Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

„Letnia sałatka”

„Letnia sałatka” 05/06/2020

 

 

  • Owocowa piosenka na dobry początek – piosenka.

 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

 

  • Kolorowy posiłek – zabawa dydaktyczna, kla­syfikowanie produktów spożywczych ze względu na kolor.

 

Dziecko losuje kolor, wyciągając z woreczka jeden klocek z czterech możliwych kolorów:

żółty, zielo­ny, czerwony lub pomarańczowy.

Zadaniem dziecka jest skomponowanie posiłku,

w skład którego będą wchodzić tylko produkty w wylosowanym kolorze.

Dziecko rysuje swoją propozycję flamastrami.

 

 

 

Środki dydaktyczne: woreczek, klocki w kolorze: żółtym,

zielonym, czerwonym lub pomarańczowym, kartki, flamastry

 

Sałatka owocowa – zabawa orientacyjno-po­rządkowa

 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

 

Mistrz kuchni – ćwiczenia słownikowe,

poda­wanie nazw produktów potrzebnych do przyrzą­dzenia określonego posiłku.

 

Rodzic podaje nazwę dania, a dziecko wylicza produkty potrzebne do jego wykonania.

 

Przykłado­we dania: pizza, zupa pomidorowa, sałatka jarzyno­wa, jajecznica, spaghetti.

 

Kalejdoskop smaków – rozpoznawanie produktów spożywczych na podstawie odczuć smakowych.

 

Rodzic przygotowuje różne produkty o charak­terystycznych, wyrazistych smakach.

Dziecko próbuje z zawiązanymi oczami rozpoznać produkt po jego smaku.

Rodzic przygotowuje produkty na talerzyku i podaje dziecku,

nadziewając na wy­kałaczki lub za pomocą łyżeczki. Dziecko próbuje określić odczuwany smak.

 

Proponowane produkty: marchewka, ogórek, oliwka, żółty ser, cytryna, papryka,

 winogrono, banan, truskawka, cebula, jabłko, czekolada, herbatnik, chleb, kukurydza.

 

Środki dydaktyczne:chusta do zawiązania oczu, talerzyk,

wykałaczki, łyżeczki, produkty spożywcze do degustacji.

 

Prawda czy fałsz? – zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe.

 

Rodzic zadaje pytania dotyczące wiedzy zdoby­tej przez dziecko podczas całego tygodnia.

Zadaniem dziecka jest rozpoznanie

czy zdanie wypowiedziane przez Rodzica jest prawdziwe czy fałszywe.

 

 Propozycje zdań:

 

 Ogórek jest czerwony.

 

Jabłko jest owocem.

 

Pszczoły mieszkają pod ziemią.

 

Motyle zapylają kwiaty.

 

Jajecznicę robi się z pomidorów.

 

Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia.

 

Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie.

 

Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa.

 

Bez owadów nie byłoby owoców.

 

Pasieka to teren, na którym stoją ule.

 

Trzmiele to owady.

 

 Fasola to roślina.

 

 Zakupy należy pakować w plastikowe torby.

 

Owady to pożyteczne zwierzęta.

 

 

 

  • Na straganie– piosenka.

 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s

 

 

  • Zdrowa pizza – wspólne przygotowywanie zdrowego posiłku.

 

            Rodzic i dziecko przygotowują pizzę na gotowym spodzie.

Dziecko samodzielnie kroi warzywa, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa i higieny.

Dodatkowym utrudnieniem jest to, że pizza musi być kolorowa.

Dziecko musi zatem pamiętać,

aby pizza była nie tylko smaczna, ale też przebrana warzy­wami w różnych kolorach.

Propozycje warzyw: cukinia, papryka, pomidory, oliwki,

czerwona cebula, rukola, brokuły, kukurydza, zielony groszek, czosnek.

Przygotowaną pizzę dziecko może po upieczeniu zjeść na podwieczorek.

 

Środki dydaktyczne:spód do pizzy, brytfanka,

warzywa do pizzy, sos pomidorowy, żółty ser utarty na wiórki, nożyki do krojenia warzyw

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne Jarzynowa Gimnastyka

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

 

  • W muzycznym letnim ogródku
  • – ekspery­mentowanie rytmem i dźwiękiem, rozwijanie wyobraźni muzycznej.

 

            Dziecko wymyśla melodię do wiersza Laury Łącz „W letnim ogródku”.

Prezentuje swój pomysł, śpiewając na forum domowym.

Może też tworzyć akompaniament, wykorzystując instrumenty z poprzedniej zabawy.

 

W letnim ogródku wesoło, śmieje się jabłko i gruszka, czupryną

trzęsie pietruszka, cieszy się śliwka Renkloda, że taka piękna pogoda.

Narzeka tylko cebula: za ciepła moja koszula, a dynia sapiąc z gorąca

wystawia buzię do słońca.

 

  • Tam, gdzie słychać dźwięk – zabawa dosko­naląca percepcję słuchową.

 

            Dziecko stoi w pokoju z zawiązanymi lub zamkniętymi oczami.

Rodzic trzymając w ręku grzechotkę, potrząsa instrumentem.

Dziecko musi wskazać kierunek, z którego dobiega dźwięk.

Następnie Rodzic przemieszcza się na palcach w inną część pokoju

i ponownie potrząsa instrumentem, dziecko wskazuje kierunek, itd.

Można zamienić się rolami.

 

Środki dydaktyczne:grzechotka lub inny instrument/przedmiot wydający dźwięk, chustka do zawiązania oczu.

 

  • Różne instrumenty – zabawa dosko­naląca percepcję słuchową
  • oraz rozpoznawanie dźwięku różnych instrumentów.

 

LINK:https://springroll-tc.pbskids.org/musicshop/396e07b084426b6bc400482654e358b507513091/release/index.html?playOptions=%5B%5D

  Życzymy miłej zabawy i udanego weekendu.