Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kubusie- nauczanie zdalne

Propozycje zadań i aktywności na dzień 08.04.2021r. ( czwartek)

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: Na koncercie.

 

POWITANKA- RYMOWANKA:                                                                                                         
Mama, tata, siostra, brat                                                                                                                 
i ja to mój mały świat.                                                                                                              
Dużo słońca czasem grad,                                                                                                           
to wesoły jest mój świat.

 

  1. 1.    Wracamy do wspomnień z dnia  poprzedniego- spacer na łąkę.

Zielona plama w barwne punkciki,
a nad nią śpiew skowronka.
Tam wyruszamy zbierać kwiatki,
bo to właśnie......... (łąka)

 

  1. 2.    „Na koncercie” – zabawa muzyczno – ruchowa.

Rodzic czyta zagadki, które dzieci naśladują ruchem, gestem dźwiękiem:

Zielone nogi, zielona „grzywa”, cóż to za konik w trawie przygrywa?
(konik polny)

Gdy nektar zbierze owad pracowity, wkrótce z niego zrobi miodek znakomity.
(pszczoła)

Sprytnie myszkuje pomiędzy trawami. Do norki ucieka przed drapieżnikami
(mysz polna)

Nie chodzą lecz skrzeczą, nad stawem mieszkają. Gdy wieczór zapadnie, na głosy kumkają. (żaba)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce czarna kropka przy kropce.
(biedronka)

Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki, a po nasze żaby przybył aż z Afryki.
(bocian)

Tu cytrynek tam paź królowej, wszędzie piękne i kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko świeci słonko. (motyl)

 

3.Swobodna wypowiedź dziecka na temat: 

 

„Co to jest muzyka?”. Czy wiecie jak nazywają się muzyczne znaki?

Rodzic wyjaśnia, że muzyk, patrząc na nuty , potrafi przypisać im odpowiednie dźwięki. Na początku zapisu nutowego jest klucz wiolinowy (demonstrujemy zdjęcie przypisane do tematu dnia- nuty).

Wyjaśniamy czym jest głos, jakie są rodzaje śpiewania? Posłuży Państwu do tego piosenka edukacyjna

 

https://www.youtube.com/watch?v=lkm06LZ37cI

 

Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki.

-Z ilu zwrotek składa się piosenka?

- Czy ma refren?

- O czym jest piosenka?

 

4.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem kubeczków po jogurtach.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych

 

Dziecko przekłada kubeczek z ręki do ręki; z przodu, z tylu, pod kolanem, nad głową- w pozycji stojącej i w ruchu

-Ćwiczenia tułowia- Rzuć i podnieś

Dziecko stoi w małym rozkroku, kubeczek kładzie na głowie; wykonuje skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonuje skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie

- Ćwiczenia mięśni grzbietu- Turlamy kubeczek

Dziecko w siadzie prostym, trzyma kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turla kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.

- Skrętoskłony- Kubeczkowe obuwie

Dziecko w siadzie rozkrocznym, trzyma kubek w prawej ręce. Wykonuje skrętoskłon do lewej nogi, próbuje położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostuje się, następnie wykonuje skrętoskłon do prawej nogi i próbuje założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas wykonania ćwiczenia kolana ma proste

- Ćwiczenia mięśni brzucha- Zajrzyj do kubeczka

Dziecko w leżeniu przodem, trzyma kubeczek w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło „Zajrzyj do kubeczka” unosi ręce i głowę do góry, trzyma je chwilę w tej pozycji, a następnie opuszcza

- Zabawa na czworakach- W prawo, w lewo

Kubeczek stoi na podłodze, dziecko maszeruje na czworakach dookoła niego w prawą, a następnie w lewą stronę (po usłyszeniu komendy rodzica- zmiana)

- Ćwiczenia równowagi- Jesteśmy uważni

Dziecko w pozycji stojącej, kubeczek ma umieszczony na głowie (do góry dnem). Wykonuje trzy kroki marszu, potem powolny przysiad i wraca do pozycji wyjściowej tak, aby kubeczek nie spadł

- Ćwiczenia stóp- Sprawne stopy

Dziecko w pozycji stojącej, podnosi palcami stóp kubeczek i podaje sobie do rąk. Wykonuje siad skulny podparty, kubeczek ma pomiędzy stopami. Podnosi stopy z kubeczkiem do góry i powraca do pozycji wyjściowej.

 

5.Praca z KP4.7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.

6.Praca z CziP62 – odszukiwanie liter f,F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

 

Obejrzyj film edukacyjny, z którego dowiesz się jakie rozróżniamy instrumenty muzyczne oraz na jakie grupy je dzielimy.  https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

 

To już koniec na dziś. Do zobaczenia

 

Propozycje zadań i aktywności na dzień 09.04.2021r. ( piątek )

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: Malujemy muzykę.

 

1.,,Moje marzenia’’

  

1. Dyzio marzyciel- Julian Tuwim

Położył się Dyzio na łące,

 

Przygląda niebu błękitnemu

 

I marzy...

 

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące

 

Nie są z waniliowego kremu...

 

A te różowe, że to nie lody malinowe.

 

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek...

 

I szkoda, że całe niebo

 

Nie jest z tortu czekoladowego...

 

Jaki piękny byłby wtedy świat.

 

Leżałbym sobie, jak leżę,

 

Na tej murawie świeżej,

 

Wyciągnąłbym tylko rękę

 

I jadł... i jadł... i jadł...

 

 

Pytania: Co robił Dyzio na łące?; O czym marzył?; Co innego mogą przypominać chmury?.

 

 

2.Słuchanie muzyki, rozmyślanie nad własnymi marzeniami, rozmowa.

 https://www.youtube.com/watch?v=cdpkX5ubnLU

 

 

3.Maluję wielki dom” - słowa i muzyka K. Gowik

  

Posłuchaj piosenki, narysuj ilustrację do piosenki zgodnie z jej treścią.

Rodzicu sprawdź - czy wszystkie elementy wymienione w piosence znajdują się na rysunku? A może czegoś brakuje?

  

https://soundcloud.com/user-956760406/12-maluj-wielki-dom-s-i-muz-k

 

I. Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

Ref: Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.
Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

II. Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.
Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

Ref: Serduszka biją...

III. Za domem rośnie las, pośród drzew idzie jeż i sarenka.
Babcia koszyków grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!

Ref: Serduszka biją...

IV. Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.
Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

Ref: Serduszka biją...

 

4. „Już gram!”- gra ruchowa.
 Rodzic włącza muzykę  dziecko maszeruje lub biega po mieszkaniu podczas przerwy w muzyce rodzic mówi nazwę instrumentu  (podczas wywoływania nazwy instrumentu dzieci wykonują ruchy imitujące grę ).

5.Co nam w duszy gra?
  -„Pląsy muzyczne”- zabawa relaksacyjna- masażyk
Dzieci siedzą z rodzicami, wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami
Idą słonie – na plecach kładziemy na przemian całe dłonie;
Idą konie – dotykamy piąstkami;
Idą panieneczki na szpileczkach – dotykamy palcami wskazującymi;
Świeci słonko – zataczamy dłońmi kółka;
Płynie rzeczka – rysujemy linię;
Pada deszczyk – dotykamy wszystkimi palcami;
Czujesz dreszczyk? – łaskoczemy.


6.Rysowanie  - malowanie przy muzyce
 Rodzic zaprasza do zabawy ruchowej, dziecko wykonuje to, co im podpowiada muzyka:
1. płynna – dziecko maluje w powietrzu fale,  łuki;
2. staccato – dziecko rysuje kropki, koła;
3. szybka – dziecko rysuje zygzaki, biegać.


Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie. Następnie Rodzic zaprasza dziecko do malowania muzyki. Dziecko wykonuje prace przy stoliku, używając pasteli. Słucha tej samej muzyki. Podczas muzyki  płynnej maluje fale, łuki; staccato – kropki, koła; szybkiej – zygzaki, mazaje. Za każdym razem zmienia dziecko kolor. Podziwiają efekty plastyczne i próbują nadać tytuł swoim pracom.

 

Podziwiają efekty plastyczne i próbują nadać tytuł swoim pracom.
https://www.youtube.com/watch?v=5XGGTXR6q3w
https://www.youtube.com/watch?v=yCy5e3He6Bw&list=PLjSuyMSxxASjNv7044nZtO4kfGjsOp_K4

 Jan Sebastian Bach

https://www.youtube.com/watch?v=53lc7pP1SY4
4.Wysłuchanie piosenki o gamie
https://www.youtube.com/watch?v=acLiPWPrPiE lub
https://www.youtube.com/watch?v=IknItCPeaBk

7.Praca z L62- ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.