Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kubusie- nauczanie zdalne 16 Kwietnia

Propozycje zadań i aktywności na dzień 16.04.2021r. ( piątek)

Temat tygodnia: Jestem kulturalny.

Temat dnia: Poznajemy zawody.

 

 

1.  „Ćwiczenia buzi i języka” – wykonuj ćwiczenie według wskazówek:

  • Rybka – wysuń wargi do przodu (rób ryjek), powoli je otwieraj  i zamykaj.
  • Groźny pies – zagryzaj górnymi zębami dolną wargę, naśladuj warczenia psa.
  • Wyjący pies –  naśladuj wycie psa.
  • Króliczek – kładź kredkę między górną wargą a nosem i staraj się ją tam utrzymać.
  • Kotek z mleczkiem na nosie i na brodzie – mocno wyciągaj język do góry, naśladuj zlizywanie mleczka nad górną wargą, potem mocno wyciągaj język na brodę i naśladuj zlizywanie mleczka pod dolną wargą.

 

2.Poznajemy zawody:

 

Wybrać zawód – trudna sprawa, dla Was jeszcze to zabawa. Każdy zastanawia się kim chciałby zostać kiedy dorośnie. Wybór odpowiedniego zawodu może przynieść dużo radości, dzięki czemu będziemy chcieli wykonywać go nawet całe życie. Ciekawe jesteśmy czy Wy już wiecie kim chcielibyście zostać w przyszłości?

 

3.Coś dla głowy

 

Na początek „burza mózgów”. Jakie znacie zawody? Wymieńcie jak najwięcej propozycji i poproście dorosłego o policzenie Waszych pomysłów. Ile wyszło? Założę się, że zapomnieliście o zawodzie Opiekuna Flamingów na Wyspach Bahama! Tak, tak.. istnieją zawody, których nikt by się nie spodziewał. A jednak – są bardzo potrzebne.

 

 

 

 

 

"Zawody" Karaszewski Stanisław
 Kto dom stawia? - Murarz!
 Kto chleb piecze? - Piekarz!
 Kto stół robi? - Stolarz!
         A ty? Na co czekasz?
         Każdy jakiś zawód ma,
          swoją pracę dobrze zna.
 W domu, w polu, w szkole też
 pracuj z nami, jeśli chcesz!
        Kto maluje? - Malarz!
        Kto nas leczy? - Lekarz!
        Książki pisze? - Pisarz!
 A ty? Gdzie uciekasz?
 Każdy jakiś zawód ma,
 swoją pracę dobrze zna,
 dookoła praca wre,
 by nam lepiej wiodło się!

 

 

4.Po co nam zawody? 

Rodzicu, po przeczytaniu wiersza „Wszyscy dla wszystkich” J. Tuwima poproś dziecko, by wypowiedziało się na temat korzyści płynących z zawodów wymienionych w wierszu. Podczas tego ćwiczenia pilnuj, by wypowiedzi dotyczyły korzyści, a nie były omówieniem, co dane osoby robią. Np. piekarz – dzięki niemu ludzie mają świeże pieczywo i coraz to nowe, smaczne wypieki, których nie musimy sami przygotowywać, przez co mamy więcej czasu na inne sprawy itd.

 

5.„Wszyscy dla wszystkich” Julian Tuwim
     Murarz domy buduje,
     Krawiec szyje ubrania,
     Ale gdzieżby co uszył,
     Gdyby nie miał mieszkania?

     A i murarz by przecie
     Na robotę nie ruszył,
     Gdyby krawiec mu spodni
     I fartucha nie uszył.

     Piekarz musi mieć buty,
    Więc do szewca iść trzeba,
    No, a gdyby nie piekarz,
    Toby szewc nie miał chleba.

    Tak dla wspólnej korzyści
    I dla dobra wspólnego
    Wszyscy muszą pracować,
    Mój maleńki kolego.

 

 

Drogie Dzieci, dowiedzcie się co robią na co dzień Wasi rodzice. Porozmawiajcie o tym, kim chcieli zostać, kiedy byli w Waszym wieku. Poproście rodziców, aby opowiedzieli o innych ciekawych zawodach, które znają. Kto wie, może któryś z nich będziecie wykonywać Wy?

A ten zawód znacie - Etnograf (etnolog) to osoba, która zajmuje się odkrywaniem, badaniem i opisywaniem różnych kultur i ludów na całym świecie.

 

6.Zabawa muzyczna:

Pomoce : Puste szklanki, woda. Na stole jest 4 - 6 szklanek napełniamy  różną ilością wody.

Jedna z nich jest pusta. Uderzamy widelcem po kolei w szklanki, na koniec uderzyć w pustą, by dziecko mogły łatwo zapamiętać jej dźwięk.

 Potem zamyka oczy, rodzic  uderza widelcem w szklanki w różnej kolejności. Jeśli dziecko uważa, że słyszy dźwięk pustej szklanki, podnosi rękę. Dziecko może potem wystukiwać na szklankach dowolny rytm- bawić się. Czy kolejny dźwięk jest wyższy, niższy itp.

 

Praca z L64- odszukiwanie jednakowych elementów, przelicznie, dodawanie; pisanie cyfr w kratce.

 

 

Miłego dnia ☺