Witamy was moje Średniaczki i was Kochani Rodzice
- na dobre rozpoczęcie dnia proponuję
udział w zabawie integracyjnej
"Z wielką radością".
Proszę abyście się wszyscy ustawili w kręgu i na melodię "Pingwin" zaśpiewali:
Z wielką radością / rozkładamy szeroko ręce na boki w geście powitania
z pięknym uśmiechem / rysujemy ręką na swojej twarzy piękny uśmiech
witamy ……… (imię domownika) cię, cię, cię / kłaniamy się i 3 razy klaszczemy
Raz rączką prawą / machamy prawą ręką
raz rączką lewą / machamy lewą ręką
Do przodu, do tyłu / robimy skok obunóż do przodu, potem do tyłu
I raz, dwa, trzy / trzykrotnie tupiemy.
Usiądźcie wygodnie w Fotelu i posłuchajcie wiersza:
"W KINIE":
Piegowaty Jaś z Radzynia,
co sobotę szedł do kina,
co sobotę wszyscy w kinie,
mieli dość Jasiowych minek,
Bo ten piegowaty chłopak,
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił ,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę.
Jaś się dziwił że dziewczyna,
żadna nie chce iść do kina
a koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli...
Pewnej soboty bez jego wiedzy,
usiedli za nim jego koledzy
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza,
a widzisz Jasiu jak to przeszkadza
"cicho"- wyszeptał
- "film oglądajcie"
i w oglądaniu nie przeszkadzajcie!
Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem
na temat treści wiersza:
- gdzie, co sobotę chodził Jaś?
- Co on tam robił?
- Czy to było właściwe zachowanie?
- Co się stało pewnej soboty?
- Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
- Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?
Sprawdźcie, czy dziecko prawidłowo określa właściwe
czy też niewłaściwe zachowanie.
Film edukacyjny - Jak zachowywać się w kinie, teatrze?
Przygotujcie też fragmenty muzyki z różnych bajek bądź filmów.
Zadaniem dziecka będzie odgadnięcie, z jakiej bajki /filmu pochodzą te fragmenty muzyki.
Karty Pracy 4 s. 4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu „fotel”
Film edukacyjny – „Jak powstaje film”
- "Plakat do mojego ulubionego filmu" - wykonanie pracy plastycznej.
Zadanie 3
- Drogie dzieci poćwiczcie dzisiaj z Rodzicami bądź z rodzeństwem.
Miłej zabawy!
Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne
Zadanie 4.
"Przedmioty z woreczka" - zapraszam do wspólnej zabawy słuchowej.
Zadaniem Rodzica będzie włożenie do woreczka przedmiotów
(np. LUSTERKO, GRZEBIEŃ, JABŁKO, PANTOFELEK, POSTAĆ KRASNALA itp.),
które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci.
Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa co to jest.
Następnie wymyśla z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot.
Miłej zabawy:))