1. Powitanka rymowanką „Owoce”:
A ja wiem, nie powiem,
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko,
co na drzewie siedzi.
Czerwone jabłuszko,
złocista gruszeczka
i fioletowa śliweczka.
2. Ćwiczenia ruchowe wg kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona „Spacer do sadu”
Ćwiczenia energetyzujące –punkty na myślenie
Dzieci wybrały się do sadu, aby sprawdzić, czy owoce już dojrzały.
Gdy dzieci znalazły się w sadzie, patrzyły dokładnie czy owoce już dojrzały:
patrzyły w lewo, w górę, w prawo, niżej, pokazując sobie wyciągniętą raczka,
aby nic nie przeoczyć (w trakcie tego ćwiczenia dzieci wykonują leniwe ósemki).
Wysoko na drzewie zobaczyły piękne, dojrzałe jabłka.
Zaczęły podskakiwać aby je zerwać (ruchy naprzemienne
– ręka prawa w górę i lewe kolano w górę, pajacyki).
Nagle jabłko spadło z drzewa i kołysało się chwile na trawie
(dzieci są jabłuszkami, które upadły, wykonują kołyskę).
Dzieci podniosły jabłka, zjadły, a że bardzo im smakowały
gładziły się po brzuszkach (punkty na myślenie).
3. Zabawa matematyczna „Owocowe rachunki”:
Słuchanie wiersza B. Pająk „Kosz owoców”:
Nad jesiennym barwnym sadem
wędrowało słonko złote
i pytało przedszkolaków:
- Kto na jabłko ma ochotę?
Dzieci lubią jeść owoce,
choć są jeszcze małe,
więc do sadu się wybrały
po jabłka dojrzałe.
Gdy 2 jabłka były w koszu
śliwa zaszumiała
i do kosza przedszkolakom
3 śliweczki dała.
Ciężki koszyk z owocami
dzieci niosły z sadu,
a tu grusza 1 gruszkę
zrzuciła im na dół.
4. Zabawa „Segregujemy przedmioty”.
Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic rozkłada przed dzieckiem
różne przedmioty w dwóch wielkościach.
Dziecko przypatruje się uważnie, wypowiada się na temat
zgromadzonych przedmiotów, następnie segreguje: