ARTYŚCI TO MY
1. „Powitanka – rymowanka” – dziecko stoi na środku dywanu.
Ręce opuszczone.
Wykonuje ruchy zgodne z recytowanym tekstem.
Przywitajmy się wesoło.- (machamy do siebie)
Ładne zróbmy koło. – (rysuje w powietrzu ręką koło)
Ręce w górę, ręce w bok. – (wysuwają ręce do góry, a potem w bok)
Skok do tyłu i w przód skok. – (wykonują jeden skok obunóż do tyłu i do w przód)
Ta poranna gimnastyka
wszystkie zuchy dziś przywita. – (rytmicznie klaszczą w ręce)
2. Wprowadzenie litery „F,f”- jak farby.
https://www.youtube.com/watch?v=b25Kb_umFO
Zabawa 1.
Podział słowa: farby na sylaby.
Ułóż tyle pasków papieru ile sylab słyszysz. Ile ich jest?
Zabawa 2.
Oznaczanie miejsca litery f w słowie.
Podziel wyraz farby na głoski. Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików
(jeden kwadrat to jedna głoska). Oznacz miejsce, w którym słyszysz głoskę f.
Zabawa 3.
Samogłoska czy spółgłoska? Oznacz głoski na niebiesko – jeśli jest to spółgłoska lub na czerwono, jeśli słyszysz samogłoskę.
Zabawa 4.
„F jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski j.
Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę f w środku lub na końcu.
Zabawa 5.
„Ja mówię pierwszą połowę słowa, zgadnij jaka jest druga połowa?”
– zabawa słowna. Rodzic podaje pierwszą połowę/sylabę wyrazu. Dziecko próbuje dokończyć.
Zabawa 6.
Ułóż z pomponików literę f, F małą i wielką. Możesz wykorzystać także guziki, wstążkę itp.
Możesz także wykleić te litery plasteliną.
Zabawa 7.
Ułóż z literę f, F na kartce. Wykorzystaj kolorowe zakrętki.
Zabawa 8.
Napisz literę f, F palcem w powietrzu, na podłodze, na dywanie,
na plecach mamy lub taty. Następnie powiedź palcem po konturach litery.
Napisz literę po śladzie. Następnie po przerywanej linii, a na końcu samodzielnie.
3. Zabawy ruchowe z poduszkami.
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
4. Masażyk- relaksacja.
Płynęła sobie rzeczka
(palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę)
Świeciły dwa słoneczka
(rysujemy dwa kółka)
Idą konie
( palcami udajemy kroki konia)
Przeszły słonie
(palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)
Spadł deszczyk
(palcami naśladujemy spadające krople)
Przeszedł panią/pana dreszczyk?
(łaskoczemy dziecko w boczki)
5. FILM_EW_ARTYSTA MALARZ
https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8
6. „Fiołki” – zabawa plastyczna.
Wazon z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami)
i dowolny owoc obok wazonika. Dzieci mają za zadanie namalować tę kompozycję farbami plakatowymi.
7. Praca z KP4.4–5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej,
określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
Miłego dnia !!!