Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Kuchenne rewolucje

Czwartek 21.05. 2020

 

Temat: Kuchenne rewolucje.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie „Wszyscy są …”.

2. Zabawa dydaktyczna „Atrybuty kucharza”.

Każde dziecko otrzymuje emblemat czapki kucharskiej

oraz kartoniki z ilustracjami przedmiotów potrzebnych

do wykonywania różnych rodzajów zawodów.

Dzieci wybierają spośród przedmiotów te,

które związane są z pracą kucharza i kładą je na czapkę.

3. Zabawa „Mały kucharz przygotowuje śniadanie”.

Dzieci siadają na dywanie w kole.

Każde dziecko otrzymuje prostokąt brystolu

oraz zwiniętą w rulon kartkę.

Podczas recytacji wierszyka wykonują następujące czynności:
Mały kucharz już od rana pichci w kuchni różne dania - podwijają rękawy
Trze marchewkę, trze rzodkiewkę

- kartką papieru pocierają brystol
Kroi też cebulę dzielnie.

- uderzanie papierem o brystol
Miesza łyżką wszystko w misce,

- brystol na podłodze, kartką mieszają
Aby danie było pyszne. - językiem oblizują się
Trochę przypraw zmielił jeszcze - ugniatamy kartkę
I doprawił całość pieprzem - potrząsanie zmiętą kartką
A-a-a-psik!!! - wszyscy kichają

4. Zabawa dydaktyczna „Gotujemy zupę”.

Na środku stoi garnek, obok leży drewniana łyżka

oraz ilustracje warzyw.

Dzieci powtarzają za nauczycielem wierszyk:
Zdolni z nas kucharze, zupę gotujemy
Garnek z wodą mamy (nazwa warzywa) potrzebujemy!
Wskazane dziecko wybiera spośród ilustracji warzywo

(pomidor, pieczarka, fasola, burak, ogórek, kalafior).

Podchodzi do garnka, wrzuca do jego wnętrza obrazek i miesza łyżką,

mówiąc nazwę zupy, którą ugotował (np. pomidor-zupa pomidorowa).

Dziecko próbuje swej zupy i oblizuje się w wymieniony

przez nauczyciela sposób, a pozostali powtarzają za nim.

Proponowane sposoby „oblizywania się”:
- język do przodu, oblizywanie brody,
- oblizują górną wargę,
- oblizują dolną wargę,
- oblizywanie warg dookoła, itp.

5. Zabawa „Zagadki z balonem”.

Dzieci siedzą w kole. W rytm puszczonej

przez nauczyciela muzyki podają sobie balon.

Gdy muzyka cichnie dziecko,

które trzyma balon losuje i rozwiązuje zagadkę.

Wyraz będący rozwiązaniem zagadki dzieci dzielą na sylaby

oraz układają przed sobą taką liczbę papierowych pasków

odpowiadającą liczbie sylab.
Mały czy duży, do gotowania służy - garnek.
Może być z plastiku, szkła lub porcelany,

tutaj nakładamy, wszystko, co zjadamy - talerz.
Ma uzębienie, choć nie lubi jeść, pomaga jedzenie do buzi nieść - widelec.
Co to jest? Trzonek i ostrze – narzędzia najprostsze - nóż.
Mała do herbaty, duża do rosołu.

Spotykasz się z nią, gdy siadasz do stołu – łyżka.
Ma duże ucho, lecz nie do słuchania.

On służy do picia, ono do trzymania - kubek.
Ma ucho i dziobek, gwiżdże na nas czasami,

gdy woda się w nim gotuje, przez dziobek paruje - czajnik.