Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Dzieci chorują

Środa 14.04.2021r. Temat dnia: Dzieci chorują.

 

1. Przywitanie wierszem. Ilustrowanie treści wiersza ruchem ciała.

Na paluszki się wspinamy
W górę rączki wyciągamy
Do podłogi dotykamy
I ze sobą się witamy.
Dzień dobry.


2. Przywitanie wg. Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne:

- witamy się stopami
- witamy swoje kolana poklepując je, później kolana sąsiadów
- witamy dłonie
- witamy łokcie
- witamy plecy - rękoma głaszczemy, poklepujemy
- witamy swoje uszy, później uszy sąsiadów itp.
- witamy oczami wszystkich.

 

3. „Hop, hop, do góry!” – zabawa z podskokami.

Rodzic opowiada, a dziecko próbuje ilustrować tę opowieść ruchem:
Kiedy jesteś zdrowy, to jesteś szczęśliwy i skaczesz wysoko hop, hop, do góry,
lecz gdy dopada Cię choroba, mina robi się smutna, masz gorączkę i odpływa z Ciebie cała siła.
Najpierw odpływa z głowy (dziecko opuszcza głowę), potem z rąk (opuszcza bezwładnie ręce) i na koniec z nóg (kładzie się).
A gdy mama da lekarstwo, zaczynasz zdrowieć i wraca siła nóżkom (wstaje), rączkom (podnosi ręce), głowie (podnosi głowę),
wraca uśmiech i znów możesz skakać wysoko hop, hop, do góry (podskakuje).

 

4. „Grypa” – wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej.

Rozmowa kierowana na temat dziecięcych chorób. Rodzic czyta wiersz.

Grypa

Straszna grypa łazi po mnie,

kaszląc przy tym nieprzytomnie.

Łazi po mnie – ale po co?

O coś chodzi jej – lecz o co?

Jak pragnienie spełnić grypy?

Dać sok z malin? Napar z lipy?

Lub tabletkę aspiryny?

Może lubi witaminy?…

Chowam głowę pod poduchę –

łazi mi za lewym uchem

i po czole wściekle tupie,

aż mi strasznie w głowie łupie!

Od jej chuchu drga powietrze

i rtęć kipi w termometrze.

Bez pytania, bez pukania,

choć stanowczo jej zabraniam,

wciąż uparcie po mnie łazi!

Chyba nie chce mnie zarazić?!

Małgorzata Strzałkowska

Przykładowe pytania do rozmowy:

– Jakie są objawy grypy?

– Czym mama leczy grypę?

– Czy znacie nazwy innych chorób? Jak rozpoznać te choroby?

 

5. „Chusteczka do nosa” – przypomnienie zasad poprawnego dmuchania nosa.

Dziecko nabiera powietrza ustami, a wydmuchuje je nosem (raz jedną, raz drugą dziurką).

 

6. „Mamo, umyj mnie” – masażyk relaksacyjny.

Mama córkę myła, (głaskanie pleców )
żeby czysta była. ( rozcieranie pleców okrężnym ruchem dłoni)
Myła długie włosy (dwoma palcami kreślenie linii wzdłuż pleców)
plecy szorowała. (przesuwanie czubkami palców w poprzek całych pleców)
Gdy wszystko umyła, (przesuwanie otwartymi dłońmi po plecach)
brzuszek masowała. ( masowanie brzucha)
Chociaż piana szczypie, (lekkie szczypanie całych pleców)
trochę małe oczy, ( rysowanie palcami małych kółek)
dziewczynka nie płacze, (opukiwanie pleców opuszkami palców)
tylko rączki moczy. (opukiwanie pleców otwartymi dłońmi).

 

7. Piosenka. „Przegoń wirusa” – Śpiewające Brzdące.

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

 

           Dziękujemy. Do zobaczenia jutro.