I. Poszukajcie gazet (np. reklamowych z supermarketu) i powycinaj elementy związane ze świętami wielkanocnymi np. jajka, zajączki itp. lub rozetnij kartkę świąteczną wielkanocną na kilka części i spróbuj złożyć ją w całość.
Karty pracy, cz.3,nr 61
- Obejrzycie obrazki. Zaznaczcie dziewięć różnic miedzy nimi.
1. Zabawy ruchowe. Spróbujcie wykonać ćwiczenia przedstawione w filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=23s
II. Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy ,,Bajeczka wielkanocna".
,,Bajeczka wielkanocna” Agnieszka Galica
Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. − Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już mu-simy wstawać? A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: − Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka − puk, puk! I przygrzewało mocno. − Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną ko-kardką. − Najwyższy czas – powiedziało. – To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. − Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy. − Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. − Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. − Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi. − To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę: − W wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem Baranek, a Kurczątko z Zajączkiem podskakuje na łące. Wielkanocne Kotki, robiąc miny słodkie, już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach, kiedy będzie Wielkanoc, wierzbę pytają.
Można także posłuchać opowiadania.
https://www.youtube.com/watch?v=dOaZJqsWmEo&t=8s
4. Rozmowa na temat opowiadania. Dziecko odpowiada na poniższe pytania:
−Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?
−Jakie zwierzątka potem obudziło?
−Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?
Pisanka - zajęcia plastyczne, oglądanie filmików robienia tradycyjnych polskich pisanek, wykonanie własnej pisanki dowolną techniką.
https://www.youtube.com/watch?v=vHA5RrOwzgc
https://www.youtube.com/watch?v=iCnC6W3BK7o
III. Zabawa ,,Prawda czy fałsz?".
Dziecko słucha zdań czytanych przez Rodzica. Jeżeli dziecko uważa, że zdania są prawdziwe, wstają, a gdy uważają, że są fałszywe, tupią nogami w podłogę.
• Pisanki to ozdobione jajka.
• Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.
• Baranek wielkanocny może być z ciasta.
• Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.
• W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.
• Święta wielkanocne są w zimie.
• Bazie rosną na wierzbie.