Czwartek 16.04.20
Temat: Ach, ta telewizja.
I. „Dawniej i dziś”- czym różni się telewizor współczesny
od wcześniejszych modeli
(rozmowy na temat wyglądu, wielkości, jakości obrazu itp.)
· Zabawy ruchowe - https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
II. „Telewizor”- słuchanie wiersza Stanisława Grochowiak.
Telewizor
Z telewizorem trzeba rozważnie,
Wybierać to, co naprawdę uczy.
Albo to, co śmieszy.
Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnię,
I ją to właśnie uczyń
Czarodziejką zwykłych rzeczy.
Dzbanek na stole, co światłami pryska,
Autobus w deszczu, lśniący niby okoń,
Smuga, którą zwełnia w niebie odrzutowiec…
To są również filmy, dziwne widowiska,
Naciesz nimi oko,
Innym to powiedz.
Jedni cię obśmieją: Sam widziałem… eee tam”.
Inni się zadziwią: „On chyba poeta”.
A tyś po prostu fajny jest chłopaczek,
Co lubi trochę mądrzej niż inni popatrzeć.
· „ Mój ulubiony program telewizyjny”- swobodne wypowiedzi dzieci,
tworzenie rankingu najczęściej oglądanych programów,
określanie czasu spędzanego przed telewizorem i komputerem.
· Ćwiczenia ruchowe - Przeprawa przez rzekę
Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka.
Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu,
aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania.
Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach,
ale tak, aby nie wpaść do wody.
Czym są kamienie?
Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału.
Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście
po nich nie było zbyt łatwe.
I po każdym prawidłowym przedostaniu się
na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.
Oczywiście na trudniejsze,
tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.
III. „ Literowa telewizja”- próby czytania wyrazów, analiza i synteza sylabowa.
TELEWIZOR, PROGEAM, BAJKI, PILOT, GAZETA, itp.
· Zabawy plastyczne „ Moja ulubiona bajka”.