Zdalne nauczanie 6.04 - 10.04.2020r.
Temat kompleksowy:WIELKANOC
PONIEDZIAŁEK - 6.04.20r.
( zajęcia zintegrowane: mowa, zabawy badawcze, gimnastyka)
Temat: „Wielkanoc tuż, tuż…”
Cele: 1. Poznawanie i nazywanie małych i wielkich liter, rozwijanie słuchu fonematycznego;
2. Rozwijanie umiejętności wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji
I
Rozmowa na temat obrazka "Wielkanoc" ( książka),
dzielenie się doświadczeniami i przeżyciami.ćwiczenia graficzne
ozdabianie papierowego jajka wzorami i szlaczkami wg własnego pomysłu
II
Temat: "Zabawy kolorami" - utrwalenie wiadomości
na temat tradycji wielkanocnych, odkrywanie litery F, f,
doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazu,
nabywanie umiejętności czytania, rozpoznawanie litery F, f w tekście, prowadzenie zabaw badawczych dotyczących tworzenia barw pochodnych (mieszamy czerwony z żółtym, niebieski z żółtym, czerwony z niebieskim - obserwujemy co sie wydarzy).
Ćwiczenia gimnastyczne; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA
III
Słuchanie piosenki "Pisanki, kraszanki" https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Karty pracy 6latki (60-61), latki5l ( 50 -51)
WTOREK- 7.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: mowa, plastyka)
Temat: Koszyczek wielkanocny
Cele:1. Utrwalenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
2. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
I
Układanie rymów - np rodzic mówi wyraz - dziecko szuka rymu "koty-płoty, wozy-kozy"
Słuchanie utworu muzyki poważnej "Taniec kurcząt w skorupkach"
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
II
W koszyczku wielkanocnym - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wiersza (czytany tekst umieszczę na WhatsApp we wtorek) , utrwalenie wiadomości o tradycjach wielkanocnych, poznanie zawartości wielkanocnego koszyczka
Wielkanocny kurczaczek - kształcenie sprawności manualnej podczas wycinania i sklejania
elementów, estetyczne wykonanie pracy, dzieci młodsze - lepią kurczaczka z plasteliny lub ciastoliny.
III
Pomóż mamie w świątecznych porządkach - powycieraj kurze, poskładaj zabawki na miejsce po zakończonej zabawie.
Karta pracy 6latki (62-63), 5latki (52-53)
ŚRODA- 8.04.20r
(zajęcia zintegrowane; mowa i muzyka)
Temat: Kurczaki i jajka.
Cele: 1. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
2. Kształtowanie poczucia rytmu
I Zabawy konstrukcyjne - tworzenie budowli wg własnego pomysłu
Pielęgnowanie założonej hodowli w domu –zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie rośliny
II Gdy skorupka jajka pęka - opowiadanie historyjki obrazkowej (książka), ustalenie kolejności zdarzeń, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, wzbogacanie wiedzy przyrodniczej.
Nauka piosenki "Pisanki, kraszanki" - zapamiętanie słów i melodii, kształcenie słuchu muzycznego, zabawy taneczne
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
III
Karty pracy 6latki (66-67), 5latki (54-55)
Obejrzyj bajkę
https://www.youtube.com/watch?v=FTiL5dAyjsw
CZWARTEK - 9.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: matematyka i gimnastyka)
Temat: Życzenia wielkanocne.
Cele: 1.Rozwijanie sprawności rachunkowych
2. Rozwijanie umiejętności wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji
I
Rozwiązywanie zagadek - kształcenie logicznego myślenia
Ma skręcone rogi,
złotem malowane,
stoi z chorągiewką,
wśród barwnych pisanek. (baranek)
Na wielkanocnym stole
to ona króluje.
Polana słodkim lukrem
i gościom smakuje. (baba wielkanocna)
Białe, żółte, malowane,
i kraszone, i pisane,
- na Wielkanoc darowane. (pisanki)
ćwiczenia logopedyczne: gimnastyka buzi i językaII
Umiem liczyć - doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania,
rozpoznawanie cyfr i znaków matematycznych,
układanie i rozumienie zapisu matematycznego,
samodzielne wykonywanie pracy, pokonywanie trudności
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
Ćwiczenia gimnastyczne; rozwijanie sprawności fizycznej
https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA
III
Pomóż rodzicom - włącz się w świąteczne przygotowania np. pomagaj przy sprzątaniu lub świątecznych wypiekach
Karty pracy - 6latki (68-69), 5latki (56-57)
PIĄTEK – 10.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia artystyczno-techniczne)
Temat: Zwyczaje świąteczne.
Cele: 1. Utrwalenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
2. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
I .
Odrysowywanie na kartce przez rodzica stóp dzieci.
Wycinanie rysunków przez dzieci – utrwalenie pojęć: prawa, lewa.
Zabawa ruchowa przy piosence: „Głowa, ramiona, kolana, pięty…”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
II
Przygotowania do świąt – rozmowa inspirowana opowiadaniem B. Kosmowskiej „Pamiętnik Kasi” B. Kosmowskiej ( czytany tekst umieszczę w piątek na grupie WhatsApp)
Pisanka - zajęcia plastyczne, oglądanie filmików robienia tradycyjnych polskich pisanek, wykonanie własnej pisanki dowolną techniką.
https://www.youtube.com/watch?v=vHA5RrOwzgc
https://www.youtube.com/watch?v=iCnC6W3BK7o
III
Utrwalenie piosenek z całego tygodnia: "Pisanki, kraszanki",
„Z jajkiem i zającem”(zamieszczę na grupie na WhatsApp)
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
karty pracy - 6latki (70-71) , 5latki (58-59)
Alicja Rygiel i Agnieszka Herbeć
JĘZYK ANGIELSKI
Środa 8.04.2020 r.
Temat: Easter basket- koszyk wielkanocny
Utrwalenie słówek: Easter egg, Easter bunny, chicken,
egg, Easter basket, utrwalenie piosenki i słowek.
POSŁUCHAJ PIOSENKĘ – postaraj się zaśpiewać kilka razy.
(wykorzystaj także inne zasoby z tej strony np. kolorowanki, gry)
Click here to download an mp3 of Happy Easter for free
https://www.dreamenglish.com/happy_easter_.html
Happy Easter
Here comes the Easter Bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny, say hello!
(repeat)
Happy Easter (hop.hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop,hop,hop)
Let's practice:
Easter Eggs
The Easter Bunny
an Easter Basket
good job!
Easter Egg Hunt
a Chocolate Bunny
Jelly Beans
Ok!
Here comes the Easter Bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny, say hello!
(repeat)
Happy Easter (hop.hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop,hop,hop)
Here comes the Easter Bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter Bunny,
say hello! Hello!
Utrwal poznane słówka z piosenki razem z flashcards.
https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=easter_flash
Zabawa : Fluffy bunny
Fluffy bunny Puszysty króliczku
Fluffy chick, Puszysty kurczaczku,
Jump into the basket Wskoczcie do koszyka
Quick,buick.quick! Szybko, szybko, szybko
Wśród zabawek dziecka z całą pewnością znajdują się puszyste maskotki. Kiedy dziecko będzie się bawiło którąś z nich, proszę je zaskoczyć i powiedzieć a fluffy…(tu imię maskotki, którą się bawi dziecko)
Piątek 10.04.20r.
Utrwalenie słówek: Easter bunny, jump, stamp, run, kolorowanka ,Easter basket.
1.
Wiersz: Easter bunny
Easter bunny Wielkanocny króliczku,
Jump, jump, jump Skacz, skacz, skacz
Easter bunny Wielkanocny króliczku,
Stamp, Stamp, Stamp. Tupnij, tupnij, tupnij.
Easter bunny Wielkanocny króliczku,
Run, run, run. Biegnij, biegnij, biegnij.
Easter bunny Wielkanocny króliczku
Have some fun! Baw się dobrze!
W wierszu pojawiają się znane dzieciom czynności: jump - podskocz, stamp - tupnij,
run-biegnij. Zachęcamy państwa do wspólnej zabawy z dziećmi – można wymienić powyższe czynności po angielsku ( w różnej kolejności) i zachęcić dzieci do ich pokazania. Dobrze jest również zamienić się rolami tak, aby to one wydawały polecenia Państwu.
2.
Pokoloruj wielkanocny koszyczek – kolorowanka do pobrania.
Nazwij po angielsku elementy na obrazku.
https://www.printoteka.pl/hu/materials/item/1247
Przypomnij sobie znane już piosenki w języku angielskim:
https://supersimple.com/song/i-see-something-pink/
https://supersimple.com/song/i-see-something-blue/
Agnieszka Herbeć