Jak zostać Sportowcem ! – Temat Tygodnia
Sportowe Przedszkole – 08.06. – poniedziałek
Co trzeba zrobić, aby być Sportowcem?
– tworzenie mapa myśli i pomysłów.
https://togethermagazyn.pl/kazde-dziecko-moze-byc-sportowcem/
Gimnastyka fajna sprawa
– https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Opowiadanie ”O komputerze i różanym ogrodzie
– Joanny Krzyżanek -
rozmowa o aktywnym spędzaniu czasu
na podstawie tekstu oraz doświadczeń dzieci.
Rodzic czyta opowiadanie:
Wydarzyło się to dwa lata temu.
Rodzina Wafelków kupiła komputer.
– Jaki fajny! – wykrzyknął Filip,
kiedy tata wyjmował monitor
z wielkiego tekturowego pudła.
Nikt wtedy nie przypuszczał,
że urządzenie to stanie się przyczyną wielu kłopotów
i że ma ono niewidzialne łapy,
które będą mocno trzymały Filipa i nie pozwolą
mu robić nic innego, jak tylko pisać i grać na nim.
Przez pierwsze dni nie było w tym nic niepokojącego.
Przecież każdy człowiek, kiedy dostanie coś nowego,
nie może się z tym rozstać.
Ale kiedy minął drugi tydzień,
rodzina zaczęła się niepokoić.
Filip dla nikogo nie miał czasu.
Było jednak coś, co jeszcze bardziej
martwiło rodziców chłopca.
Przecież siedzenie przez kilka godzin dziennie
przed komputerem jest niezdrowe.
– Porozmawiam z nim – powiedziała mama
i poszła do pokoju, w którym stał komputer:
– Filipie, czy możesz ze mną porozmawiać?
– zapytała.
– Teraz? Mamo! Właśnie zbliżam się
do komnaty czarownicy, która porwała mojego
najlepszego przyjaciela, Kacpra.
Muszę go uratować. Porozmawiamy później?
– Wolałabym teraz – odpowiedziała mama spokojnym głosem.
– No, dobrze – odparł niezadowolony.
– Martwię się, bo ciągle siedzisz przed komputerem.
O tym, że jest to bardzo niezdrowe,
nie będę już z tobą rozmawiała,
bo wiem, że tata ci o tym mówił.
Smuci mnie jednak coś innego.
Od dwóch tygodni nie masz dla nikogo czasu.
Śniadania, obiady, podwieczorki i kolacje zjadasz
tak szybko, jakby cię ktoś gonił.
Nie czytasz książek, nie bawisz się z Lusią w ogrodzie.
Nie obserwujesz gwiazd, nie jeździsz z tatą na rowerze.
Nie pomagasz babci w różanym ogrodzie.
Nie nurkujesz z dziadkiem w rzece.
Nie chcesz nawet bawić się z Bartkiem,
twoim najlepszym przyjacielem.
Przepraszam, zapomniałam.
Masz już nowego najlepszego przyjaciela,
który ma na imię Kacper, prawda?
– Mamo, zrozum mnie, proszę.
W komputerze też mam rzekę, w której nurkuję, rower,
na którym jeżdżę, ogród z niesamowitymi kwiatami,
rozgwieżdżone niebo…
– Wiesz co, Filipie, zjedz sobie teraz
komputerowe babeczki, a ja pójdę skosztować tych,
które babcia w tej chwili wyjmuje z piekarnika
– powiedziała mama i wyszła z pokoju.
Po chwili włożyła do koszyka ciepłe babeczki,
kubeczki, butelkę truskawkowego soku,
napisała kartkę i położyła ją na stole w kuchni.
W tym czasie przez szparkę w drzwiach
do pokoju chłopca wcisnął się zapach babeczek.
– Co tak pięknie pachnie? – zapytał Filip i pobiegł do kuchni.
Ale co to? Nie było tam mamy, babci, Lusi,
no i pachnących babeczek.
Była za to kartka:
Jesteśmy w różanym ogrodzie nad rzeką.
Wrócimy wieczorem. Babcia, mama i Lusia.
Chłopiec nie chciał być sam w domu.
Wyłączył komputer i pobiegł nad rzekę.
– Masz ochotę na truskawkowy sok
i pyszne babeczki?
– zapytała mama, kiedy zobaczyła zmęczonego synka.
Wieczorem, kiedy wszyscy wrócili do domu,
Filip powiedział mamie, że już nie będzie
spędzał wolnego czasu przed komputerem
i że ich różany ogród jest piękniejszy niż ten w komputerze.
A potem szepnął mamie do ucha:
– Do komputera nie można się przytulić –
i mocno przytulił się do mamy.
Po przeczytaniu opowiadania rozmawiamy z dzieckiem nt.:
- zachowania się Filipa;
- jak można aktywnie spędzać czas wolny
- jak ważny jest ruch dla naszego zdrowia.
Dyscypliny sportowe –
https://www.youtube.com/watch?v=enxQVTcuoNs
Na basenie – Karty Pracy 4 s. 26-27
Sportowiec – rysowanie wybranej dyscypliny sportowej
https://www.youtube.com/watch?v=wdM2tOdoOrY;
Rybki z makaronu – ćwiczenia małej motoryki
https://www.youtube.com/watch?v=rDL2Sg-wD20
Baw się razem z misiem -
https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=16s
Spacer w cieple – spacer po ogrodzie:
obserwowanie i nazywanie wszystkiego,
co się zaobserwowało (np. pszczoły, kwiaty,
trawa, niebo, powiew wiatru itp.)
https://www.youtube.com/watch?v=OqByljZA_6M
Słuchowisko „Martynka” –
https://www.youtube.com/watch?v=mjPQKb6kHV0&list=PLoWYjFHcn--Uipnc_1tAcmVLW3tz5vch3;