcie dzieci kolejno przechodzą po „dróżce”, na dwa klaśnięcia zmieniają się w grzyby rosnące przy dróżce. Szybko kucają na krążkach (kołach), czekają na sygnał rodzica, po czym dalej kroczą po "ścieżce".

 

 

Leśne kapelusze” - sylwety grzybów jadalnych i niejadalnych (wydrukować lub narysować, borowik, podgrzybek, muchomor, pieczarka). Mówimy do dzieci, że wybieramy się na grzyby, w tym celu musimy sobie przypomnieć które grzybki możemy zbierać, a które nie. Muszę mieć pewność, że przyniosę do domu tylko grzyby jadalne, dlatego razem przyjrzymy się naszym grzybkom (wykładamy przygotowane grzybki na stół). Sprawdzamy i porównujemy grzyby w atlasie lub internecie, nazywamy grzyby i opisujemy je, zaznaczając który grzyb jest jadany     a który trujący, i co nam grozi, kiedy go zerwiemy.

 

PODGRZYBEK

 

 

 

 

 

 

 

PIECZARKI

BOROWIK 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

MUCHOMOR - CZERWONY

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

II.

Grzybki” wykonanie grzybków uformowanych z kół, techniką origami.

Przygotowujemy wcześniej elementy, potrzebne do wykonania grzybka, obojętnie jakiego. Po czym pomagamy dziecku skleić go w całość. Możemy również pociąć bibułę zieloną lub papier na cienkie paseczki, to będzie trawka dla grzybka.            Trawkę przyklejamy razem z dzieckiem na dole grzyba.

Oto film instruktażowy:

https://www.youtube.com/watch?v=Xp99ALzOpj0&ab_channel=BeniaminArtyku%C5%82ySzkolneiPapiernicze

 

Lub instrukcje obrazkowe:

http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/10/muchomorki-origami-paskie-z-koek.html

 

 

 

III.

Dalsza nauka piosenki „Kolczasty jeż”, utrwalenie słów, poprzez powtarzanie             na zasadzie echa. Wielokrotne śpiewanie razem z dzieckiem.

Piosenka: https://miastodzieci.pl/piosenki/kolczasty-jez/

 

„Jeże” - zabawa ruchowa z czworakowaniem. Dzieci to „jeże”, które na czworakach z „noskiem” przy podłodze chodzą po „lesie” pokoju, szukają dżdżownic.                    Na odgłos wydany przez rodzica dziecko zwija się w kłębek.                                       Na ponowny znak rodzica jeże wyruszają na poszukiwanie jedzenia.

Jeżyk - RYSOWANE WIERSZYKI

https://www.youtube.com/watch?v=hoeHqD4nMh0&ab_channel=KANA%C5%81DLADZIECI-KUKURYKU

 
Dziękuję za dzisiejszy mile spędzony czas i zapraszam Was kochane Kangurki
na spotkanie w poniedziałek.