„Letnia sałatka” 05/06/2020
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs
Dziecko losuje kolor, wyciągając z woreczka jeden klocek z czterech możliwych kolorów:
żółty, zielony, czerwony lub pomarańczowy.
Zadaniem dziecka jest skomponowanie posiłku,
w skład którego będą wchodzić tylko produkty w wylosowanym kolorze.
Dziecko rysuje swoją propozycję flamastrami.
Środki dydaktyczne: woreczek, klocki w kolorze: żółtym,
zielonym, czerwonym lub pomarańczowym, kartki, flamastry
Sałatka owocowa – zabawa orientacyjno-porządkowa
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
Mistrz kuchni – ćwiczenia słownikowe,
podawanie nazw produktów potrzebnych do przyrządzenia określonego posiłku.
Rodzic podaje nazwę dania, a dziecko wylicza produkty potrzebne do jego wykonania.
Przykładowe dania: pizza, zupa pomidorowa, sałatka jarzynowa, jajecznica, spaghetti.
Kalejdoskop smaków – rozpoznawanie produktów spożywczych na podstawie odczuć smakowych.
Rodzic przygotowuje różne produkty o charakterystycznych, wyrazistych smakach.
Dziecko próbuje z zawiązanymi oczami rozpoznać produkt po jego smaku.
Rodzic przygotowuje produkty na talerzyku i podaje dziecku,
nadziewając na wykałaczki lub za pomocą łyżeczki. Dziecko próbuje określić odczuwany smak.
Proponowane produkty: marchewka, ogórek, oliwka, żółty ser, cytryna, papryka,
winogrono, banan, truskawka, cebula, jabłko, czekolada, herbatnik, chleb, kukurydza.
Środki dydaktyczne:chusta do zawiązania oczu, talerzyk,
wykałaczki, łyżeczki, produkty spożywcze do degustacji.
Prawda czy fałsz? – zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe.
Rodzic zadaje pytania dotyczące wiedzy zdobytej przez dziecko podczas całego tygodnia.
Zadaniem dziecka jest rozpoznanie
czy zdanie wypowiedziane przez Rodzica jest prawdziwe czy fałszywe.
Propozycje zdań:
Ogórek jest czerwony.
Jabłko jest owocem.
Pszczoły mieszkają pod ziemią.
Motyle zapylają kwiaty.
Jajecznicę robi się z pomidorów.
Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia.
Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie.
Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa.
Bez owadów nie byłoby owoców.
Pasieka to teren, na którym stoją ule.
Trzmiele to owady.
Fasola to roślina.
Zakupy należy pakować w plastikowe torby.
Owady to pożyteczne zwierzęta.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s
Rodzic i dziecko przygotowują pizzę na gotowym spodzie.
Dziecko samodzielnie kroi warzywa, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa i higieny.
Dodatkowym utrudnieniem jest to, że pizza musi być kolorowa.
Dziecko musi zatem pamiętać,
aby pizza była nie tylko smaczna, ale też przebrana warzywami w różnych kolorach.
Propozycje warzyw: cukinia, papryka, pomidory, oliwki,
czerwona cebula, rukola, brokuły, kukurydza, zielony groszek, czosnek.
Przygotowaną pizzę dziecko może po upieczeniu zjeść na podwieczorek.
Środki dydaktyczne:spód do pizzy, brytfanka,
warzywa do pizzy, sos pomidorowy, żółty ser utarty na wiórki, nożyki do krojenia warzyw
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
Dziecko wymyśla melodię do wiersza Laury Łącz „W letnim ogródku”.
Prezentuje swój pomysł, śpiewając na forum domowym.
Może też tworzyć akompaniament, wykorzystując instrumenty z poprzedniej zabawy.
W letnim ogródku wesoło, śmieje się jabłko i gruszka, czupryną
trzęsie pietruszka, cieszy się śliwka Renkloda, że taka piękna pogoda.
Narzeka tylko cebula: za ciepła moja koszula, a dynia sapiąc z gorąca
wystawia buzię do słońca.
Dziecko stoi w pokoju z zawiązanymi lub zamkniętymi oczami.
Rodzic trzymając w ręku grzechotkę, potrząsa instrumentem.
Dziecko musi wskazać kierunek, z którego dobiega dźwięk.
Następnie Rodzic przemieszcza się na palcach w inną część pokoju
i ponownie potrząsa instrumentem, dziecko wskazuje kierunek, itd.
Można zamienić się rolami.
Środki dydaktyczne:grzechotka lub inny instrument/przedmiot wydający dźwięk, chustka do zawiązania oczu.
Życzymy miłej zabawy i udanego weekendu.