Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

W Kinie i w teatrze

Witamy was moje Średniaczki i was Kochani Rodzice

- na dobre rozpoczęcie dnia proponuję

udział w zabawie integracyjnej

"Z wielką radością"

Proszę abyście się wszyscy ustawili  w kręgu i na melodię "Pingwin" zaśpiewali:

Z wielką radością / rozkładamy szeroko ręce na boki w geście powitania

 z pięknym uśmiechem / rysujemy ręką na swojej twarzy piękny uśmiech

 witamy ………  (imię domownika) cię, cię, cię / kłaniamy się i 3 razy klaszczemy

 Raz rączką prawą / machamy prawą ręką

 raz rączką lewą / machamy lewą ręką

Do przodu, do tyłu / robimy skok obunóż do przodu, potem do tyłu

 I raz, dwa, trzy / trzykrotnie tupiemy.

 

Usiądźcie wygodnie w Fotelu i posłuchajcie wiersza:

 

 "W KINIE":

Piegowaty Jaś z Radzynia,

 co sobotę szedł do kina,

 co sobotę wszyscy w kinie,

 mieli dość Jasiowych minek,

 Bo ten piegowaty chłopak,

 wszystko robił tam na opak,

 głośno gadał, jadł, szeleścił ,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

 Potem czas na popijanie,

 puszek z sykiem otwieranie,

 tupot nóg i głośne śmiechy,

 ależ Jasio miał uciechę.

 Jaś się dziwił że dziewczyna,

 żadna nie chce iść do kina

 a koledzy też nie chcieli,

 widząc Jasia osłupieli...

Pewnej  soboty bez jego wiedzy,

 usiedli za nim jego koledzy

 jedli i pili głośno chrząkając,

 i Jasiowi w fotel często stukając.

 Jasia Pieguska złość już rozsadza,

 a widzisz Jasiu jak to przeszkadza

 "cicho"- wyszeptał

- "film oglądajcie"

  i w oglądaniu nie przeszkadzajcie!

 

Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem

na temat treści wiersza:

- gdzie, co sobotę chodził Jaś?

- Co on tam robił?

- Czy to było właściwe zachowanie?

- Co się stało pewnej soboty?

 - Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

- Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?

 

Sprawdźcie, czy dziecko prawidłowo określa właściwe

czy też niewłaściwe zachowanie. 

 

Film edukacyjnyJak zachowywać się w kinie, teatrze?  

 

Przygotujcie też fragmenty muzyki z różnych bajek bądź filmów. 

 

Zadaniem dziecka będzie odgadnięcie, z jakiej bajki /filmu pochodzą te fragmenty muzyki.

 

Karty Pracy 4 s. 4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu „fotel”

 

Film  edukacyjny –   „Jak powstaje film”

 

- "Plakat do mojego ulubionego filmu" - wykonanie pracy plastycznej.

Zadanie 3 

- Drogie dzieci poćwiczcie dzisiaj z Rodzicami bądź z rodzeństwem. 

Miłej zabawy! 

 

Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne

 

Zadanie 4.

"Przedmioty z woreczka" - zapraszam do wspólnej zabawy słuchowej.

Zadaniem Rodzica będzie włożenie do woreczka przedmiotów

(np. LUSTERKO, GRZEBIEŃ, JABŁKO, PANTOFELEK, POSTAĆ KRASNALA itp.),

które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci.

Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa co to jest.

Następnie wymyśla z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. 

Miłej zabawy:))