Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Zdalne nauczanie 30.03 -03.04.2020

 

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020r.

 

 Temat: Wiosenne przebudzenie

I
Swobodne wypowiedzi na temat obrazków przedstawiających wiosnę ( widok z okna,)

 

Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów ptaków, powtarzanie sylab: kra, kwa, kle, ćwir

 

 II 

1. Tajemnice ziemi –słuchanie wiersza i wypowiadanie się na temat jego treści,

kształtowanie postawy badawczej, poznanie właściwości ziemi i piasku,

wzbogacanie wiedzy na temat roślin i ich pielęgnacji, odkrywanie litery Ł, ł ,

wyszukiwanie jej w tekście, doskonalenie analizy syntezy wyrazu, doskonalenie czytania.

 

 "Nasze kwiaty" B Forma

 

 W przedszkolnych salach kwiaty zadbane,

 przez dzieci i panią wyhodowane.

 Paprocie mają przepiękne liście -

 odcienie zieleni głębokie soczyste.

 Dumne anturium o dużych liściach,

 obok azalia, naprawdę śliczna.

 Pachnąca gardenia, fiołki chabrowe,

 małe kaktusy - jak ludki bajkowe.

 Bluszcze krzaczaste, aloes gruby,

 papirus, palma to powód do chluby.

 Miękką flanelką liście czyścimy,

 aby oddychać mogły rośliny.

 Zawsze na wiosnę je przesadzamy,

 do nowej ziemi ostrożnie wkładamy.

 Kiedy słoneczko mocno przygrzewa,

 stoją w ogrodzie, gdzie ptaszek śpiewa.

 Bardzo to lubią i rosną wspaniale,

 barwy ich wtedy są doskonałe. 


2. Tulipany – malowanie farbami, rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni

 

Karta pracy, cz. 4, nr 31-36 (5l)

 

Karta pracy, cz.4, nr 40-41 (6l)

 

Wykonaj prosty eksperyment!

Jak założyć hodowlę rzeżuchy

 

 WTOREK 31.03.2020r.

 

 Temat: Pierwsze kwiaty wiosny

 

I. Układanie puzzli – kształcenie spostrzegawczości i uwagi,

 

Układanie i rozwiązywanie zagadek.

 

Rozwiąż łamigłówki

Kwiatowe sudoku

II. 

1. Szukamy wiosny – zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, wiązanie ich z aktualną pora roku, wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych kwiatów wiosny

 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zabawy z elementami skoków i podskoków, rozwijanie sprawności fizycznej .

 

 

 Obejrzyj film

 

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

 

https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

 

Rozwiąż zagadkę

Zagadki o wiośnie

Zagadki o kwiatach

Karta pracy, cz. 4, nr 34-36 (5l)

Karta pracy, cz.45 - 4(6l)

 

 ŚRODA 1.04.2020 r.

 

 Temat: Szukamy wiosny w parku

 

 Cel:

 Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.

 

 I.  Wiosna w obrazach – wypowiadanie się na temat

reprodukcji malarskiej Claude`a Moneta Wiosna (poszukaj w teczce).

Opisywanie dzieła. Wskazywanie na obrazie ciepłych barw i zimnych barw.

 

 https://galeria-zdjec.com/wiosna-claude-monet/

 

Karta pracy, cz. 4, nr 34-36 (5l)

 

Karta pracy, cz.4, nr42-44(6l)

 

Inspiracje dla 3-4 latów

Kolorowanki i malowanki dla dzieci, karty pracy, gry edukacyjne

Obejrzyj program TV

Program o wiośnie

 Posłuchaj muzyk - Wiosna" A. Vivaldiego

 

II

 

1.Wiosna idzie przez park – wiersz B. Formy Nadeszła wiosna.

 

Spojrzał w okno mały Paweł,

 a w ogrodzie wiosna,

 świeżą trawkę, przebiśniegi

 w koszu nam przyniosła.

 Obudziła pąki kwiatów

 w parku i w ogrodzie.

 Zapomnijcie, moi mili, o śniegu i chłodzie.

 Pożyczyła od słoneczka garść ciepłych promieni,

gdy ogrzeje nimi ziemię, świat się zazieleni.

 

Obejrzyj film i dowiedz sie, gdzie krasnale szukały wiosny

Marysia i krasnoludki"

 

2. Zabawy z piosenką: - Maszeruje wiosna"

 

 

III Czytaj sylabami

Nauka czytania sylabami


 CZWARTEK 2.04.2020 r.

 

Temat: Wiosna budzi zwierzęta

 Cel: określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt i wiązanie ich z aktualną porą roku.

 

I
Rozwijanie wyobraźni twórczej – zabawa Motylek – wyobrażamy sobie ,że trzymamy w dłoniach motylka( dłonie mamy złączone) Wypowiadamy słowa: Motylek, motylek wyleci za chwilę – rozchylamy dłonie i wypuszcza my motylka. Uzupełnianie figur geometrycznych. Nazywanie i kolorowanie figur.

 

Utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów. Opisywanie kolejnych etapów rozwoju krokusa – karta pracy, cz. 4, nr 37 (5l.), nr 45 (6l)

 

 II

1. Wiosenne spacery pani Wiosny.

 

Odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Karta pracy, cz. 4, nr 40-45 (5l), 48-55 (6l.)

 

Obejrzyj i opowiedz

Film edukacyjny o wiośnie

https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4
Karta pracy, cz. 4, nr 38-39 (5l) nr 46-47 (6l)

 2. Poćwicz trochę – Zumba Kids

 https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

 

III. Rozwiąż łamigłówki

Znajdź 5 różnic

Wiosenny labirynt

 

Śpiewaj z innymi - Maszeruje wiosna"


Posłuchaj bajki: - https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o

 PIĄTEK 3.04.2020r.

 Temat: Wiosenne symetrie.

 Cel: Przybliżenie efektu odbicia i symetrii.

 I. Leniwa ósemka – rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona. Rysowanie leniwych ósemek na papierze. 

Zabawa ruchowa: Ojciec Wirgiliusz - https://www.youtube.com/watch?v=jEq5DSekN84

II.1. . W poszukiwaniu wiosennych symetrii – zajęcia matematyczne.

 

 Poćwicz przeliczanie

Znajdź na obrazku i policz
Dodawanie

 2. Wiosenne kwiaty

 Zrób to sam - kwiaty z papieru

Instrukcja 1

Instrukcja 2

 III.

 Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – W poszukiwaniu miodu.

 Rysowanie i odtwarzanie takiego samego wzoru na kartce w kratkę. 

Określanie kolejnych etapów działania – budowanie wieży z plastikowych klocków. 

Utrwalanie poznanej w bieżącym tygodniu piosenki i zabaw muzycznych.

 Nauczycielki:

 Alicja Rygiel i Agnieszka Herbeć

 

Język Angielski

 

 Środa 1.04.2020 r.

 

 Temat: Wielkanoc – Easter

 

 Wprowadzenie słówek: Easter egg, Easter bunny, chicken, egg, Easter basket, cake, nauka piosenki, praca plastyczna.

 

 

POSŁUCHAJ PIOSENKĘ:

 

 Click here to download an mp3 of Happy Easter for free

 

 https://www.dreamenglish.com/happy_easter_.html

 

Happy Easter 


Here comes the Easter Bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny, say hello!
(repeat)
Happy Easter (hop.hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop,hop,hop)

 

 

 Let's practice:

Easter Eggs
The Easter Bunny
an Easter Basket
good job!
Easter Egg Hunt
a Chocolate Bunny
Jelly Beans
Ok!

 

Here comes the Easter Bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny, say hello!
(repeat)

 


Happy Easter (hop.hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop,hop,hop)

 

 Here comes the Easter Bunny

Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny,
say hello!
Hello!

 

 2. Dopasuj poznane słówka z piosenki do flashcards.

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=easter_flash

 

 

3. Zabawa ruchowa: Fluffy bunny

 

Fluffy bunny - ręce ułożone w kształt uszu królika, dwa podskoki

 

Fluffy chick – ręce pod boki, naśladowanie machania skrzydełkami

 

Jump into the basket – skok do przodu obunóż

 

Quick, quick, quick! – trzy klaśnięcia

 

 Piątek 3.04.2020r.

 

 1. Przypomnij sobie piosenkę poznaną w środę: Happy Easter

 

2. Praca plastyczna

 Praca plastyczna – przygotowanie pisanek z balonów

 Flamastrem rysujemy dowolne szlaczki na nadmuchanym balonie.

 Bajka:

 

Easter Eggs with Peppa Pig! Easter Special

 

 Przypomnij sobie znane już piosenki w języku angielskim:

 

1. What’s Your Name?

 

https://supersimple.com/song/whats-your-name-super-simple-puppets-version/

 

2. IF You’re Happy And You Know It

 

https://supersimple.com/song/if-youre-happy-and-you-know-it-ft-super-simple-puppets/

 

Agnieszka Herbeć

 

 

 

W razie wątpliwości i pytań zapraszamy do kontaktu

 

z nauczycielkami poprzez powstałą grupę na aplikacji whatsup.