Witam! Dzisiaj wyruszamy w góry.
Temat: Wakacyjne podróże – góry.
Cel: przybliżenie wiadomości o najwyższych górach
w Polsce i ich mieszkańcach ,
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
I. Wykonajcie ćwiczenia : 5 skłonów,
5 przysiadów i podskoków, bieg w miejscu i pajacyki
Mapa Polski. Wskaż góry i zwróć uwagę
na kolorystykę pasm górskich na mapie.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228210-mapa-polski-dla-przedszkolak%C3%B3w
Zapraszam do obejrzenia filmiku- Tatry- piękne góry
https://www.youtube.com/watch?v=xB7_HdWmTbE&feature=emb_logo
II. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Liczmany,
Zadanie 1.
Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Układają działanie i zapisują na kartce lub w zeszycie 10 – 2 = 8
Odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.
Tak samo postępują przy innych zadaniach.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi – ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą juhas owce pasie;
cztery czarne owce i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
- Zabawa ruchowa
Hasła.
Na hasło: Wspinaczka, dzieci stoją i wyciągają ręce w górę,
wykonując ruchy naprzemienne.
Na hasło: Spacer, dzieci maszerują po pokoju.
- Zabawa plastyczna
Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie,
przyklejają je na kartce z bloku technicznego:
malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu,
malują drzewa iglaste u podnóża gór.
Dzieci mogą także namalować farbami
lub kredkami krajobraz gór,
niekoniecznie wykorzystując technikę malowania
na pogniecionej kartce.
III. Na koniec obejrzyjcie krótki filmik edukacyjny
o bezpieczeństwie podczas wycieczki w górach.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=wS4SRvkvLio&feature=emb_logo