Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Zdalne nauczanie 14.04-17.04.2020 WIOSNA NA WSI

Zdalne nauczanie 14.04 - 17.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Wtorek  - 14.04.20r. 

(zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia plastyczne)

 Temat: „Gramy w zielone”

 Cele: 1. Wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym, rozwijanie mowy i słuchu

               fonematycznego;

            2. Rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni twórczej    

 I

Wyszukiwanie w książkach i  czasopismach obrazków

lub zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Wypowiadanie się dzieci na temat mieszkańców wiejskiego podwórka.

Zabawa Gdzie ukrył się kot? – ( wykorzystaj zabawę ciepło –zimno).

Odkrywanie litery ż : małej i wielkiej,

doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazu,

nabywanie umiejętności czytania, rozpoznawanie litery Ż, ż w tekście.

http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna/ – Wiejska Zagroda – prezentacja multimedialna

II

W poszukiwaniu zieleni –  Zabawa: Grasz w zielone?

Dz. odpowiada: Gram, -Masz zielone ?

-Dz. Mam, po czym pokazują na swoim ubraniu kolor zielony,

(w następnej kolejności szukają koloru zielonego w domu,

wśród zabawek, wymieniają rośliny, warzywa , owoce w kolorze zielonym itp.

Karty pracy, cz 4 , nr 60 ( 5l), nr 72- 74 (6l)

Zagadka: Taki kolor mają liście, taki kolor trawa ma.

Taki kolor ma też światło, gdy po pasach idę ja.

Praca plastyczna : W magicznym, zielonym świecie.

( Każdy namalowany element musi mieć kolor zielony.)

III

Posłuchaj piosenki :

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk – Stary Donald farmę miał

–Połącz w pary takie same zwierzęta

https://www.edubuzzkids.com/content/Kindergarten/worksheets/science/Animals/Farm-Animals/1067

 

Środa - 15.04.20r.

 (zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia umuzykalniające)

 Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci

Cele:1. Utrwalenie nazw ,odgłosów i  wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka.

        2. Ćwiczenie słuchu muzycznego

I

Utrwalenie wiadomości o domowych wybranych zwierzętach.

– Domowe Przedszkole „Co słychać na wsi?”

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

 "Koniki"- zabawa ruchowa

 

Ruchy wykonywane do słów piosenki, którą znajdziesz TUTAJ

Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

II  BAJECZKA ORTOFONICZNA  „W ZAGRODZIE MAŁGOSI”
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka:
HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy:
MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze;
KOD, KO, DA

Kaczka kwacze:
KWA, KWA, KWA

Gąska gęga:
GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy:
BE, BE, BE,

Koza muczy:
ME, ME, ME,

Indor gulaga:
GUL, GUL, GUL

Krowa ryczy:
MU, MU, MU,

Konik parska:
PRR, PRR, PRR

A pies warczy:
WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Nauka piosenki: Stary Donald farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk

III 

Znajdź różnice: Czego brakuje?

https://www.allkidsnetwork.com/worksheets/spot-the-difference/find-differences-farm.asp

Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka.

Rodzic wypowiada zagadki o zwierzętach z wiejskiego podwórka,

podając ich charakterystyczne cechy. Potem zamiana;

dziecko układa zagadkę ,rodzic odgaduje.

Kart pracy, cz. 4, nr 64-65 (5l), nr 78 – 79 (6l)

Kolorowanki dla najmłodszych:

https://www.jakoloruje.pl/zwierzeta-domowe-i-gospodarstwo.html

 

Czwartek - 16.04.20r.

 (zajęcia zintegrowane: mowa, ćwiczenia gimnastyczne)

 Temat: Człowiek i zwierzęta

Cele:1. Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka

        2. Zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną

I. Wykonanie makiety „W wiejskiej zagrodzie” – lepienie zwierząt z plasteliny.

 

II. Rozpoznawanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka

https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

Co nam dają zwierzeta?

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

Kart pracy, cz. 4, nr 66-67 (5l), nr 80-81(6l)

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.phpf=zab_12_00006_OR&k=k0205&d=zab

 

III. Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem

 

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieZwierzeta.pdf

 

Zatańcz przy piosence: Kaczuszki

·  https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo

 

 

PIĄTEK – 17.04.20r.

(zajęcia zintegrowane:  zajęcia matematyczne, praca techniczna)

Temat: W wiejskiej zagrodzie

Cele: 1. Rozwiązywanie prostych zadań matematycznych, utrwalenie liczb i znaków.

         2. Rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych.

 

I.                   Kopiowanie ,rysowanie i wycinanie sylwet zwierząt.

Teraz je pokolorujcie.

II.                Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne

inspirowane wierszem W. Chotomskiej „Kaczki siedmioraczki”

 

https://www.youtube.com/watch?v=yMq4U_eEmZ8

 

 

Dodaj:

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf

 

Karty pracy, cz. 4 nr.68-69 (5l), nr 82-83 (6l)

Praca techniczna: Łaciata krówka. Wyprawka, karta nr 21

III. Poszukajcie małego piórka  – Zatańczymy z piórkiem 

przy dowolnej muzyce. Pomasujemy piórkiem policzki, dłonie, nos.

Układamy puzzle- poszukajcie dowolne puzzle i ułóżcie cały obrazek

(może znajdziecie puzzle ze zwierzętami z wiejskiego podwórka?)

 Opracowała: Agnieszka Herbeć

                      Alicaja Rygiel

Dodatkowe materiały zamieszczamy na bieżąco, na grupie WhatsApp - "Maleństwa".