Poniedziałek 26.10.2020r
I.
„Mało nas „- zabawa ruchowa w kole ze śpiewem (z rodzicami).
https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw&ab_channel=Piosenkidladzieci-bajubaju.tv
Zabawa paluszkowa - „Witające się roczki” - zabawa ilustrująca ruchem treść wiersza K. Sąsiadka.
Kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania.
Rozwijanie sprawności manualnej.
"Witające się rączki"
Dwie rączki się spotkały,
więc się przywitały.
Najpierw zaklaskały,
później się pogłaskały.
Mocno się ściskały,
bo się dawno nie widziały.
Jak się przywitały,
no to pogadały.
Gdy się pogłaskały
to się żegnać zaczynały.
Znowu zaklaskały,
znów się pogłaskały,
mocno się ściskały
a na koniec pomachały.
II.
„Uszatek idzie do przedszkola” - wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego.
Miś Uszatek obudził się z rana. Pajacyk Bimbambom już dawno nie spał.
Lala Róża uwijała się koło kuchenki. Tylko Pluszowy Króliczek drzemał pod szafą. Rozejrzał się Miś po pokoju.
- Coś tu się zmieniło…mruknął.
Zmieniło się – powiedział Bimbambom,- w sadzie żółkną listki. Nie śpiewają ptaki.
A Miś na to: - Ale ja mówię, że zmieniło się tu, w pokoju.
- Ania chodzi do przedszkola. To się zmieniło - pisnął spod szafy Króliczek
I teraz Miś zrozumiał, że to jest największa zmiana. Właśnie Ania otworzyła drzwi. W ręku miała woreczek z wyhaftowanym niedźwiadkiem.
- Do widzenia! powiedziała. I wyszła. Uszatek podrapał się w opuszczone uszko. Naraz- wybiegł na dwór. Dogonił Anię. Drepce teraz koło niej. Zobaczyła go dziewczynka.
- Gdzie ty idziesz, Misiu?- zapytała.
- Idę z tobą do przedszkola. Ania wzięła Misia za łapkę.
Zza chmur wyjrzało jesienne słonko i pozłociło piaszczystą ścieżkę. Zaszumiały topole. Zaświergotały w topolach wróble. A Miś maszeruje obok Ani i układa taką piosenkę:Miś, Miś, Miś
Do przedszkola idzie dziś.
Odprowadzi małą Anię.
Potem z dziećmi tam zostanie.”
Pytania do opowiadania:
jakie postacie występowały w opowiadaniu?
Co zmieniło się w pokoju misia?
Z kim poszedł do przedszkola miś?
Pamiętacie swój pierwszy dzień w przedszkolu?
Co Wam się podoba w przedszkolu?
Z którą koleżanką lub kolegą lubicie bawić się najbardziej?
Utrwalenie schematu własnego ciała.
„Tu paluszek” - nauka piosenki.
Dzieci gestami ilustrują treść piosenki.
Na słowa: Chodź zatańczyć jak kaczuszka - dzieci obracają się wokół własnej osi.
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0&ab_channel=PiterKorn
III.
„Trzy magiczne słowa”- „Proszę, dziękuję, przepraszam”. Rozmowy o zwrotach
grzecznościowych z dziećmi w oparciu o piosenkę:
„Proszę, dziękuję, przepraszam”
https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ&ab_channel=%C5%9AwiatLolo-kana%C5%82dladzieci
Gdy nie sięgam po zabawkę,
wejść nie mogę na huśtawkę,
Taką radę wam przynoszę: Lolo mówi- proszę.
Gdy dostanę coś ładnego,
lub ktoś powie coś miłego,
Wtedy dobrze się już czuje: Lolo mówi - dziękuję.
Trzy ważne słowa ogłaszam: proszę, dziękuję, przepraszam.
Oto zasada jest nasza: proszę, dziękuję, przepraszam. x2
Gdy zepsuje z kloców domek
i posmutniał kumpel Tomek,
wtedy sprzeczkę tę wygaszam, Lolo mówi przepraszam.
Gdy nie sięgam po zabawkę,
wejść nie mogę na huśtawkę,
Taką radę wam przynoszę Lolo mówi proszę.
Trzy ważne słowa ogłaszam: proszę, dziękuję, przepraszam.
Oto zasada jest nasza: proszę, dziękuję, przepraszam. x2
Powtarzamy razem: proszę dziękuję, przepraszam.
Trzy ważne słowa ogłaszam: proszę, dziękuję, przepraszam.
Oto zasada jest nasza: proszę, dziękuję, przepraszam.
Rozmowa na temat sytuacji w życiu, w których powinny pojawić się zwroty grzecznościowe:
proszę
dziękuję
przepraszam.
Ja również Wam dziękuję kochane Kangurki. Życzę dużo zdrówka.
Trzymajcie się cieplutko.