Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kura i kurczaki, świnka i prosiaki.

07.04.2021r. Temat dnia: Kura i kurczaki, świnka i prosiaki.

1. • „Kurczątko” – zabawa z pokazywaniem w oparciu o wierszyk W. Szumanówny
Przygotowujemy kolorowe obręcze. Osoba dorosła powoli recytuje wierszyk, wykonując
ruchy ilustrujące wypowiadane słowa. Po każdym wersie robi krótką pauzę, by dziecko miało
czas powtórzyć jego ruch lub dźwięk.. Przy kolejnym powtórzeniu dziecko może włączyć się
do recytacji.
Kurczątko z jajeczka się urodziło, (dzieci kucają w obręczach)
główkę najpierw wychyliło, (podnoszą głowy)
na dwie nóżki wyskoczyło, (energicznie się podnoszą)
czarne oczka otworzyło, (podnoszą ręce z zaciśniętymi piąstkami)
dziobek mały rozchyliło, (układają dłonie w kształcie dziobka)
że jest głodne zakwiliło. (naśladują głos pisklęcia: pi, pi, piii!)

2. • „W kurniku” – nauka piosenki
W kurniku od rana coś się dzisiaj dzieje:
kury gdaczą z całej siły, kogut głośno pieje.
Już nadeszła wiosna, skorupki pękają,
a kurczątka co sił w nóżkach kurom uciekają.
Wracajcie, wracajcie, szybko do kurnika,
dostaniecie do jedzenia ziarnek słonecznika.
Nie chcemy, nie chcemy, zabawę wolimy.
Siedzieliśmy w swych skorupkach od połowy zimy.
Ciemna noc nadeszła, więc się posłuchały
i pod skrzydła swojej mamy chętnie się schowały.

https://www.youtube.com/watch?v=fmf9rR_zlEg

 

 

3. „Gąski, gąski do domu” – zabawa ruchowa
Pamiętacie Państwo tę zabawę z dzieciństwa? Troszkę ją zmodyfikujemy.
Po jednej stronie pokoju stoi mama – gęś, po drugiej stronie stoi dziecko – gąska, z boku stoi tata – wilk.
Oto treść dialogu mamy gąski z gąsiątkiem:
- Gąski, gąski do domu
- Boimy się
- Czego?
- Wilka złego.
- Gdzie on jest?
- Za płotem.
- Co pije?
- Wodę.
- Co gryzie?
- Kosteczki.
- Biegnijcie moje gąseczki!
Dziecko biegnie do mamy, a tata – wilk próbuje je złapać. Oczywiście możemy bawić się wiele razy, zamieniać się rolami.
Myślę, że dziecko równie dobrze odnajdzie się w roli wilka.
Ważne: zabawa wywołuje wiele emocji, należy zadbać, by usunąć różne sprzęty, by dziecko na nie nie wpadło.
Możecie wcześniej wykonać opaski na głowę – dla mamy gęsi, dla taty wilka i dla dziecka gąski.
Wzory zamieszczamy poniżej.

4. " Karty pracy" - karta 46.

• „To zwierzęta i to zwierzęta” – ćwiczenie logicznego myślenia, rozróżnianie zwierząt
gospodarskich pokazanych na karcie pracy ze względu na jedną cechę.
Dzieci nazywają zwierzęta gospodarskie na ilustracji. Następie kolorują tylko te, które mają
cztery nogi. Osoba dorosła wyjaśnia, że ptaki mają po dwie nogi i parę skrzydeł.

5. • „Nakarmimy zwierzęta” – zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie poszczególnym
zwierzętom odpowiedniego rodzaju pokarmu.
Prezentujemy na tackach róże przysmaki wiejskich zwierząt: trawę, siano, ziarna zbóż,
gotowane ziemniaki w łupinach i nazywa je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, które z tych
pokarmów zjadają poszczególne zwierzęta.

6. • „Kurczęta i jastrząb” – zabawa ruchowa
Dorosły będzie jastrzębiem, dziecko - kurczątkiem.
Rozkładamy na podłodze kolorowe obręcze lub koła z papieru., które będą „domami”
kurczątka. Na uderzenie w bębenek kurczątko wychodzi na spacer. Na szybkie uderzenia w
bębenek jastrząb wyrusza na łowy, a kurczątko musi, jak najszybciej wrócić do swojego
domku (obręczy). Jeżeli jastrząb złapie kurczątko, może go zabrać do swojej
obręczy.

7. „Kogut” – zabawa plastyczna

Proponujemy pomalowanie koguta kredkami. Dzieci mogą łączyć kolory, by praca była ciekawsza.