W kinie
Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził
Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy
zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
• „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.Rodzic mówi zdania,
dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel
sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu
nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.
„Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dziecko podają nazwy przedmiotów na literę F,f. Za pomocą gestodźwięków (klaskania, tupania) określa, czy w danym słowie występuje głoska f.
„Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po pokoju według rytmu podanego przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.
6 latki Praca z Karta Pracy 4 strona 6,7
Czytam i Piszę strona 61,62
Liczę strona 61
5 latki z Karta Pracy 4 strona 4,5,6
Zeszyt GRAFOMOTORYCZNY strona 61,62