Temat dnia: Poznajemy zawody.
1. „Ćwiczenia buzi i języka” – wykonuj ćwiczenie według wskazówek:
2.Poznajemy zawody:
Wybrać zawód – trudna sprawa, dla Was jeszcze to zabawa. Każdy zastanawia się kim chciałby zostać kiedy dorośnie. Wybór odpowiedniego zawodu może przynieść dużo radości, dzięki czemu będziemy chcieli wykonywać go nawet całe życie. Ciekawe jesteśmy czy Wy już wiecie kim chcielibyście zostać w przyszłości?
3.Coś dla głowy
Na początek „burza mózgów”. Jakie znacie zawody? Wymieńcie jak najwięcej propozycji i poproście dorosłego o policzenie Waszych pomysłów. Ile wyszło? Założę się, że zapomnieliście o zawodzie Opiekuna Flamingów na Wyspach Bahama! Tak, tak.. istnieją zawody, których nikt by się nie spodziewał. A jednak – są bardzo potrzebne.
"Zawody" Karaszewski Stanisław
Kto dom stawia? - Murarz!
Kto chleb piecze? - Piekarz!
Kto stół robi? - Stolarz!
A ty? Na co czekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole też
pracuj z nami, jeśli chcesz!
Kto maluje? - Malarz!
Kto nas leczy? - Lekarz!
Książki pisze? - Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna,
dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!
4.Po co nam zawody?
Rodzicu, po przeczytaniu wiersza „Wszyscy dla wszystkich” J. Tuwima poproś dziecko,
by wypowiedziało się na temat korzyści płynących z zawodów wymienionych w wierszu.
Podczas tego ćwiczenia pilnuj, by wypowiedzi dotyczyły korz
yści, a nie były omówieniem, co dane osoby robią.
Np. piekarz – dzięki niemu ludzie mają świeże pieczywo i coraz to nowe,
smaczne wypieki, których nie musimy sami przygotowywać,
przez co mamy więcej czasu na inne sprawy itd.
5.„Wszyscy dla wszystkich” Julian Tuwim
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
Drogie Dzieci, dowiedzcie się co robią na co dzień Wasi rodzice.
Porozmawiajcie o tym, kim chcieli zostać, kiedy byli w Waszym wieku.
Poproście rodziców, aby opowiedzieli o innych ciekawych zawodach, które znają.
Kto wie, może któryś z nich będziecie wykonywać Wy?
A ten zawód znacie - Etnograf (etnolog) to osoba,
która zajmuje się odkrywaniem, badaniem i opisywaniem różnych kultur i ludów na całym świecie.
6.Zabawa muzyczna:
Pomoce : Puste szklanki, woda. Na stole jest 4 - 6 szklanek napełniamy różną ilością wody.
Jedna z nich jest pusta. Uderzamy widelcem po kolei w szklanki,
na koniec uderzyć w pustą, by dziecko mogły łatwo zapamiętać jej dźwięk.
Potem zamyka oczy, rodzic uderza widelcem w szklanki w różnej kolejności.
Jeśli dziecko uważa, że słyszy dźwięk pustej szklanki, podnosi rękę.
Dziecko może potem wystukiwać na szklankach dowolny rytm- bawić się.
Czy kolejny dźwięk jest wyższy, niższy itp.
6 latki
Praca z L64- odszukiwanie jednakowych elementów,
przelicznie, dodawanie; pisanie cyfr w kratce.
5 latki
Zeszyt grafomotoryczny strona 64