„Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”
wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
dbałość o zdrowie własne i innych członków rodziny i społeczności przedszkolnej;
kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu;
rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie;
rozwijanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa.
1. Wskocz do hula – hoop ( lub pętli ze skakanki)– zabawa ruchowa.
Rodzic rozkłada w pokoju obręcz lub skakankę.
Dziecko biega. Na jedno klaśnięcie wskakuje do obręczy na jednej nodze.
Na dwa klaśnięcia – wskakuje do obręczy obunóż.
Na trzy – wskakuje do obręczy obunóż bokiem.
2. Domowa apteczka – oglądanie i rozpoznawanie przedmiotów związanych
z chorowaniem i leczeniem, rozmowa kierowana.
Rodzic pokazuje dziecku przedmioty związane z chorowaniem i leczeniem: bandaże,
termometry, butelki po syropach, plastry itp.
Dziecko podaje swoje skojarzenia związane z przedmiotami, dzieli się swoimi doświadczeniami.
Następnie omawiają wszystkie przedmioty.
Przykładowe pytania:
Co to jest?
Do czego służy?
Kiedy potrzebujemy zgromadzonych tu rzeczy?
Jak się nazywa miejsce, gdzie przechowuje się te rzeczy?
Czy dzieci mogą samodzielnie zaglądać do apteczki i brać z niej leki lub inne przedmioty?
Rodzic tak kieruje rozmową, by dziecko samo doszło do wniosku,
że nie może samodzielnie korzystać z apteczki ani zażywać leków.