Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kubusie- nauczanie zdalne 13 Kwietnia

Propozycje zadań i aktywności na dzień 13.04.2021r. ( wtorek)

Temat tygodnia: Jestem kulturalny.

Temat dnia: W teatrze.

  1. 1.    Gimnastyka poranna: Zabawy z piłką.

 Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Rodzic rzuca delikatnie piłkę do dziecka wymieniając nazwy kolorów, np. żółty, zielony, niebieski, biały, czerwony, różowy -dziecko wówczas łapie piłkę i odrzuca prowadzącemu zabawę. Natomiast , gdy dziecko usłyszy – czarny , nie może złapać piłki.

 

 „Jestem muzykantem” – zapraszamy do zabawy: słuchając piosenki – pokażcie, jak można grać na instrumentach, powtarzajcie i zaśpiewajcie sylaby - dźwięki, jakie wydają instrumenty ( dzieci słowa znają).

 

 

2.Zagadka – wprowadzenie w tematykę.

 

Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę.
 (teatr)

 

3. „Teatr”- zabawa słownikowa z czytaniem.

Dzieci słuchają tekstu czytanego.

  Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.

  Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.

  Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

 

Piosenka-https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ – Magiczne miejsce.

Rozmawiamy z dzieckiem:

- Co to jest teatr?

-Po co chodzimy do teatru?

-Co znajduje się w sali teatralnej?-

- Kto pracuje w teatrze?

 

Piosenka- relaksacja -https://www.youtube.com/watch?v=sE9X6mxtRRE – Teatr chmur.

4.Praca z KP.4.9- porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej, ćwiczenia w czytaniu, budowanie wypowiedzi, wycinanie i naklejanie.

Praca z CziP64- dobieranie podpisów do obrazków, różnicowanie pojęć kino, teatr, wyszukiwanie wskazanych wyrazów w tekście.

5. Zabawa - Może Ja będę aktorką – aktorem?
 „Lustrzane odbicie
Dziecko stoi  w parze z  rodzicem. Jedna z osób  zaczyna wolno się poruszać, druga naśladuje jej ruchy tak, jakby była jej lustrzanym odbiciem. Potem następuje zamiana ról.

 

Poznajemy nowe określenia ( proszę to przeczytać dzieciom).

Spektakl – utwór dramatyczny lub inne dzieło sztuki teatralnej odegrane przez aktorów przed zgromadzoną w tym celu publicznością.


Rekwizyt - przedmiot potrzebny w przedstawieniu teatralnym lub na planie filmowym, związany z akcją sztuki albo filmu, niezbędny do wykonywania określonej czynności lub charakterystyczny dla kogoś.

Kulisy – Miejsce za sceną, gdzie trwają przygotowania aktorów i dekoracji.

Charakteryzator – zawód, polegający na nadaniu twarzy i sylwetce aktora cech granej przez niego postaci (wieku, osobowości, wyglądu zewnętrznego). Do narzędzi pracy charakteryzatora należą: kosmetyki, peruki, zarosty itd.

Kostium – ubiór aktora charakteryzujący daną postać, wyróżniający daną osobę.

Aktor – osoba odgrywająca rolę w teatrze lub filmie.

Dekoracja – zaprojektowana i urządzona przez scenografa przestrzeń, w której rozgrywa się akcja sceniczna.

Widz – obserwator na widowni.

Scena – przestrzeń (podwyższenie) w budynku teatralnym przeznaczone dla wystawiania utworów.

Pantomima
– rodzaj przedstawienia, w którym aktor (mim) nie używa głosu, tylko odgrywa przedstawienie używając ruchu, mowy ciała i gestów.

Sufler – osoba odpowiadająca za koordynację i zgodność z planem przebiegu przedstawienia, w szczególności podpowiadająca aktorowi zza kurtyny lub ze specjalnego miejsca na scenie w sytuacji, gdy aktor zapomni tekstu podczas inscenizacji.

Antrakt - przerwa między aktami przedstawienia teatralnego, opery, częściami koncertu muzycznego; także epizod instrumentalny wykonywany między aktami opery czy baletu.

 

Zapraszam teraz na wiosenny relaks.