Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

W teatrze i w muzeum cd.

Witam w kolejnym dniu i zapraszam do wspólnej

zabawy integracyjnej w kole "Ojciec Wirgiliusz":

Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje/spacerujemy po obwodzie koła

 a miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje/spacerujemy nadal

 Hejże dzieci! Hejże ha!/ stoimy twarzą do środka koła,

do koła wchodzi ustalony wcześniej Ojciec Wirgiliusz

Róbcie wszystko to co ja, to co ja/wybrany domownik

pokazuje co trzeba robić np. klaskać, tupać.

Zabawę zaczynamy ponownie.

Zadanie 2

- Film edukacyjny – Teatr – „Jak powstaje spektakl teatralny?”

 

Kochana Mamo/Tato przeczytaj dziecku wiersz M. Szeląg " W teatrze":

 

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze

przed siebie na scenę wciąż patrzę

 wtem gasną światła w wielkiej Sali

wszyscy rozmawiać zaraz przestali

 do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się rozpoczyna.

 Jak scenografia wprawia w zdumienie

do zamku przeniesie nas przedstawienie

 Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na wielkim tronie

 a z nim aktorka w sukni balowej

odgrywa rolę mądrej królowej

 Już słychać w dali trąby i dzwony

poddani składają niskie ukłony

 Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,

a obok niego koń płowy stoi

 Lecz koń ten nie jest żywą istotą

jest rekwizytem, ręczną robotą

 i chociaż z drewna jest wyrzeźbiony

to w przedstawieniu jest ożywiony

 I szybko tak mija mi czas w teatrze,

a gdy się boję na sceną nie patrzę

 Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,

łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę

 Są też momenty wielkiej radości

skąd tyle emocji w mym sercu gości?

 Teraz aktorzy zdejmują maski

chyba czekają na widzów oklaski.

Z uśmiechem nisko nam się kłaniają

wielkie uznanie i brawa dostają

 Czerwona kurtyna się opuściła

i całą scenę znów zasłoniła.

 Wtem błysły światła w wielkiej sali

wszyscy ze swoich foteli wstali

 I to już koniec jest przedstawienia

- Teatrze magiczny , do zobaczenia!

 

Porozmawiaj z nim na temat treści wiersza:

 

- w jakie miejsce przeniósł nas wiersz?

- po co chodzi się do teatru?

 - jacy bohaterowie występowali w wierszu?

- co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze

( scena, kurtyna, dekoracja, kostiumy, rekwizyty itp.)

- jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić

przedstawienie teatralne?

- kto z was był kiedyś w teatrze?

- czy wam tam się podobało?

- jeśli tak, to dlaczego?

A teraz zapraszam do wspólnej zabawy.

Wszyscy maszerujemy po pokoju trzymając w ręku chusteczkę

(może być higieniczna, wycięta z papieru itp).

 

Na hasło mamy/taty lub innego domownika:

"Kurtyna w dół"- wszyscy chwytamy swoje chusteczki za dwa rogi ,

wyciągamy do góry ręce, stajemy na palcach i powoli kucamy,

naśladując chustą opuszczanie kurtyny.

Po ponownym marszu, na hasło:

" Kurtyna w górę"-  kucamy i chwytamy ponownie chusteczki za dwa rogi,

po czym powoli wstajemy, wyciągamy ręce do góry

i stoimy na palcach naśladując podnoszenie kurtyny.

 

- karta pracy 4, s.5 – przeliczanie, odzwierciedlenie liczby za pomocą symboli.

 

Zadanie 3

Zapraszam do udziału w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych

- "Artystyczne przedszkolaki" :

1." Wiatr i deszcz" - zabawa orientacyjno- porządkowa.

Proszę mamę/tatę o rozłożenie na podłodze wyciętych kół (wielkość dowolna).

Na słowa prowadzącego zabawę: "wiatr"- zaczynamy biegać

i wymachiwać chusteczkami nad głową.

Na hasło: "deszcz" - zakładamy chustki na głowę i wchodzimy na koła.

Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

2."Jak piękny kwiat" - ćwiczenie dużych grup mięśni.

Prowadzący układa na podłodze kolorowe chustki.

Pozostali domownicy (pszczółki) poruszają się swobodnym biegiem

w różnym kierunku po pokoju, naśladując lot owadów.

Na zapowiedź: "Pszczółki na kwiatku"- uczestnicy zabawy wykonują

klęk podparty na chusteczkach.

Uginają ręce w łokciach i zbliżają nos do podłogi,

a następnie wracają do pozycji wyjściowej.

Zabawę powtarzamy kila razy.

 

3."Kolorowe motyle" - ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia.

Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie skrzyżnym trzymając

chustkę nad głową (dwiema rękami za rogi).

Wykonują skłony boczne tułowia,

chustką naśladują latającego nad głową motyla.

Po chwili robią skłony do przodu i do tyłu

nie odrywając pośladków od podłogi.

Zabawę też można powtórzyć kilkakrotnie.

 

4."Złap motyla"- zabawa z elementem podskoku.

Do udziału w zabawie zapraszam Rodziców i rodzeństwa.

Poruszajcie się proszę w podskokach po pokoju.

Na słowa prowadzącego zabawę:

"Uważajcie dzieci- motylek leci" - wyrzucamy energicznie chustki w górę,

a następnie próbujemy je złapać.

Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

 

5. "Co potrafi chusteczka"- ćwiczenie rozwijające płynność ruchów.

Pokazujemy co potrafi chusteczka:

latać - podrzucamy chustkę wysoko do góry, krążyć

- przekładamy z ręki do ręki z przodu i z tyłu,

rysować kółka - zataczają koła raz prawą raz lewą ręką,

podskakiwać - dotykają jednym rogiem chustki do podłogi

i energicznie podrywają ją do góry.

 

Jeżeli chcesz jeszcze poćwiczyć to zapraszam

do wspólnych zabaw przy muzyce:  A Ty…Tańcz, Tańcz

 

 Zadanie 4

 - Twórcze Przedszkolaki - Wykonanie rekwizytu teatralnego

 "Kukiełka z łyżki drewnianej"

 (materiały i sposób ozdabiania - dowolny).

 

„Na Koncercie” – KP 4, s. 6 – ćwiczenia w wycinaniu;

W muzeum Zeszyt Grafomotoryczny  – s. 62 – ćwiczenia grafomotoryczne.

 

„W muzeum”  – film edukacyjny

- Muzeum zabawek w Karpaczu