Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Pracujemy zdalnie – grupa starszaków – „Kubusie”

Propozycje zadań i aktywności na dzień 18.03.2021r. ( czwartek )

Temat dnia : Wiosenne porządki.


1. Kalendarz pogody – działania dzieci: dzielimy kartkę na dni tygodnia, w każdej kratce zaznaczamy aktualną pogodę. Utrwalamy nazwy dni tygodnia, pór roku i miesięcy.

2. „Drzewo mieszkanie ”- rozmowa na temat wiersza.

 

Stoi drzewo na polanie
wszystkim służy za mieszkanie,
nie odpocznie ani chwili,
bo ktoś ćwierka bo ktoś kwili.
 
Myśli drzewo:- no i po co
ptaki cały dzień szczebiocą?
Przy budowie gniazd wypada,
żeby z ptakiem, ptak pogadał.
 
Czasem słucha ich wiewiórka,
wpadnie, by pożyczyć piórka,
lubi dziuplę ścielić puchem-
będzie miękką mieć poduchę.
 
A pod korą tłum owadów
 o dzięciole gadu- gadu,
że przepędzić chce korniki,
bo to zbóje i szkodniki.
 
Wśród korzeni jakieś zwady,
gryzoń kłóci się z owadem:
czy kryjówkę w tajemnicy
da utrzymać się nornicy.
 
Od korzeni do korony
wszyscy mają swoje domy.
Drzewo, czas na odpoczynek,
znajdzie tylko w mroźną zimę.

3.Wiosenne porządki- w domu i ogrodzie – ilustrowanie ruchem.
4. Zabawa „ Sprzątam swój pokój”.
5. Litera C- utrwalenie – wyszukujemy – zaznaczamy w tekście drukowanym – gazety.

Propozycje zadań i aktywności na dzień 19.03.2021r. ( piątek )

Temat dnia :Marcowa pogoda.


1. Kalendarz pogody – działania dzieci.
2. „W marcu ,jak w garncu”- rozmowa z dzieckiem na podstawie opowiadania”
Lucyna Krzemieniecka -„O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”

Zbudził raz marzec pannę Juliannę.
- Spójrz, jak słoneczko błyszczy poranne! Idźże czym prędzej na spacer miły, już wszystkie panny to uczyniły.

Pyta Julianna tuż przed okienkiem.
- A jaką marcu, wziąć mam sukienkę?
- Weź tę leciutką, tę w kwiatki zwiewną, pogoda ładna będzie na pewno. I kapelusik ten z różyczkami. I pantofelki – te z dziureczkami.

Biegnie Julisia wesoła taka, zdejmuje lekką suknię z wieszaka. Bierze kapelusz pełen różyczek. Frr… już wybiegła. Mknie przez uliczkę i myśli sobie: „Pójdę w aleje, już się tam wiosna na drzewach śmieje”.

Lecz psotnik marzec pannę dogania, chmurami szybko niebo zasłania, zerwał się wiatr i deszcz chlusnął z cebra. Panna Julianna narobi krzyku:
- Ej psotny marcu, psotny deszczyku! – Mój kapelusik, on nie na deszcze!
I frr… pobiegła przebrać się jeszcze. Wzięła parasol, czapkę na słoty.
- Na nic mi teraz marcowe psoty!

Lecz marzec psotnik pannę dogania. Szepnął coś słonku, bo się wyłania i tak przygrzewa, i tak przypieka. Z panny pot spływa, panna narzeka:
- Ej, nie na słońce grube ubiory. Ależ ten marzec do psoty skory!
Miesza jak w garncu słońce i deszcze. Pójdę się chyba przebrać raz jeszcze.

Znów się przebrała, biegnie z podwórka. Ujrzał ją ptaszek, ten w szarych piórkach, i ćwierknął głośno:
- Dziwię się pannie, że piórka zmienia tak nieustannie. Ja, kiedy deszczyk mam na ogonku, wysycham sobie w marcowym słonku.

3.”Marcowa szafa” – zabawa klasyfikacyjna- robimy porządki w szafie.
4.Parasol marcowy – rysując z dzieckiem parasol zwracamy uwagę  dziecka na „rączkę” przypominający literę J- to wprowadzenie do  poznania tej litery.

Propozycje zadań i aktywności na dzień 22.03.2021r. ( poniedziałek )


Temat tygodnia: Wiosna tuż, tuż.
Temat dnia :Ważna praca rolnika.


1.Ze wsi do miasta- zabawa przy śniadaniu – rozmowa  dotyczy produktów i ich pochodzenia ( możemy dane wyrazy dzielić na głoski, jaką słyszymy na początku, końcu, ile jest głosek).
2,”Praca rolnika „- opowiadamy dzieciom -Kto to jest, co robi i szacunku do jego pracy i wytworów ( zjadamy skórki z chleba).
3.„Jazda na rowerze”- zabawy  z kocykiem.
4. Ćwiczenia gimnastyczne dla całej Rodzinki.
5.”Na wsi”- zabawa twórcza- Konstruowanie gry. Rysujemy drogę , dzielimy ja na pola , wyznacz linie mety i startu, wymyślamy pułapki  oraz zasady gry.
6. Coś zdrowego i smacznego dzisiaj zjemy- wspólne przygotowanie np.” jogurtu z …..
7. Każdy przedszkolak lubi pomagać – sprzątamy.