Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Z kulturą za pan brat

ARTYŚCI TO MY

1. „Powitanka – rymowanka” – dziecko stoi na środku dywanu. Ręce opuszczone.

Wykonuje ruchy zgodne z recytowanym tekstem.
Przywitajmy się wesoło.- (machamy do siebie)
Ładne zróbmy koło.  – (rysuje w powietrzu ręką koło)
Ręce w górę, ręce w bok.  – (wysuwają ręce do góry, a potem w bok)
Skok do tyłu i w przód skok.  – (wykonują jeden skok obunóż do tyłu i do w przód)
Ta poranna gimnastyka            
wszystkie zuchy dziś przywita. – (rytmicznie klaszczą w ręce)

2. Wprowadzenie litery „F,f”- jak farby.


https://www.youtube.com/watch?v=b25Kb_umFO

 


Zabawa 1.
Podział słowa: farby na sylaby.
Ułóż tyle pasków papieru ile sylab słyszysz. Ile ich jest?


 
Zabawa 2.
Oznaczanie miejsca litery f w słowie.
Podziel wyraz farby na głoski. Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska). Oznacz miejsce, w którym słyszysz głoskę f.


 

Zabawa 3.
Samogłoska czy spółgłoska? Oznacz głoski na niebiesko – jeśli jest to spółgłoska lub na czerwono, jeśli słyszysz samogłoskę.


 

Zabawa 4.
„F jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski j.
Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę f w środku lub na końcu.
 



Zabawa 5.
„Ja mówię pierwszą połowę słowa, zgadnij jaka jest druga połowa?” – zabawa słowna. Rodzic podaje pierwszą połowę/sylabę wyrazu. Dziecko próbuje dokończyć.



 

Zabawa 6.
Ułóż z pomponików literę f, F małą i wielką. Możesz wykorzystać także guziki, wstążkę itp.
Możesz także wykleić te litery plasteliną.
 


Zabawa 7.
Ułóż z literę f, F na kartce. Wykorzystaj kolorowe zakrętki.


Zabawa 8.
Napisz literę f, F palcem w powietrzu, na podłodze, na dywanie, na plecach mamy lub taty. Następnie powiedź palcem po konturach litery. Napisz literę po śladzie. Następnie po przerywanej linii, a na końcu samodzielnie.


3. Zabawy ruchowe z poduszkami.
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI



4. Masażyk- relaksacja.
Płynęła sobie rzeczka
(palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę)
Świeciły dwa słoneczka
(rysujemy dwa kółka)
Idą konie
( palcami udajemy kroki konia)
Przeszły słonie
(palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)
Spadł deszczyk
(palcami naśladujemy spadające krople)
Przeszedł panią/pana dreszczyk?
(łaskoczemy dziecko w boczki)


5. FILM_EW_ARTYSTA MALARZ
https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8


6. „Fiołki” – zabawa plastyczna.

Wazon z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami) i dowolny owoc obok wazonika. Dzieci mają za zadanie namalować tę kompozycję farbami plakatowymi.


7. Praca z „Czytanie i Pisanie” str. 61- 62- wodzenie palcem po śladzie liter f, F, pisanie w tunelu, pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie, pisanie po śladzie krótkich zdań, odszukiwanie liter, oszukiwanie takich samych sylab, czytanie tekstu.


Miłego dnia !!!