14/04-17/04/2020
Słownictwo:
cat – kot,
dog- pies,
mouse- mysz,
cow- krowa,
sheep- owca,
duck- kaczka,
rooster– kogut,
pig – świnia,
horse– koń,
goose– gęś,
goat– koza,
chicken– kurczak
turkey- indyk
donkey- osioł
Wyrażenia:
What animal is it? – Jakie to zwierzę?
It is…. – To jest….
the cat says miauu -kot miałczy
the cow says moo –krowa mówi muu,
the sheep says baa – owca mówi baa,
the duck says quack – kaczka mówi kwa,
chicken says cluck – kurczak gdaka,
goat says meh – koza mówi mee,
horse says neigh – koń mówi iha-ha,
rooster says cock-a-doodle-doo – kogut mówi kukuryku,
the dog says woof – pies mówi hau,
the pig says oink – świnia mówi chrum,
the mouse says squick – mysz piszczy
Dziecko uważnie słucha nagrania starając się powtórzyć i zapamiętać nazwy zwierząt domowych (można obejrzeć film kilka razy). Następnie rodzic układa przed dzieckiem pocięte flashcards i pokazując kolejno zwierzęta pyta: What animal is it? Dziecko odpowiada: It is….
Link Video Farm Animals Flashcards:https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
Link Farm Animals Flashcards:
https://drive.google.com/open?id=1w2Umep4ltv6mRpljIBbn6Xu7iANn12Ui
Czytamy dziecku wiersz:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me.
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)
Zwierzęta można powycinać i przykleić na patyczki i wykorzystać do pokazywania podczas śpiewania piosenki.
Old Mc Donald had the farm
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a COW. E-I-E-I-O.
With a moo moo here.
Here a moo.
There a moo.
Everywhere a moo moo.
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a HORSE. E-I-E-I-O
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a PIG….
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a SHEEP…
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a DUCK…
Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm, he had a ROOSTER…
Link do piosenki: Old MacDonald Had A Farm:
https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg&t=1s
Link -karty do pokazywania zwierząt:
https://drive.google.com/open?id=1ZeR9hTuAe6Z1VplYiU7N7jBFy5tS0Ygk
Animals on the farm
The ducks on the farm say, "Quack, quack, quack."
The mice on the farm say, "Squeak, squeak, squeak."
The chickens on the farm say, "Cluck, cluck, cluck."
"Quack. Squeak. Cluck."
The pigs on the farm say, "Oink, oink, oink."
The goats on the farm say "Meh, meh, meh."
The sheep on the farm say "Baa, baa, baa."
"Oink. Meh. Baa."
The horses on the farm say, "Neigh, neigh, neigh."
The cows on the farm say, "Moo, moo, moo."
The roosters on the farm say, "Cock-a-doodle-doo"
Let's try it a little faster…
Okay, superfast!...
Link do piosenki: Animals on the farm
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)
Link- Farmyard Guessing Game for Kids!
https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ
Rodzic naśladuje dźwięk zwierzęcia lub puszcza nagranie z dźwiękiem, a dziecko ma za zadanie odgadnąć po dźwięku, jakie to zwierzę: It is …. (To jest…)
Link-Kids Vocabulary - Animal Sounds
https://www.youtube.com/watch?v=9DudksqYoWw&t=30s
Rodzic za pomocą gestów i dźwięków pokazuje zwierzę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie to zwierzę: It is … (To jest…)
Rodzic rozkłada na podłodze karty zwierząt, następnie zadaje zagadkę opisując zwierzę: podaje jego kolor i dźwięk zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to za zwierzę. Np.: Rodzic mówi: It is black and white and it says moo-moo. (To zwierzę jest czarno- białe i mówi: moo). Dziecko odpowiada: It is a… - To jest….
Link-https://drive.google.com/open?id=1w2Umep4ltv6mRpljIBbn6Xu7iANn12Ui
Dziecko rzuca kostką z obrazkami zwierząt lub losuje obrazki. W zależności, jaki obrazek wyrzuciło, wykonuje polecenia:
-jump like a goat – skacz jak koza,
-creep like a mouse – skradaj się jak mysz,
-stretch like a cat – rozciągaj się jak kot,
-stomp like a cow – tup jak krowa,
-run like a horse – biegnij jak koń,
-swim like a duck – płyń jak kaczka, itd.
Link- do kostki: https://drive.google.com/open?id=1tl2l83NigJNLHM2YWUo4Kptsoln5Zl82
Dziecko rzuca kostką z obrazkami zwierząt lub losuje obrazki. W zależności, jaki obrazek wyrzuciło, wykonuje polecenia:
-jump like a goat – skacz jak koza,
-creep like a mouse – skradaj się jak mysz,
-stretch like a cat – rozciągaj się jak kot,
-stomp like a cow – tup jak krowa,
-run like a horse – biegnij jak koń,
-swim like a duck – płyń jak kaczka, itd.
Link- do kostki: https://drive.google.com/open?id=1tl2l83NigJNLHM2YWUo4Kptsoln5Zl82
Karty pracy:
Link karta pracy 1:https://supersimple.com/free-printables/animals-on-the-farm-worksheet-color-the-animals/
Link karta pracy 2:
https://supersimple.com/free-printables/animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm/
Karty obrazkowe:
https://supersimple.com/downloads/old-mc-donald-flashcards.pdf
https://supersimple.com/downloads/sss-animals-mini-cards.pdf
Filmy edukacyjne:
https://www.youtube.com/watch?v=YKmRB2Z3g2s&t
https://www.youtube.com/watch?v=SNZRQ-C8b4M&t
Kolorowanki o tematyce farm animals:
https://drive.google.com/open?id=1T3Fvfxb48yXogUnZPiB0l1hOe09Ucr6W
https://drive.google.com/open?id=1SqMfaiPoOv5UFFpgI5HEAtaNoraUorUM
Życzę udanej zabawy z językiem angielskim!