Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kubusie- nauczanie zdalne 12 Kwietnia

Propozycje zadań i aktywności na dzień 12.04.2021r. ( poniedziałek)

Temat tygodnia: Jestem kulturalny.

Temat dnia: W kinie.

Gimnastyka poranna:

a)wdech nosem-wspięcie na palcach, ramiona w górę, wydech ustami-opadamy na pięty, ręce wzdłuż tułowia(6 razy);

b)chodzenie z wysokim unoszeniem kolan po pokoju;

c)pajacyki około 6 razy w dwóch seriach;

d)pomagamy rąbać drzewo babci około10 razy.

 

1.Utwórz słowo – zabawa słowna.

 Posłuchaj i powiedz, jakie głoski słyszysz na początku wyrazów w każdym rzędzie?

 Jakie nowe słowa powstaną z połączenia tych głosek?

kura, igła, narty, oko  (kino);

• smok, agawa, las, ananas  (sala);

• foka, ogórek, termos, elf, lody  (fotel);

• ekierka, koło, rama, agrafka, nos  (ekran);

• balon, imię, lot, ems, tuba  (bilet).

 

3.Czytamy dziecku opowiadanie: „Kino” -Renata Piątkowska.

 

Jak ja lubię kino. Choć do wczoraj wcale o tym nie wiedziałem. Nie wiem czemu, ale jak już jest coś fajnego, dorośli trzymają to w tajemnicy. Na szczęście usłyszałem, jak mama mówi do babci:

– Wzięłabym Tomka na bajkę o koniku Garbusku, ale nie wiem, czy nie jest jeszcze za mały na kino.

– Ja za mały?! Ja?! Na bajkę o garbatym koniu?! – krzyknąłem, a łzy jak na zawołanie stanęły mi w oczach.

Wtedy mama wzięła mnie na kolana, przytuliła i powiedziała:

– No dobrze, już dobrze. Pójdziemy do tego kina.

    Łzy obeschły natychmiast, a mój kłopot polegał już tylko na tym, którą zabawkę zabrać ze sobą na tę wyprawę. Wybrałem pluszowego kucyka, bo to w końcu miał być film o jakimś jego garbatym koledze.                                                                                                                                        I tak trzymając kucyka za ogon, a mamę za rękę, wkroczyłem do kina.                     Było tam pełno dzieci, mam i kilku tatusiów. Najpierw musieliśmy kupić bilety. Potem już nie musieliśmy, ale ja bardzo chciałem i mama mi kupiła tekturowy kubek pełen prażonej kukurydzy i drugi z zimną colą. Wszystkie dzieci miały takie kubki i wszystkim wysypywała się z nich kukurydza. Ja mojej bardzo pilnowałem, ale i tak trochę mi uciekło.                                                                               A potem zobaczyłem wielką salę pełną krzeseł ustawionych w dwóch rządkach. Kiedy zajęliśmy nasze miejsca, mama zdjęła mi kurtkę i wstawiła swój kubek z colą do specjalnego okrągłego otworka. Każde krzesło miało przy poręczy taki uchwyt. I to było w tym kinie najfajniejsze ze wszystkiego, bo można było mieć wolne ręce, a napój się nie rozlewał. Tego samego zdania był chłopczyk, który siedział obok mnie. Okazało się, że ma na imię Dominik i też trzyma swój kubek w takim uchwycie. Potem nagle zrobiło się ciemno i trochę strasznie. Rozmowy ucichły i nie wiedziałem, co będzie dalej. Złapałem więc mamę za rękę, żeby się nie bała, a ona szepnęła:

– Zaraz, Tomeczku, zacznie się film.

Skoro tak, to wyjąłem mojego pluszowego kucyka i pouczyłem go:

– Siedź cichutko na moich kolanach, bo zaraz się zacznie.

I rzeczywiście ktoś, przez te ciemności nie widziałem kto, rozsunął ogromne zasłony i zobaczyłem wielki na całą ścianę ekran. A właściwie zobaczyłem tylko pół ekranu, bo drugą połowę zasłaniała mi czyjaś głowa pełna loczków. Okazało się, że to głowa jakiejś mamusi, która siedziała w rzędzie przed nami.                           Za to muzykę słyszałem dokładnie, bo była bardzo głośna. Opowieść o dzielnym koniku Garbusku, była bardzo zawiła, zwłaszcza że ja widziałem tylko górną część ekranu, na której niewiele się działo. Dużo więcej musiało się dziać na dole, bo często słychać było różne piski, odgłosy walki i stukot kopyt. Trochę się znudziłem i zauważyłem, że Dominik też nie patrzy na ekran, tylko ustawia na poręczy krzesła dwa rządki landrynek.

Okazało się, że on nie ma prażonej kukurydzy, więc postanowiliśmy się wymienić. Dał mi jeden rządek cukierków za pół kubka kukurydzy. Landrynki oblepiły mi palce, więc poprosiłem mamę o chusteczkę, a ona ku mojemu zdumieniu powiedziała:

– Och, nie płacz kochanie. Wszystko dobrze się skończy. Zobaczysz.

Obiecałem, że nie będę płakał, i założyłem się z Dominikiem, który z nas szybciej wypije swój napój. Dominik był pierwszy, ale chyba trochę oszukiwał, bo część coli polała mu się po koszuli i spodniach.                                                    Właśnie miałem poprosić mamę, żebyśmy sobie już stąd poszli, gdy nagle rozbłysło światło i wszyscy zaczęli podnosić się z miejsc. Dominik zgubił mi się gdzieś w tłumie dzieci, które gnały do wyjścia. Mamusie szły wolno z tyłu i wzruszone, wymieniały uwagi o filmie.

– Podobało ci się w kinie? – spytał tata, ledwo wróciliśmy do domu.

– Było super – przyznałem. – Nie wiem, o co chodziło z tym garbatym koniem, ale było fajnie.  A byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie gasili tych świateł. Po ciemku trudno się bawić i wymieniać kukurydzę na landrynki – dodałem.

No i niech mi ktoś powie, z czego tata tak się śmiał cały wieczór?

 

4.Po wysłuchaniu opowiadania – rozmawiamy z dzieckiem - dziecko odpowiada na pytania dotyczące treści.

 np. Dokąd poszedł Tomek z mamą? Co wziął ze sobą? Co to jest kino? O czym był film, który chłopiec miał obejrzeć? Jak wyglądało kino w środku? Co widział Tomek w sali kinowej? Co robił chłopiec w kinie? Jak można ocenić zachowanie Tomka i Dominika w kinie?

 

5.A teraz narysuj obrazek inspirując się swoim ulubionym filmem.

6. „Dobre rady na kinowe zasady”:

 

Kinowy savoir-vivre:

 

W fotelu kinowym zasiadamy wygodnie,
nie kopiemy w inny z naprzeciwka,
po nim nie skaczemy, nóg na niego nie zakładamy
i zawsze o tym pamiętamy,
że fotel kinowy nie służy do bujania,
tylko do przyjemnego oglądania.

 

 

To jest przecież oczywiste,
że kino to nie miejsce do gadania,
ale do kulturalnego oglądania,
głośno w nim nie rozmawiamy,
innym widzom nie przeszkadzamy
telefony wyłączamy, nie krzyczymy 
do kolegi i do mamy,
szeptem się porozumiewamy
i oczy na ekran zwrócone mamy.

 

 

Popcorn w kinie jemy spokojnie,
nie rzucamy nim w nikogo,
batoniki i cukierki mają szeleszczące papierki,
nie bierzemy ich do kina,
bo zakłócimy spokój innego widza.
A gdy skończymy oglądanie,
zabierzemy wszystkie śmieci
i do kosza powrzucamy,
bo dobre maniery znamy.

 

7.Gimnastyka dla dzieci  w domu…

 

Mamo , Tato poćwicz razem z dzieckiem! Poniżej zamieszczamy linki do filmów:

https://youtu.be/RsKRBBhgrYQ

https://youtu.be/vqu2zzSTbew

 

 

8.Praca z KP4.8- poznanie nazw zawodów związanych z kinem, czytanie globalne, ćwiczenia grafomotoryczne.

 

9. Praca z CziP63 – odkodowywanie informacji, pisanie liter w liniaturze i zdania po śladzie, rysowanie po śladzie i w odbiciu lustrzanym, kolorowanie.

 

To już koniec na dziś. Do zobaczenia.