Witam w kolejnym dniu i zapraszam do wspólnej
zabawy integracyjnej w kole "Ojciec Wirgiliusz":
Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje/spacerujemy po obwodzie koła
a miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje/spacerujemy nadal
Hejże dzieci! Hejże ha!/ stoimy twarzą do środka koła,
do koła wchodzi ustalony wcześniej Ojciec Wirgiliusz
Róbcie wszystko to co ja, to co ja/wybrany domownik
pokazuje co trzeba robić np. klaskać, tupać.
Zabawę zaczynamy ponownie.
Zadanie 2
- Film edukacyjny – Teatr – „Jak powstaje spektakl teatralny?”
Kochana Mamo/Tato przeczytaj dziecku wiersz M. Szeląg " W teatrze":
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze
przed siebie na scenę wciąż patrzę
wtem gasną światła w wielkiej Sali
wszyscy rozmawiać zaraz przestali
do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Jak scenografia wprawia w zdumienie
do zamku przeniesie nas przedstawienie
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie
a z nim aktorka w sukni balowej
odgrywa rolę mądrej królowej
Już słychać w dali trąby i dzwony
poddani składają niskie ukłony
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi
Lecz koń ten nie jest żywą istotą
jest rekwizytem, ręczną robotą
i chociaż z drewna jest wyrzeźbiony
to w przedstawieniu jest ożywiony
I szybko tak mija mi czas w teatrze,
a gdy się boję na sceną nie patrzę
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,
łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę
Są też momenty wielkiej radości
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski
chyba czekają na widzów oklaski.
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają
wielkie uznanie i brawa dostają
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali
wszyscy ze swoich foteli wstali
I to już koniec jest przedstawienia
- Teatrze magiczny , do zobaczenia!
Porozmawiaj z nim na temat treści wiersza:
- w jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
- po co chodzi się do teatru?
- jacy bohaterowie występowali w wierszu?
- co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze
( scena, kurtyna, dekoracja, kostiumy, rekwizyty itp.)
- jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić
przedstawienie teatralne?
- kto z was był kiedyś w teatrze?
- czy wam tam się podobało?
- jeśli tak, to dlaczego?
A teraz zapraszam do wspólnej zabawy.
Wszyscy maszerujemy po pokoju trzymając w ręku chusteczkę
(może być higieniczna, wycięta z papieru itp).
Na hasło mamy/taty lub innego domownika:
"Kurtyna w dół"- wszyscy chwytamy swoje chusteczki za dwa rogi ,
wyciągamy do góry ręce, stajemy na palcach i powoli kucamy,
naśladując chustą opuszczanie kurtyny.
Po ponownym marszu, na hasło:
" Kurtyna w górę"- kucamy i chwytamy ponownie chusteczki za dwa rogi,
po czym powoli wstajemy, wyciągamy ręce do góry
i stoimy na palcach naśladując podnoszenie kurtyny.
- karta pracy 4, s.5 – przeliczanie, odzwierciedlenie liczby za pomocą symboli.
Zadanie 3
Zapraszam do udziału w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych
- "Artystyczne przedszkolaki" :
1." Wiatr i deszcz" - zabawa orientacyjno- porządkowa.
Proszę mamę/tatę o rozłożenie na podłodze wyciętych kół (wielkość dowolna).
Na słowa prowadzącego zabawę: "wiatr"- zaczynamy biegać
i wymachiwać chusteczkami nad głową.
Na hasło: "deszcz" - zakładamy chustki na głowę i wchodzimy na koła.
Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
2."Jak piękny kwiat" - ćwiczenie dużych grup mięśni.
Prowadzący układa na podłodze kolorowe chustki.
Pozostali domownicy (pszczółki) poruszają się swobodnym biegiem
w różnym kierunku po pokoju, naśladując lot owadów.
Na zapowiedź: "Pszczółki na kwiatku"- uczestnicy zabawy wykonują
klęk podparty na chusteczkach.
Uginają ręce w łokciach i zbliżają nos do podłogi,
a następnie wracają do pozycji wyjściowej.
Zabawę powtarzamy kila razy.
3."Kolorowe motyle" - ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia.
Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie skrzyżnym trzymając
chustkę nad głową (dwiema rękami za rogi).
Wykonują skłony boczne tułowia,
chustką naśladują latającego nad głową motyla.
Po chwili robią skłony do przodu i do tyłu
nie odrywając pośladków od podłogi.
Zabawę też można powtórzyć kilkakrotnie.
4."Złap motyla"- zabawa z elementem podskoku.
Do udziału w zabawie zapraszam Rodziców i rodzeństwa.
Poruszajcie się proszę w podskokach po pokoju.
Na słowa prowadzącego zabawę:
"Uważajcie dzieci- motylek leci" - wyrzucamy energicznie chustki w górę,
a następnie próbujemy je złapać.
Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
5. "Co potrafi chusteczka"- ćwiczenie rozwijające płynność ruchów.
Pokazujemy co potrafi chusteczka:
latać - podrzucamy chustkę wysoko do góry, krążyć
- przekładamy z ręki do ręki z przodu i z tyłu,
rysować kółka - zataczają koła raz prawą raz lewą ręką,
podskakiwać - dotykają jednym rogiem chustki do podłogi
i energicznie podrywają ją do góry.
Jeżeli chcesz jeszcze poćwiczyć to zapraszam
do wspólnych zabaw przy muzyce: A Ty…Tańcz, Tańcz
Zadanie 4
- Twórcze Przedszkolaki - Wykonanie rekwizytu teatralnego
(materiały i sposób ozdabiania - dowolny).
„Na Koncercie” – KP 4, s. 6 – ćwiczenia w wycinaniu;
W muzeum Zeszyt Grafomotoryczny – s. 62 – ćwiczenia grafomotoryczne.