Zdalne nauczanie 20.04 - 24.04.20
Temat kompleksowy: DBAMY O PRZYRODĘ
PONIEDZIAŁEK 20.04.20r.
( zajęcia zintegrowane: mowa, zabawy badawcze, zajęcia plastyczne)
Temat: Potęga wody
Cele: poznawanie i nazywanie małych i wielkich liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
kształtowanie świadomości ekologicznej, rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej
I Oglądanie albumów i książek tematycznych, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
oglądanie mapy i globusa - wskazywanie oceanów i kontynentów.
słuchanie piosenki "Dbajmy o przyrodę"
II Czysta woda - kształcenie świadomości ekologicznej,
rozumienie konieczności dbania o zasoby wody, poznanie litery H, h.
zabawy badawcze z wodą - określanie właściwości wody
( jaka jest; mokra przeźroczysta itp.), rozpuszczanie soli, piasku obserwowanie, wyciąganie wniosków
film edukacyjny zanieczyszczenie rzek https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y
skąd woda w kranie https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
kart pracy 6l (84-85) 5l (70-71)
Praca plastyczna: Namaluj wiosenny pejzaż i wystaw rysunek na deszcz
lub spryskaj wodą - powstanie deszczowy rysunek
III gra edukacyjna- https://mpwik.com.pl/view/klozeciak_game2
eksperymenty z wodą https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
WTOREK 21.04.20r. ( zajęcia zintegrowane: mowa, ćwiczenia gimnastyczne)
Temat: Jestem przyjacielem przyrody
Cele: rozumienie konieczności dbania o przyrodę, rozwijanie postaw proekologicznych,
rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
I Przeglądanie czasopism i broszurek dotyczących ochrony środowiska
- opisywanie obrazków przedstawiających czyste i zanieczyszczone środowisko.
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA&list=RD-ZQTnkXpcCA&start_radio=1
II Piękno przyrody - rozmowa inspirowana treścią wiersza oraz ilustracją "Tylko jeden raz",
poznawanie zasad szanowania przyrody, dostrzeganie jej piękna,
tworzenie kodeksu przyjaciela przyrody
Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.
I paź królowej - motyl -
niech fruwa tęczowo - złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…
Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz
Ćwiczenia gimnastyczne: rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
karty pracy 6l (88-89), 5l (72-73)
III. Czyste powietrze wokół nas - poznajemy źródła dymu w tym dymu papierosowego,
obserwacja najbliższego środowiska, rozmowa skąd się bierze dym,
jaki ma wygląd i zapach, jak się czujesz wdychając dym.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=sAKyhfxxr7s&feature=emb_logo
ŚRODA 22.04.20r. ( zajęcia zintegrowane: mowa, zajęcia muzyczne)
Temat: Żaby, żabki i żabusie
Cele: wzbogacanie wiadomości na temat żab i ich pożyteczności,
poznanie cyklu rozwojowego żaby, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego
I Zabawa "Gdzie ukryła się żabka" - kształcenie umiejętności rozróżniania kierunków (prawa, lewa)
Ćwiczenia grafomotoryczne "Połącz kropki".
II Poznajemy rozwój żaby - historyjka obrazkowa,
wzbogacanie wiadomości na temat żab i ich pożyteczności
https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o
Zabawy przy piosence "Ziemia, wyspa zielona" zapamiętywanie słów i melodii.
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA&list=RD-ZQTnkXpcCA&start_radio=1
III Czyste powietrze wokół nas - zwiększenie wiedzy dotyczącej
szkodliwości dymu papierosowego :Jak się czujesz kiedy dymi papieros?
Prezentacja :
https://oswiecim.psse.malopolska.pl/attachments/category/66/Prezentacja%20dla%20dzieci.ppt
Kart pracy, cz. 4, 6l( 90-92); 5l, (74 –75 )
CZWARTEK 23.04.20r.(zajęcia zintegrowane: mowa, ćwiczenia gimnastyczne)
Temat: Co nam las daje?
Cele: poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska,
rozumienie konieczności szanowania przyrody i dbania o las,
zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną
I. Ćwiczenia ortofoniczno-naśladowcze:
naśladowanie głosów leśnych zwierząt: sowa, kukułka, dzięcioł
Ćwiczenia graficzne: Szlaczki - kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
II
Co nam daje las? - rozmowa inspirowana wierszem Strażnicy przyrody,
poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska, rozpoznawanie zwierząt i roślin charakterystycznych
dla danego środowiska, poznanie przejawów ekologicznej działalności człowieka
- tworzenie rezerwatów i parków narodowych
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=30
Kart pracy, cz. 4, 6l(92-93), 5l (76-77)
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych
III. Czyste powietrze wokół nas - poznanie historii Dinusia,
kształcenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji, gdy ktoś pali
piosenka o Dinku
https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk
PIĄTEK 24.04.20r. (zajęcia zintegrowane: zajęcia matematyczne, praca techniczna)
Temat: Mali ekolodzy.
Cele: kształtowanie nawyków proekologicznych,
rozwijanie sprawności rachunkowych, rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni
I
Ćwiczenia oddechowe połączone z liczeniem - wycinamy rybki z papieru,
talerzyk to nasze jezioro, za pomocą rurki do picia dzieci przenoszą rybki do stawu.
Liczymy ile udało nam się przenieść.
II
Segregujemy śmieci - rozwijanie umiejętności właściwego segregowania odpadów,
poznanie znaczenia słów ekolog, recykling,
film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0
https://www.youtube.com/watchv=RV5IBJGAypY&list=TLPQMTUwNDIwMjBfsA1uBZDJ5w&index=7
zadania matematyczne - dodaj:
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/dodawanie-10-dopelnianie-01-cb.pdf
Karty pracy, cz. 4 - 6l (94), 5l (78)
III.
Czyste powietrze wokół nas - wykonanie własnego znaczka "Nie pal"
piosenka o Dinku
https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk
Opracowała: Alicja Rygiel, Agnieszka Herbeć