Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Farm Animals

Witajcie! 

W tym tygodniu będziemy uczyć się

o zwierzętach hodowlanych (Farm Animals)

 

Język angielski- Farm animals

14/04-17/04/2020

Temat:Farm animals.

Słownictwo:

cat – kot, 

dog- pies, 

mouse- mysz, 

cow- krowa, 

sheep- owca, 

duck- kaczka,  

rooster– kogut, 

pig – świnia,

horse– koń, 

goose– gęś,

goat– koza, 

chicken– kurczak

turkey- indyk

donkey- osioł

 

Wyrażenia:

What animal is it? – Jakie to zwierzę?  

It is…. – To jest….

the cat says miauu -kot miałczy

the cow says moo –krowa mówi muu,

the sheep says baa – owca mówi baa,

the duck says quack – kaczka mówi kwa, 

chicken says cluck – kurczak gdaka,

goat says meh – koza mówi mee,

horse says neigh – koń mówi iha-ha,

rooster says cock-a-doodle-doo – kogut mówi kukuryku,

the dog says woof – pies mówi hau,

the pig says oink – świnia mówi chrum,

the mouse says squick – mysz piszczy

 

1.     1. Farm animals- flashcards:

 

            Dziecko uważnie słucha nagrania starając się powtórzyć i zapamiętać nazwy zwierząt domowych (można obejrzeć film kilka razy). Następnie rodzic układa przed dzieckiem pocięte flashcards i pokazując kolejno zwierzęta pyta: What animal is it? Dziecko odpowiada: It is….

 

Link Video Farm Animals Flashcards:https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

 

Link Farm Animals Flashcards:

https://drive.google.com/open?id=1w2Umep4ltv6mRpljIBbn6Xu7iANn12Ui

 

2.     2. Wiersz “One, two, three”:

 

Czytamy dziecku wiersz:

 

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

 

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me.

 

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

 

One, two…, etc

 

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

 

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

 

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

 

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

 

3.      3. Piosenki: wspólnie słuchamy i śpiewamy piosenki jednocześnie pokazując:

   

  • ·       Old Mc Donald had the farm
  • ·       Animals on the farm

Zwierzęta można powycinać i przykleić na patyczki i wykorzystać do pokazywania podczas śpiewania piosenki.

Old Mc Donald had the farm

 

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm, he had a COW. E-I-E-I-O.

With a moo moo here.

Here a moo.

There a moo.

Everywhere a moo moo.

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

 

And on that farm, he had a HORSE. E-I-E-I-O

 

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm, he had a PIG….

 

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm, he had a SHEEP

 

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm, he had a DUCK…

 

Old McDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm, he had a ROOSTER…

 

Link do piosenki: Old MacDonald Had A Farm:

 

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg&t=1s

Link -karty do pokazywania zwierząt:

https://drive.google.com/open?id=1ZeR9hTuAe6Z1VplYiU7N7jBFy5tS0Ygk

Animals on the farm

 

The ducks on the farm say, "Quack, quack, quack."

The mice on the farm say, "Squeak, squeak, squeak."

The chickens on the farm say, "Cluck, cluck, cluck."

"Quack. Squeak. Cluck."

 

The pigs on the farm say, "Oink, oink, oink."

The goats on the farm say "Meh, meh, meh."

The sheep on the farm say "Baa, baa, baa."

"Oink. Meh. Baa."

 

The horses on the farm say, "Neigh, neigh, neigh."

The cows on the farm say, "Moo, moo, moo."

The roosters on the farm say, "Cock-a-doodle-doo"

Let's try it a little faster…

Okay, superfast!...

 

Link do piosenki: Animals on the farm

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

 

1.     4. Zabawy językowe związane z tematem Farm Animals:

  • What animal do you see?(Jakie widzisz zwierzę?) – zgadywanka.

 

Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)

 

Link- Farmyard Guessing Game for Kids! 

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

 

·    What animal can you hear?(Jakie zwierzę słyszysz?) -  zagadki dźwiękowe. 

Rodzic naśladuje dźwięk zwierzęcia lub puszcza nagranie z dźwiękiem, a dziecko ma za zadanie odgadnąć po dźwięku, jakie to zwierzę: It is …. (To jest…)

Link-Kids Vocabulary - Animal Sounds

https://www.youtube.com/watch?v=9DudksqYoWw&t=30s

 

·    What animal is it? (Jakie to zwierzę?) – zabawa pantomimiczna 

    Rodzic za pomocą gestów i dźwięków pokazuje zwierzę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie to zwierzę: It is … (To jest…)

 

·       What animal is it? (Jakie to zwierzę?) – zabawa z kartami obrazkowymi

    Rodzic rozkłada na podłodze karty zwierząt, następnie zadaje zagadkę opisując zwierzę: podaje jego kolor i dźwięk zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to za zwierzę. Np.: Rodzic mówi: It is black and white and it says moo-moo. (To zwierzę jest czarno- białe i mówi: moo). Dziecko odpowiada: It is a… - To jest….

 

Link-https://drive.google.com/open?id=1w2Umep4ltv6mRpljIBbn6Xu7iANn12Ui

 

·     Can you do this? (Umiesz to zrobić?) – zabawa ruchowo- naśladowcza

 

Dziecko rzuca kostką z obrazkami zwierząt lub losuje obrazki. W zależności, jaki obrazek wyrzuciło, wykonuje polecenia:

 

-jump like a goat – skacz jak koza, 

-creep like a mouse – skradaj się jak mysz,

-stretch like a cat – rozciągaj się jak kot, 

-stomp like a cow – tup jak krowa,

-run like a horse – biegnij jak koń,

-swim like a duck – płyń jak kaczka, itd.

 

Link- do kostki: https://drive.google.com/open?id=1tl2l83NigJNLHM2YWUo4Kptsoln5Zl82

·       Can you do this? (Umiesz to zrobić?) – zabawa ruchowo- naśladowcza

 

Dziecko rzuca kostką z obrazkami zwierząt lub losuje obrazki. W zależności, jaki obrazek wyrzuciło, wykonuje polecenia:

 

-jump like a goat – skacz jak koza, 

-creep like a mouse – skradaj się jak mysz,

-stretch like a cat – rozciągaj się jak kot, 

-stomp like a cow – tup jak krowa,

-run like a horse – biegnij jak koń,

-swim like a duck – płyń jak kaczka, itd.

 

Link- do kostki: https://drive.google.com/open?id=1tl2l83NigJNLHM2YWUo4Kptsoln5Zl82

 

1.     5. Zabawy plastyczne

Karty pracy:

Link karta pracy 1:https://supersimple.com/free-printables/animals-on-the-farm-worksheet-color-the-animals/

 Link karta pracy 2:

https://supersimple.com/free-printables/animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm/

 

 Karty obrazkowe:

https://supersimple.com/downloads/old-mc-donald-flashcards.pdf

 

https://supersimple.com/downloads/sss-animals-mini-cards.pdf

 

 Filmy edukacyjne:

·       Yoga Time! | On the Farm  

https://www.youtube.com/watch?v=YKmRB2Z3g2s&t

 

·       Wow English TV: Steve and Maggie with Farm Animals

https://www.youtube.com/watch?v=SNZRQ-C8b4M&t

 

Kolorowanki o tematyce farm animals:

·       https://drive.google.com/open?id=1awcSNSqKzdoVkLqpStwa1tUrMnR4HvIR

 

·       https://drive.google.com/open?id=15L-7sLGfxrbmIFafIB4Pwv4zcOKRsFZQ

 

 

·       Policz jajka po angielsku:

https://drive.google.com/open?id=1T3Fvfxb48yXogUnZPiB0l1hOe09Ucr6W

 

·       Połącz rodzica i dziecko:

https://drive.google.com/open?id=1SqMfaiPoOv5UFFpgI5HEAtaNoraUorUM

 

 

Życzę udanej zabawy z językiem angielskim!