Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Już lato woła nas.

TematJuż lato woła nas

 

Środa 17/06/ 2020

 

 1. Balonowy Świat- Balonowa Piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=h_BtJM188Cw

 2. Balonik – tradycyjna zabawa.

                    Dziecko, mówiąc wierszyk, naśladuje zachowanie balonika.

Rozpoczyna zabawę od  „wypuszczenia powietrza” –idzie w kierunku środka pokoju,

wydmuchując z ust powie­trze. Następnie idzie tyłem w kierunku ściany mówiąc słowa:

Baloniku nasz malutki, rośnij duży, okrąglutki.

Na słowa: Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i trach!

–na słowo trach! robi przysiad lub upada na podłogę.

 3Podróże małe i duże – słuchanie piosenki i omówienie jej treści.

              Dziecko słucha piosenki. Rodzic prosi o opisa­nie własnymi słowami każdej zwrotki.

Po ponow­nym odsłuchaniu piosenki dziecko rysuje do niej ilustrację.

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

 4Wakacyjna gimnastyka – zestaw ćwiczeń porannych.

https://youtu.be/ufXXXnQ1hiM?t=81

 5. Moje wakacyjne plany – swobodne wypowie­dzi dziecka.

              Dziecko opowiada o swoich wakacyjnych pla­nach, opisuje miejsca,

w które pojedzie, mówi o tym, co będzie robić i kto pojedzie razem z nim, zdradza,

jakim środkiem lokomocji będzie podróżować i jakie już poczynił przygotowania do wyjazdu.

Rodzic zwraca uwagę, żeby dziecko poprawnie formułowało zdania.

 6Fale – zabawa ruchowo-rytmiczna.

              Dziecko siada na dywanie. Rodzic zaczyna śpiewać słowo „fale” na melodię popularnej piosenki Panie Janie.

Dziecko zaczyna śpiewać razem z rodzicem. Do śpiewu Rodzic dołącza falujący ruch rąk, jakby rysował fale w powietrzu.

Dziecko naśladuje ruch, nie przestając śpiewać. W kolejnym etapie zabawy dziecko śpiewa i rysuje fale palcami na podłodze. Na koniec śpiewa, rysując rytmicznie fale kredką na kartce papieru.

 7. Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka - CZĘŚĆ 1 – zajęcia muzyczne https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

 8. Dzień dobry, witam was – nauka rymowanki na pamięć.

             Dziecko uczy się na pamięć rymowanki z „Kart pracy- (KP4 s. 78)”. Gdy zacznie powtarzać słowa bezbłędnie, Rodzic zachęca, aby powiedział rymowankę tak, jakby mówił do niemowlęcia, próbując je rozweselić. Następnie dziecko zmienia intonację, wypowiadając rymowankę jak robot i jak czarow­nica rzucająca zaklęcie. Po skończonej zabawie z rymowanką, dziecko opisuje obrazek w „Kartach pracy”. Rodzic zachęca, aby używało słów okre­ślających położenie: „w”, „nad”, „pod”, „z prawej strony”, „z lewej strony”. Dziecko odczytuje również wyrazy umieszczone na rysunku, przelicza w nich sylaby i otacza pętlą wyrazy trzysylabowe. Następnie rysuje szlaczek, powtarzając wcześniej poznaną rymowankę.

 9Ułóż zdanie – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność czytania.

              Rodzic rozkłada na dywanie wymieszane kartki z wyrazami tworzącymi zdanie „Mama, tata i ja budujemy zamek z piasku” (każdy wyraz jest wydrukowany dużymi literami na osobnej kartce). Rodzic informuje dziecko, jakie zdanie ukrywa się w wyrazowej rozsypance, a następnie prosi, aby ułożyło kartki we właściwej kolejności. Zwraca uwagę na fakt, że na początku zdania jest wyraz pisany wielką literą, a na końcu – wyraz zakończo­ny kropką. Dziecko przelicza wyrazy i wskazuje najdłuższy z nich. Następnie dziecko wykonuje zadanie w „Karcie pracy”: (KP4 s. 79), odczytuje wszystkie zdania, dopasowuje do nich obrazki, rysując braku­jący obrazek.

 10. Kartka z wakacji – projektowanie pocztówki.

              Rodzic zapisuje na kartce papieru teksty: Pozdrowie­nia znad morza, Pozdrowienia z gór, Pozdrowienia z krainy jezior, Pozdrowienia z leśnego zakątka, Pozdrowienia z pięknego miasta. Dziecko odczytuje zdania na głos. Następnie dziecko projektuje kartkę pocztową, rysując kredkami lub flamastra­mi wybrany krajobraz. Kartka powinna pokazywać miejsce, gdzie dziecko pojedzie lub chciałyby pojechać: góry, morze, jeziora, las, miasto. Na odwrocie swojej pocztówki każde dziecko umieszcza właści­wy tekst, przepisując go z kartki.

 11Bezpieczeństwo na wakacjach- klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe:

https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

 12.  Zabawa rucho­wa z elementem równoważnym:

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

 13. Wakacyjna piosenka-Kocham lato

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0CvVD14SdwVB4gWHYDUhxkwPRd0c60TH5u3Ns-e7z3r8rE1WUDKOJ_Wpc