Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Wielkanocny baranek

01.04.2021r. Temat dnia: Wielkanocny baranek.

 

1. Zabawa na powitanie
Rodzic prosi dziecko aby pomachało prawą rączkę jeśli lubi kolorować. Następnie prosi aby dziecko zrobiło 5 pajacyków jeśli lubi śpiewać i tańczyć,
a na koniec aby poskoczyło jak piłeczka 5 razy jeżeli dziecko lubi słuchać wiersza.

 

2." Pasące się baranki" zabawa ruchowa. Dzieci zamieniają się w baranki, które chodzą po "pastwisku" na czworaka, wydając dźwięki: Be,bee.
Kiedy "baranki" spotykają się, witają się w specyficzny sposób.
W geście pozdrowienia dotykają się wymienianymi przez rodzica częściami ciała: kolanami, głowami, kopytkami.

3.Pogadanka na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Rozmowa z dziećmi o wielkanocnych symbolach i jakie zwierzątka kojarzą nam się z tymi świętami.
Co robi się w czasie gdy zbliża się Wielkanoc?… (pisanki, kraszanki, inne ozdoby)
Jakie ozdoby? (kurczaki, kartki świąteczne, palmy Wielkanocne)
Wszystkie symbole wielkanocne mają związek z nadzieją i symbolizują nowe życie: jajka, gałązki drzew, malutkie kurczaki, dominujący zielony kolor, baranek.

4.„Zajączki” – zabawa paluszkowa
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica na polanie. Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

5." Baran" - wysłuchanie wiersza J. Brzechwy, praca z tekstem. Dzieci siedzą w kole i słuchają wiersza czytanego przez rodzica.
BARAN
Przy­szedł ba­ran do ba­ra­na
I po­wia­da: "Pro­szę pana,
Nogi bolą mnie od rana,
Pan mnie weź­nie na ba­ra­na."
Ba­ran tyl­ko gło­wą krę­ci:
"No­sić pana nie mam chę­ci,
Ale znam pew­ne­go wil­ka,
Któ­ry no­sił razy kil­ka."
Trwo­ga pa­dła na ba­ra­ny:
"Do­brze po­myśl, mój ko­cha­ny,
Wiesz, co było swe­go cza­su?
Nie wy­wo­łuj wil­ka z lasu!"
Ba­ran sły­sząc to zba­ra­niał,
Ba­ran dłu­żej się nie wzbra­niał,
I - choć rzecz to nie­sły­cha­na -
Wziął ba­ra­na na ba­ra­na.

Po odczytaniu utworu rodzic tłumaczy niezrozumiałe słowa, takie jak: "trwoga", "wywołuje", "zbaraniał". Następnie zadaje dzieciom pytania.
- Po co przyszedł baran do barana?
- Co poradził baran baranowi?
- Co odpowiedziały pozostałe barany?
- Czy baran w końcu wziął barana na barana?
- Co to znaczy, że ktoś nosi kogoś na barana?

6." Karty pracy" - karta 44. - Ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy, kolorowanie obrazka według kodu, zapełnienie całej powierzchni kolorem.
Rodzic rozkłada na dywanie kredki. Dzieci wyszukują wśród nich wszystkie w kolorach zielonym, niebieskim, pomarańczowym i różowym.
Następnie siadają przy stole w wybranymi kredkami i kolorują obrazek według kodu.

7. Masażyk relaksacyjny (z rodzicami):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)