Witajcie kochane dzieci !
W tym tygodniu uczyć będziemy się o zwierzętach hodowlanych.
Temat: Farm animals.
Słownictwo:
cat – kot,
dog- pies,
mouse- mysz,
cow- krowa,
sheep- owca,
duck- kaczka,
rooster– kogut,
pig – świnia,
horse– koń,
goose– gęś,
goat– koza,
chicken– kurczak
turkey- indyk
donkey- osioł
Wyrażenia:
What animal is it? – Jakie to zwierzę?
It is…. – To jest….
the cat says miauu -kot miałczy
the cow says moo –krowa mówi muu,
the sheep says baa – owca mówi baa,
the duck says quack – kaczka mówi kwa,
chicken says cluck – kurczak gdaka,
goat says meh – koza mówi mee,
horse says neigh – koń mówi iha-ha,
rooster says cock-a-doodle-doo – kogut mówi kukuryku,
the dog says woof – pies mówi hau,
the pig says oink – świnia mówi chrum,
the mouse says squick – mysz piszczy
1. Farm animals- film:
Dziecko uważnie słucha nagrania starając się powtórzyć i zapamiętać nazwy zwierząt hodowlanych (można obejrzeć film kilka razy). Następnie rodzic układa przed dzieckiem pocięte flashcards i pokazując kolejno zwierzęta pyta: What animal is it? Dziecko odpowiada: It is….
Link Video Farm Animals :
https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
2. Farm animals- flashcards
Link Farm Animals Flashcards :
https://drive.google.com/open?id=1w2Umep4ltv6mRpljIBbn6Xu7iANn12Ui
3. Wierszyk “One, two, three”:
Czytamy dziecku wiersz:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me.
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. Można wstawiać różne nazwy zwierząt
4. Piosenka "Old Mc Donald had a farm"
Wspólnie słuchamy i śpiewamy piosenkę jednocześnie pokazując:
Old Mc Donald had the farm
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a COW. E-I-E-I-O.
With a moo moo here.
Here a moo.
There a moo.
Everywhere a moo moo.
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a HORSE. E-I-E-I-0
0Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a PIG….
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a SHEEP…
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a DUCK…
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a ROOSTER…
Link do piosenki " Old MacDonald Had a Farm":
https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg&t=1s
5. Link- karty do pokazywania zwierząt
https://drive.google.com/open?id=1ZeR9hTuAe6Z1VplYiU7N7jBFy5tS0Ygk
Zwierzęta można powycinać i przykleić na patyczki i wykorzystać do pokazywania podczas śpiewania piosenki.
6. Zabawa językowa :
What animal do you see? (Jakie widzisz zwierzę?) – zgadywanka.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)
Link - Farmyard Guessing Game for Kids!
https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy z językiem angielskim
Pani Ewa