Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

„Skąd się bierze mleko?”


9.04.2021r. Temat dnia: "SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO?"

 

Witajcie kochane „Kangurki”! Na dobry początek dnia zapraszamy do zabawy przy piosence.

 

1. „Mały i duży skok” – zabawa przy piosence. Bawcie się dobrze!

 https://youtu.be/InxomdEHL8M

 

2. „Koniki” – zabawa ruchowa

Proszę rozłożyć na dywanie przeszkody np. poduszki. Dziecko jest małym konikiem, który został wypuszczony na pastwisko. Proszę także wyznaczyć w pokoju miejsce odpoczynku tj. stajnie.

Na hasło: „koniki na pastwisku”dziecko biega po pokoju naśladując konia.

Na hasło: „konik skacze przez przeszkodę”obunóż przeskakując pokonuje przygotowaną przeszkodę.

Na hasło: „konik do stajni”udaje się na zasłużony odpoczynek. Na koniec proponuję zamianę roli.

 

 

3. „Co słychać na łące?” - wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej.

Proszę przeczytać dziecku wiersz H. Bechlerowej

Helena Bechler

 "Co słychać na łące?”

Idą drogą kotki dwa, każdy wielki koszyk ma.

A na łące koło chaty stoi krowa w czarne łaty.

– Krówko, czy masz mleko słodkie?

– Daj nam dużo! – proszą kotki.

– Daj nam mleka pełne kosze, zapłacimy ci dwa grosze.

Nic nie rzekła krowa w łaty, jadła trawę, gryzła kwiaty. A koń, co za płotem stał, na caluśki głos się śmiał.

 

4. Rozmowa na temat wiersza.

Po przeczytaniu utworu prowadzimy z dzieckiem rozmowę, aby sprawdzić co zapamiętało i zwrócić uwagę na elementy humorystyczne:

– Jak wyglądała krowa?

– Co robiła krowa na łące?

– O co kotki poprosiły krowę?

–  Czy kotki miały właściwe naczynie na mleko?

–  Z czego śmiał się koń?

Po tej rozmowie pokazujemy dziecku obrazki różnie umaszczonych krów i wspólnie opisujemy ich wygląd.

Można przedstawić kilka ciekawostek:

    - Krowa, oprócz trawy je także kukurydzę i siano, które dostaje w oborze.

    - Jest przeżuwaczem, to znaczy, że długo i wolno rozgniata trawę zębami.

    - Dziecko krowy to cielę

 

 

 

 

5. Piosenka: Śpiewające brzdące – Krówka Mu

 https://youtu.be/hMl74Mm6tgU

 

 6. Skąd to mamy?” zabawa rozwijająca zmysł smaku i dotyku.

Zadanie to będzie polegać na poznawaniu produktów pochodzenia zwierzęcego.

Prowadzimy rozmowę z dzieckiem - Poznałeś już wiele różnych wiejskich zwierząt: kury, krowy, świnki. Jak myślisz, po co są one hodowane?

Proponuję, aby to zadanie było trochę zagadkowe. Rodzicu, przygotuj woreczek, w którym znajdują się różne produkty pochodzące od zwierząt hodowlanych, takie jak: ser, karton mleka, może być wędlina, wełniane skarpety, poduszeczka z piórami, jaja kurze (ugotowane na twardo). Zadaniem dziecka jest zbadanie dotykiem, co znajduje się w worku, a następnie wskazanie, dzięki któremu wiejskiemu zwierzęciu mamy wylosowaną rzecz.

Po zabawie dotykowej możecie wspólnie przygotować zagadki smakowe. I odgadywać je na zmianę, przy zawiązanych oczach. Do degustacji przeznaczamy: ugotowane jajo kurze, twaróg, szynkę, mleko lub inne produkty wedle uznania. Po odgadnięciu każdego produktu dziecko określa, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt. Po odgadnięciu wszystkich zagadek wspólnie z dzieckiem formułujemy wniosek: Niektóre zwierzęta, hodowane są po to, żeby dawały nam pożywienie.

 

7. Jak produkowane jest mleko- film:

https://youtu.be/y_gXAlEJCik

 

8. Bajka o mleku:

https://youtu.be/oj1mHoVIjk4

 

9. „Skacząca kózka” zabawa ruchowa z podskokami.

Razem z dzieckiem ruchowo i wokalnie naśladujemy kózki, biegające po pastwisku. Od czasu do czasu stykamy się czołami, jakby się trykały – bodły.

Na hasło: „kózka u płotu” – stajemy szybko pod ścianą.

Na hasło: kózka na łące” – podskakujemy, brykamy, a także przeskakujemy przez płotki (np. gazety porozkładane w różnych częściach pomieszczenia).

Na hasło: „kózka u płotu” – znów stajemy szybko pod ścianą.

 

10. „Czarna krowa” – ćwiczenie logorytmiczne

Proszę zademonstrować dziecku ćwiczenie: rytmicznie, ale powoli recytujemy rymowankę, jednocześnie gimnastykując mięśnie twarzy (dziecko naśladuje przeżuwanie trawy).

 

Rodzicu zachęcaj dziecko, by powtarzało pojedyncze frazy rymowanki, naśladując Cię. Następnie, obydwoje (najpierw wspólnie, a potem pojedynczo) starajcie się powiedzieć wierszyk możliwie jak najszybciej:

 

Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę, kręcąc mordą.

 

11. Eksperyment „Kolorowe mleko”

https://youtu.be/stg9EYDGn4g

 

12. Krowa - https://www.youtube.com/watch?v=DYHGBEKg3hA;

https://www.youtube.com/watch?v=dMTqIegpFxY&t=60s

13. Praca plastyczna- pokoloruj obrazek. 

Dziękujemy za wspólną zabawę i pracę  Smile