02.04.2021r. Temat dnia: Świąteczne wypieki.
1. „Pokaż proszę” – powitanie z dzieckiem. Rodzic mówi rymowankę, a dziecko pokazuje i robią to, o czym mówi rodzic.
Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową „tak” lub „nie”
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!
2." Wyszła kura" - nauka piosenki i zabawa ruchowa przy piosence. Podczas śpiewania zwrotek piosenki dzieci chodzą,
wysoko podnosząc kolana. Mogą zrobić za plecami ogonek z dłoni.
Podczas śpiewania refrenu wykonują znane gesty drapania i klepnięcia w podłogę. Kiedy rodzic zatrzymuje nagranie, dzieci kładą się
na podłodze i poruszają się jak dżdżownice.
https://www.youtube.com/watch?v=x7CdHKbu-sA
3. „Hopsasa” – zabawa ruchowa na podstawie wiersza B. Szelągowskiej – dziecko wykonuje ruchy, wynikające z treści rymowanki
czytanej przez rodzica:
Hopsasa, hopsasa
podskakują nóżki (podskakujemy w miejscu)
hopsasa, hopsasa
stańmy na paluszki. (stajemy na palcach)
Hopsasa, hopsasa
zakręćmy się wkoło (obracamy się wokół własnej osi)
hopsasa, hopsasa,
ale nam wesoło. (uśmiechamy się/śmiejemy się)
4.
• „Pieczemy babkę” – opowieść ruchowa. W tle włączona spokojna muzyka. Rodzic zaczyna
opowieść, a dziecko naśladuje razem z nim wszystkie czynności:
Zbliżają się Święta Wielkanocne. Gospodyni pomyślała, że musi upiec jedno z
tradycyjnych ciast. Wybór padł na babę. Najpierw przygotowała sobie dużą misę, potem
wsypała do niej garść mąki, rozgniotła w rękach masło i dodała do mąki. Wlała trochę mleka
i wbiła pięć jaj.
Wymieszała wszystko raz jedną ręką, raz drugą ręką,, raz jedna ręką, raz drugą ręką. Kiedy
ciasto było wymieszane, gospodyni zaczęła wrzucać rodzynki i pomieszała. Następnie
odstawiła miskę tak, aby ciasto odpoczęło i wyrosło… . Musiała trochę poczekać… Raz, dwa,
trzy…już wyrosło. Gospodyni wyłożyła ciasto do foremki i wstawiła ciasto do piekarnika. Po
upieczeniu ostrożnie wyjęła wspaniałą, pachnącą, świąteczną babkę. Ale pachnie !!!
5. „Wielkanocny mazurek” – praca plastyczno-techniczna, z pomocą rodzica wykonanie
mini mazurka z plasteliny i ziaren czy koralików.
Można również przygotować naturalne kruche ciasto - wspólnie ozdobić je masą kajmakową,
migdałami, orzechami i rodzynkami, jako potrawę na wielkanocny stół.
6. „Zagniatamy i miksujemy ciasto” – zabawa ruchowa z rytmizowaniem.
Dziecko dostaje mały ręczniczek i staje przy stoliku.
Na hasło rytmicznie wypowiadane:
U-gnia-ta-my! U-gnia-ta-my! U-gnia-ta-my! U-gnia-ta-my! Ugniatają
rączkami ręcznik położony na stoliku, tak jakby to było ciasto.
Na hasło: Mi-ksu-je-my! Miksu-je-my! Mi-ksu-je-my! Mi-ksu-je-my!
Zwijają ręcznik w rulonik i chwytają za górny koniec
unosząc ręcznik i zataczając koła nad stolikiem, tak jakby to był mikser.