Zdalne nauczanie 14.04 - 17.04.2020r.
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Wtorek - 14.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia plastyczne)
Temat: „Gramy w zielone”
Cele: 1. Wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym, rozwijanie mowy i słuchu
fonematycznego;
2. Rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni twórczej
I
Wyszukiwanie w książkach i czasopismach obrazków
lub zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Wypowiadanie się dzieci na temat mieszkańców wiejskiego podwórka.
Zabawa Gdzie ukrył się kot? – ( wykorzystaj zabawę ciepło –zimno).
Odkrywanie litery ż : małej i wielkiej,
doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazu,
nabywanie umiejętności czytania, rozpoznawanie litery Ż, ż w tekście.
http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna/ – Wiejska Zagroda – prezentacja multimedialna
II
W poszukiwaniu zieleni – Zabawa: Grasz w zielone?
Dz. odpowiada: Gram, -Masz zielone ?
-Dz. Mam, po czym pokazują na swoim ubraniu kolor zielony,
(w następnej kolejności szukają koloru zielonego w domu,
wśród zabawek, wymieniają rośliny, warzywa , owoce w kolorze zielonym itp.
Karty pracy, cz 4 , nr 60 ( 5l), nr 72- 74 (6l)
Zagadka: Taki kolor mają liście, taki kolor trawa ma.
Taki kolor ma też światło, gdy po pasach idę ja.
Praca plastyczna : W magicznym, zielonym świecie.
( Każdy namalowany element musi mieć kolor zielony.)
III
Posłuchaj piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk – Stary Donald farmę miał
–Połącz w pary takie same zwierzęta
https://www.edubuzzkids.com/content/Kindergarten/worksheets/science/Animals/Farm-Animals/1067
Środa - 15.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia umuzykalniające)
Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci
Cele:1. Utrwalenie nazw ,odgłosów i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka.
2. Ćwiczenie słuchu muzycznego
I
Utrwalenie wiadomości o domowych wybranych zwierzętach.
– Domowe Przedszkole „Co słychać na wsi?”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
"Koniki"- zabawa ruchowa
Ruchy wykonywane do słów piosenki, którą znajdziesz TUTAJ
Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
II BAJECZKA ORTOFONICZNA „W ZAGRODZIE MAŁGOSI”
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka:
HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy:
MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze;
KOD, KO, DA
Kaczka kwacze:
KWA, KWA, KWA
Gąska gęga:
GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy:
BE, BE, BE,
Koza muczy:
ME, ME, ME,
Indor gulaga:
GUL, GUL, GUL
Krowa ryczy:
MU, MU, MU,
Konik parska:
PRR, PRR, PRR
A pies warczy:
WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
Nauka piosenki: Stary Donald farmę miał
https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk
III
Znajdź różnice: Czego brakuje?
https://www.allkidsnetwork.com/worksheets/spot-the-difference/find-differences-farm.asp
Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
Rodzic wypowiada zagadki o zwierzętach z wiejskiego podwórka,
podając ich charakterystyczne cechy. Potem zamiana;
dziecko układa zagadkę ,rodzic odgaduje.
Kart pracy, cz. 4, nr 64-65 (5l), nr 78 – 79 (6l)
Kolorowanki dla najmłodszych:
https://www.jakoloruje.pl/zwierzeta-domowe-i-gospodarstwo.html
Czwartek - 16.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: mowa, ćwiczenia gimnastyczne)
Temat: Człowiek i zwierzęta
Cele:1. Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
2. Zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną
I. Wykonanie makiety „W wiejskiej zagrodzie” – lepienie zwierząt z plasteliny.
II. Rozpoznawanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka
https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
Co nam dają zwierzeta?
https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
Kart pracy, cz. 4, nr 66-67 (5l), nr 80-81(6l)
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych
http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.phpf=zab_12_00006_OR&k=k0205&d=zab
III. Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieZwierzeta.pdf
Zatańcz przy piosence: Kaczuszki
· https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
PIĄTEK – 17.04.20r.
(zajęcia zintegrowane: zajęcia matematyczne, praca techniczna)
Temat: W wiejskiej zagrodzie
Cele: 1. Rozwiązywanie prostych zadań matematycznych, utrwalenie liczb i znaków.
2. Rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych.
I. Kopiowanie ,rysowanie i wycinanie sylwet zwierząt.
Teraz je pokolorujcie.
II. Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne
inspirowane wierszem W. Chotomskiej „Kaczki siedmioraczki”
https://www.youtube.com/watch?v=yMq4U_eEmZ8
Dodaj:
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf
Karty pracy, cz. 4 nr.68-69 (5l), nr 82-83 (6l)
Praca techniczna: Łaciata krówka. Wyprawka, karta nr 21
III. Poszukajcie małego piórka – Zatańczymy z piórkiem
przy dowolnej muzyce. Pomasujemy piórkiem policzki, dłonie, nos.
Układamy puzzle- poszukajcie dowolne puzzle i ułóżcie cały obrazek
(może znajdziecie puzzle ze zwierzętami z wiejskiego podwórka?)
Opracowała: Agnieszka Herbeć
Alicaja Rygiel
Dodatkowe materiały zamieszczamy na bieżąco, na grupie WhatsApp - "Maleństwa".