Wtorek 19. 05. 2020
Temat: Dzieciaki odkrywają świat.
Przebieg zajęć:
1. Pląs i śpiew piosenki z pokazywaniem - „Na sygnale”.
Ustawienie w kręgu, marsz po kole, śpiew z gestykulacją.
Zaproszenie laureatów do wspólnej zabaw.
2. Wprowadzenie w tematykę zajęć - wysłuchanie wiersza.
Czesław Janczarski - „O co dbają dyżurni”
Dbają, by kwiatkom nie brakło wody,
By srebrne rybki nie były głodne
A po zabawie, żeby od razu
Każdy samochód mknął do garażu
Czyszczą futerka misiom wesołym,
Niesforną piłkę znajdą pod stołem.
Dbają o świeże ziarna w karmniku
I o porządek w każdym kąciku.
Znajdą zgubiony kapeć malucha
Naszych dyżurnych musimy słuchać!
3. Rozmowa na temat treści usłyszanego wiersza.
Jakie korzyści płyną z pracy ludzi?
Odgadywanie zawodów na podstawie prac laureatów konkursu.
Próba odpowiedzi na pytanie: który z zawodów,
waszym zdaniem jest najważniejszy?
Dzieci powinny dojść do wniosku,
że wszystkie zawody są jednakowo ważne,
wszystkie się wzajemnie uzupełniają.
4. „Jaki zawód pokazuję?”.
Kształtowanie świadomości schematu swego ciała.
Zagadki ruchowe, pokazywanie zawodu z ilustracji,
czyli pantomima: potrafię porozumieć się bez stów
(stopniowanie trudności,
dziecko intuicyjnie wybiera stopień wykonywanego zadania).
5. Zabawa ruchowa „Fryzjer”.
Kształtowanie świadomości schematu ciała,
umiejętności orientowania się w przestrzeni.
Znajomość pojęć typu: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu itp.
( stopniowanie trudności, dziecko na miarę
swoich możliwości wybiera stopień wykonywanego zadania).
Część dzieci siada na krzesła i odgrywa rolę klientów
salonu fryzjerskiego, a pozostali uczestnicy są fryzjerami. Na hasło:
- mycie – myją głowy,
- ręcznik – wycierają głowę,
- strzyżenie – udają obcinanie włosów (z prawej strony, z lewej strony),
- czesanie – czeszą klienta (z przodu, z tyłu),
- suszenie – suszą włosy (na górze, na dole),
- lustro – pokazują lusterko (przed, za),
- pożegnanie – podają sobie ręce,
- marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.