Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Spędzam miło czas w domu cz.II

Spędzam miło czas w domu

c.d. zabaw

 

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z pomysłów na zabawy, które umilą czas i ułatwią harmonijny rozwój dziecka.

„Po nitce do kłębka” ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.).

Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą.

Dla młodszych dzieci możesz przygotować ścieżkę z taśmy malarskiej (nie suwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).

Dzięki zabawie dziecko będzie ćwiczyło sprawność, koordynację ruchową i równowagę.

„Magiczna masa” ‒ przygotuj miskę, mąkę ziemniaczaną i kubeczek z wodą.

Daj wszystkie produkty dziecku i zachęć,

aby do miski wsypało mąkę, a następnie stopniowo dodawało wodę.

W zależności od proporcji masa będzie sypka, lepiąca lub półpłynna.

Do masy możesz dodać barwniki (najlepiej naturalne), olejki zapachowe oraz elementy,

które zmienią strukturę masy, np. groch, kaszę.

W masie możesz ukryć przedmiot (np. małą zabawkę) i poprosić dziecko o jej odszukanie.

Zabawa jest zachętą do eksperymentowania, wpływa na rozwój wielozmysłowy dziecka.

Usprawnia mięśnie dłoni, dzięki czemu przygotowuje ręce do pisania.

„Puzzle z gazety”

– przygotuj stare czasopismo z ilustracjami, nożyczki, klej i kartki z bloku.

Potnij wybraną stronę z czasopisma na części (liczba elementów zależy od możliwości dziecka),

zachęć dziecko do ich złożenia i naklejenia całej ilustracji na kartce z bloku.

Możesz ciąć kolejne strony w coraz bardziej skomplikowany sposób

(pod względem liczby elementów i ich kształtu),

starszym dzieciom możesz utrudnić zabawę – zmieszać elementy z dwóch ilustracji,

a także poprosić, aby same cięły strony.

Zabawa kształtuje spostrzegawczość i logiczne myślenie,

dzięki czemu przygotowuje do nauki czytania.

Naklejanie elementów ilustracji na kartce z bloku oraz samodzielnie cięcie ilustracji

(w wypadku starszych dzieci) rozwija sprawność rąk,

dzięki czemu rączki będą przygotowane do nauki pisania.

„Wielkie pranie”

– zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki.

Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny),

porównywania, kto ma ich więcej, a kto mniej.

Podczas zabawy dzieci będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętności matematyczne.

 „Na budowie” ‒ przygotuj ulubione klocki dziecka. Połóż je na podłodze w jednej części pokoju.

Poproś dziecko, aby zbudowało z nich budowlę w drugiej części pokoju.

Zadaniem dziecka jest przeniesienie klocków w z jednego miejsca na drugie,

ale bez wykorzystania dłoni – może je przesuwać nogą, łokciem, przenosić palcami stóp itp.

Gdy wszystkie klocki będą przeniesione, poproś o stworzenie z nich budowli.

Pierwsza część zabawy rozwija kreatywność dziecka

oraz jego koordynację ruchową, druga (układanie klocków) ‒ kształtuje sprawność manualną.

Miłej zabawy! 

Przygotowały: Agnieszka Herbeć

                        Alicja Rygiel