Witam Was w kolejnym dniu i zapraszam na dzisiejsze zajęcia:
„Omiń wirusa” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi (slalom).
Rodzic rozkłada na podłodze (w nieregularnych odstępach) kółka.
Dzieci biegają swobodnie wokół nich, starając się je ominąć lub przeskoczyć.
Kto wpadnie lub nadepnie na kółko – „wirusa”, staje na jednej nodze,
żeby „przeczekać chorobę”, po chwili znowu zaczyna biegać między kółkami.
„Chronimy się przed chorobami” – „burza mózgów”,
rozmowa kierowana na temat profilaktyki zdrowotnej.
Zachęcamy dziecko do wypowiedzi na temat:
Jak chronić zdrowie?
Jak unikać chorób?
Wspólnie z dzieckiem poszukajcie w domu rzeczy związanych z dbałością o zdrowie
(np. mydło, szczoteczka i pasta do zębów, chusteczki higieniczne, owoce, warzywa itp.).
Zwracamy uwagę dzieci na zasady zdrowego życia: higienę osobistą,
właściwe odżywianie, ruch na świeżym powietrzu,
uprawianie sportu, leczenie infekcji itd.
Zachęcam również do obejrzenia programu edukacyjnego dla dzieci:
https://vod.tvp.pl/video/budzik,zdrowie-i-higiena,5493178
lub
Bajka dla dzieci J. Brzechwa „Żaba”:
https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y&ab_channel=BajkidladzieciTV
„W gabinecie lekarskim” – zabawa tematyczna, poznanie zawodu lekarza i jego pracy.
Rodzic wspólnie z dzieckiem organizuje w domu gabinet lekarski
– pobawcie się w lekarza, wykorzystując zestaw typu „mały lekarz”
(jeżeli posiadacie) i/lub bezpieczne przedmioty, takie jak: bandaże, plastry, gaziki, itp.
Pacjentami mogą być lalki i maskotki.
Dzieci wykorzystują w zabawie własne doświadczenia z wizyt u lekarza,
a także wiadomości i wskazówki rodziców.
Po zabawie dziecko wykonuje zadania na karcie pracy: kolorują przedmioty związane z pracą lekarza.
„Karty pracy” cz. 4, s. 3, kredki
„Sport to zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne.
Sport jest bardzo ważny dla naszego zdrowia, dlatego teraz czas na kilka ćwiczeń gimnastycznych.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&ab_channel=Kuchniajakzbajki
„Ta brzydka bakteria, ten okropny wirus” – twórcza realizacja wyobrażeń na temat
wyglądu bakterii i wirusów, łączenie technik plastycznych.
Na początek rodzic pokazuje dziecku zdjęcia wirusów i bakterii.
Następnie dziecko próbuje na kartce narysować własną wizję wirusa lub bakterii.
Dzieci mogą łączyć różne techniki plastyczne: wydzieranka,
malowanie, przyklejanie fragmentów włóczki itp.
Dla chętnych dodatkowe karty pracy:
Miłego dnia i przyjemnej zabawy