Czwartek 15.04.2021r. Temat dnia: Zdrowie na talerzu.
1.Piosenka na przywitanie: Dzień dobry.
https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo
2.„Zanieś lekarstwo” – zabawa równoważna.
Dziecko z rodzicem dobierają się w pary – jedno jest
chorą babcią, drugie wnuczkiem. „Babcie” stają w jednym krańcu pokoju, „wnuczkowie” – w
drugim.
Rodzic rozdaje „wnuczkom” krążki i kładzie na nich piłeczkę (lekarstwo), które muszą zanieść
chorej „babci” . Gdy doniosą, następuje zamiana ról.
3. „Chory kotek” – wysłuchanie wiersza . Rodzic czyta wiersz.
Chory Kotek
Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,
I przyszedł pan doktor: „Jak się masz, koteczku”!
— „Źle bardzo...” — i łapkę wyciągnął do niego.
Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,
I dziwy mu prawi: — „Zanadto się jadło,
Co gorsza, nie myszki, lecz szynki i sadło;
Źle bardzo... gorączka! źle bardzo, koteczku!
Oj! długo ty, długo poleżysz w łóżeczku,
I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta:
Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!”
— „A myszki nie można? — zapyta koteczek —
Lub z ptaszka małego choć z parę udeczek?"
— „Broń Boże! Pijawki i dieta ścisła!
Od tego pomyślność w leczeniu zawisła”.
I leżał koteczek; kiełbaski i kiszki
Nie tknięte, z daleka pachniały mu myszki.
Patrzcie, jak złe łakomstwo! Kotek przebrał miarę;
Musiał więc nieboraczek srogą ponieść karę.
Tak się i z wami dziateczki stać może;
Od łakomstwa strzeż was Boże!
Stanisław Jachowicz
Przykładowe pytania do rozmowy:
– Co spotkało kotka? – Dlaczego zachorował?
– Co mu dolegało?
– Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć?
– A Wy, co najbardziej lubicie jeść?
- Czy to jest zdrowe?
4. „Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń
instytutu żywienia (piramida żywienia)
Rodzic wskazuje obrazki z produktami żywnościowymi,( na piramidzie ) dziecko nazywa je i próbuje określić, czy są zdrowe. Wskazują te, które lubi jeść.
5. Karta pracy - karta 47 „Zdrowo jem”.
Utrwalenie informacji o zdrowym odżywianiu, zaznaczanie na karcie pracy
produktów, które sprzyjają zdrowemu stylowi żywienia. Rodzic wspólnie z dzieckiem zastanawia się,
co zdrowego można jeść: na śniadanie, obiad czy kolację. Dzieci wymieniają nazwy poszczególnych
produktów. Następnie przyglądają się ilustracji na karcie pracy. Wymieniają zdrowe produkty, które
trzeba zaznaczyć kropką.
6. Zaczarowany woreczek- rozpoznawanie owoców po dotyku.
Dzieci kolejno, sięgają do czarodziejskiego woreczka,
w którym są przygotowane różnorodne owoce i starają się po dotyku je rozpoznać,
wymieniają ich nazwę. Po wyciągnięciu z worka określają barwę i kształt.
7.„Kompozycje z owoców”.
Każde dziecko dostaje plastikowy talerzyk.
Układa na nim kompozycję z przygotowanych, pokrojonych przez rodzica owoców np.: jabłek, gruszek, bananów,
mandarynek, winogronu, kiwi itp. Następnie dzieci opisują, co ułożyli i zjadają przygotowaną przez siebie kompozycję.
Dziękujemy, Do zobaczenia w piątek.
Pani Ewa i Ola.