Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

„Opiekujemy się ogrodem”

„Opiekujemy się ogrodem” 04/06/2020

 

  • Wiosna w ogrodzie – piosenka

 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

 

 

  • Przywitanie i rozgrzewka- zestaw ćwiczeń poran­nych.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj&index=1

 

  • Mniej – więcej – zabawa dydaktyczna,
  • liczenie i porównywanie liczebności zbiorów.

 

Rodzic z dzieckiem rozkłada na dywanie dwie pętle ze sznurka.

W jednej pętli dziecko ukła­da dziesięć liczmanów,

a druga pozostaje pusta. Potrzebna jest kostka do gry

z naklejonymi kartonikami: 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Dziecko rzuca kostką i układa w pustej pętli tyle liczmanów,

ile wskazuje liczba na kostce. Następnie dziecko określa,

w której pętli jest mniej, a w której więcej liczmanów oraz oblicza,

ile trzeba dołożyć do drugiej pętli, aby w obu było ich tyle samo.

Dziecko liczy na palcach lub korzysta z innych liczmanów.

W kolejnej rundzie dziecko ponownie rzuca kostką.

Za każdym razem rodzic zapisuje obliczenia dziecka na kartce.

 

Środki dydaktyczne:dwa sznurki, kostka do gry z naklejonymi cyframi: 5, 6, 7, 8, 9, 10, liczmany.

 

  • Matematyka z ogródka – rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem liczmanów, karta pracy.

 

            Dziecko siedzi przy stoliku, mając do dyspozycji

własny zestaw 10 liczmanów. Rodzic przedsta­wia zadania z treścią,

a dziecko dokonuje obliczeń.

Rodzic zapisuje treść zadania w postaci działania na kartce.

 

Zadanie 1. W ogródku rosło 10 dyń.

Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

 

Zadanie 2. Na talerzu leżało 7 truskawek.

Ala zjadła 4. Ile truskawek zostało na talerzu?

 

Zadanie 3. Na straganie stało 9 pojemników z malinami.

Właściciel sprzedał 6 pojemników.

Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

 

Zadanie 4. Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul.

Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

 

Zadanie 5. Na krzaku rosło 10 truskawek.

Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

 

            Po wykonaniu obliczeń na liczmanach,

dziecko wykonuje zadania w „Kartach pracy”:

przeliczając warzywa, zapisując ich liczbę;

określając, którego jest najwięcej, a którego najmniej;

określając, ile trzeba dosadzić warzyw, których jest najmniej,

aby było go tyle samo, ile jest tych, których jest najwięcej;

układa zadanie do obrazka i próbuje zapisać obliczenie w postaci działania.

 

Środki dydaktyczne: KP4 s. 64, 10 liczmanów.

 

 

  • Sałatka owocowa – zabawa ruchowa, orienta­cyjno-porządkowa.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

 

 

  • Jak robić zakupy – omówienie podstawowych
  • zasad zachowywania się w sklepie.

     Dziecko opowiada o robieniu zakupów na podsta­wie

własnych doświadczeń i obserwacji.

Rodzic zwraca uwagę na konieczność używania zwrotów grzecznościowych,

cichego stania w kolejce do kasy, przepuszczania w kolejce kobiet w ciąży,

wybierania produktów zdrowych,

w ekologicznych i nieuszkodzonych opakowaniach,

kupowania tylko tego, co jest nam potrzebne,

zwracania uwagi na datę przydatności produktu do spożycia,

zabierania ze sobą i niewyrzucania paragonu,

pakowania zakupów w ekologiczne torby wielo­krotnego użytku.

 

 

  • Nasz mały stragan – zabawa dydaktyczna,
  • doskonalenie umiejętności dodawania, określanie wartości zakupów, karta pracy.

 

            Rodzic rozkłada przed dzieckiem stragan z warzy­wami:

rzodkiewki, marchewki, ogórki, ziemniaki, cebule (po trzy sztuki).

Na kartkach zapisuje nazwy warzyw.

Pod nazwami rysuje uproszczone rysunki tych warzyw,

a pod rysunkami zapisuje ceny, np. rzodkiewka – 1 zł,

marchewka – 2 zł, ogórek – 3 zł, ziemniaki – 1 zł,

cebula – 2 zł, informując,

że jest to cena za kilogram warzyw lub pęczek rzodkiewek.

 

            Dziecko siedzą naprzeciwko straganu,

zaopatrzone w kartki i ołówki. Rodzic opowiada:

Pani Jadzia przyszła do sklepu i kupiła: kilogram ziem­niaków,

kilogram cebuli i pęczek rzodkiewek.

Ile pani Jadzia zapłaciła za swoje zakupy?

Rodzic wykłada na tacę wybrane warzywa,

dziecko zapisuje ceny na kartkach i próbuje obliczyć wartość zaku­pów.

 

Kolejne zadania:

 

  • Pani Krysia kupiła dwa kilogramy cebuli i kilogram ogórków.
  • Ile pani Krysia zapłaciła za swoje zakupy?
  • Kto wydał więcej: pani Jadzia, czy pani Krysia?

 

  • Pani Renata kupiła pęczek rzodkiewek,
  • kilogram cebuli i dwa kilo marchewki. Ile Pani Renata zapłaciła za swoje zakupy?

 

            Po kilku próbach rolę rodzica może przejąć chętne dziecko.

Gdy dziecko utrwali już sposób obli­czania wartości zakupów,

przystępuje do wykonania zadań w „Karcie pracy”:

określa i porównuje. wartość zakupów, wybierają produkty,

których łączna cena wynosi 10 zł i zapisują swoje obliczenia.

 

Środki dydaktyczne:KP4 s. 65, warzywa:

rzodkiewki, marchewki, ogórki, ziemniaki, cebule (po trzy sztuki), ołówki, kartki.

 

 

  • Olimpiada w Jarzynowie– piosenka.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

 

 

  • Martwa natura z warzywami i owocami – malowanie farbami.

Rodzic układa na tacy kompozycję z warzyw wykorzystywanych

podczas zajęcia głównego oraz owoców.

Może dodać też inne przedmioty, którymi dysponuje:

ozdobną misę, wazon, kwiaty. W miarę możliwości pokazuje

dziecku reprodukcje ob­razów przedstawiających martwą naturę

lub ich zdjęcia z Internetu. Dziecko próbuje namalować

przygotowaną przez rodzica kompozycję.

Z gotowych prac można zrobić wystawę.

 

Środki dydaktyczne:kartki z dużego bloku rysunkowego,

farby, pędzle, warzywa, owoce, misa lub taca,

wazon, kwiaty, reprodukcje lub zdjęcia przedstawiające martwą naturę

 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=haj1YXISElo

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=VXXWc-xNMC8

 

Życzymy miłej zabawy